חדשות בארץ

תצלומי הלוויין חשפו: הנזק הכבד מתקיפת צה"ל בלב דמשק

מתצלומי הלוויין עולה כי חיל האוויר ביצע תקיפה כירורגית של יעדים איכותיים, בהם מפקדות, אמצעי לחימה ושאר אמצעים של כוח קודס האיראני. בעקבות התקיפה, גורמי ביטחון העריכו כי התגובה האיראנית תבוא כבר בימים הקרובים, ובשל כך נמצאת מערכת הביטחון בכוננות שיא

אל-מאזה לאחר התקיפה (צילום: ImageSat International - ISI)אל-מאזה לאחר התקיפה (צילום: ImageSat International - ISI)
אא

תצלומי לוויין שפורסמו הערב (רביעי) חושפים שורה של מטרות שהותקפו באופן מדויק במתקפת צה"ל לפנות בוקר בסוריה. מהתצלומים ודוח המודיעין, שפורסמו בידי חברת אימג'סאט אינטרנשיונל (ImageSat International - ISI), עולה כי חיל האוויר ביצע "תקיפה כירורגית" של יעדים איכותיים, בהם מפקדות, אמצעי לחימה ושאר אמצעים של כוח קודס האיראני. בעקבות התקיפה, גורמי ביטחון העריכו כי התגובה האיראנית תבוא כבר בימים הקרובים, ובשל כך נמצאת מערכת הביטחון בכוננות שיא.

התקיפה נעשתה כלפי מטרות כוח קודס האיראני וצבא אסד, בתגובה על שיגור ארבע רקטות לישראל. הבוקר אמר בכיר מדיני בישראל על התקיפה כי "הראינו לאיראנים שיש לנו כוח להגיב בעוצמה. אנחנו יודעים שיש להם נפגעים וככל הנראה גם הרוגים". בתקיפה נפגעו כ-20 מטרות, מעט יותר ממחציתן הן מפקדות ומחנות הקשורות לאיראן – כוח קודס או של מיליציות המזוהות עם טהראן. אחת המטרות שנפגעו היא בניין ההגנה הלאומי בשדה התעופה של דמשק, בו שוכנת מפקדה של כוח קודס. במהלך התקיפה נפגעו גם סוללות טילי קרקע-אוויר שפתחו בירי לעבר המטוסים, אולם צה"ל הקפיד שלא להפציץ את סוללת טילי האס-300, זאת בשל קרבתה לחיילים רוסיים.

"בית הזכוכית" בנמל התעופה בדמשק לאחר התקיפה"בית הזכוכית" בנמל התעופה בדמשק לאחר התקיפה

אחת מתמונות הלוויין מציגה את אזור נמל התעופה מאזה שבדמשק, בה שכנה המפקדה של כוח קודס. בתצלום שלאחר התקיפה ניתן לראות את הנזק הכבד שנגרם למבנה, שככל הנראה הושמד כליל. בתמונות נוספות מתועד מבנה אחר, שמכונה "בית הזכוכית", ששכן גם הוא בנמל התעופה מאזה בדמשק, עליו נכתב בדוח המודיעין של החברה הישראלית כי "כרגע האתר נראה נטוש וללא כל סימני פעילות".

פגיעה בקומות העליונות של "בית הזכוכית" פגיעה בקומות העליונות של "בית הזכוכית"

דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן, אמר כי המטרות שהותקפו היו בעיקר מדרום לדמשק. הוא הוסיף כי המשגרים שמהם בוצעו שיגורי הרקטות לא הותקפו. "חלק מהמטרות היו של הצבא הסורי", אמר. "תקפנו מפקדות, אמצעי לחימה ועמדות תצפית. סוג שני של מטרות היו מטרות של נכסים איראנים, נפגעו מספר מבנים, חלקם של המליציות וחלקם של איראנים באופן ישיר. חלק בנמל הבינלאומי בדמשק". תא"ל זילברמן הוסיף "לאורך התקיפה ירו עלינו טילי קרקע אוויר אנחנו ירינו והשמדנו אותם".

המפקדה באל-מאזההמפקדה באל-מאזה

אל-מאזה לאחר תקיפת צה''לאל-מאזה לאחר תקיפת צה''ל

מוקדם יותר הערב דיווח המרכז הסורי לזכויות אדם כי מניין ההרוגים מתקיפת צה"ל לפנות בוקר בסוריה עלה ל-23. במרכז מסרו כי 16 מההרוגים הם "לוחמים זרים" – איראנים או תומכיה, 5 מהם חיילים בצבא סוריה והשאר אזרחים.

תגיות:סוריהאיראןצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה