חדשות בארץ

הדיון במועצת הביטחון: ארה"ב מגינה על ההתנחלויות, הקהילה הבינלאומית מגנה

עם פתיחת הישיבה מסרו שגרירי בריטניה, צרפת, גרמניה, פולין ובלגיה הודעת גינוי משותפת להחלטה האמריקנית, לפיה "כל ההתנחלויות אינן חוקיות, פוגעות במאמצים להשגת השלום, ומנוגדות להחלטה של מועצת הביטחון". שליחת ארה"ב במועצת הביטחון: "אני רוצה שכל אחד באולם הזה יחשוב האם הוא היה מקבל ביקורת על הפעילות שלו אחרי שלו ולמשפחתו היו 15 שניות למצוא מקלט מרקטות שנורות מעזה"

מועצת הביטחון (צילום: שאטרסטוק)מועצת הביטחון (צילום: שאטרסטוק)
אא

ברקע הכרזת ארצות הברית כי ההתנחלויות אינן מפירות את החוק הבינלאומי, הערב (רביעי) נפתח הדיון במועצת הביטחון של האו"ם שהתכנסה בשל כך. עם פתיחת הישיבה מסרו שגרירי בריטניה, צרפת, גרמניה, פולין ובלגיה הודעת גינוי משותפת להחלטה האמריקנית, לפיה "כל ההתנחלויות אינן חוקיות, פוגעות במאמצים להשגת השלום, ומנוגדות להחלטה של מועצת הביטחון".

סגן השגריר הגרמני באו"ם אמר לחברי המועצה כי "אחד המכשולים העיקריים" לפתרון הקונפליקט הישראלי-פלסטיני היא נוכחותה של ישראל בשטחים. הוא הוסיף כי גרמניה ממשיכה לראות בהתנחלויות הפרה של החוק הבינלאומי "אשר מערערות את הסיכוי לשלום". שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, אמר בנאומו כי "הפעילות הישראלית בהתנחלויות מפירה את החוק הבינלאומי".

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, דחה את הביקורת הבינלאומית להכרזת הממשל האמריקני, והאשים את האו"ם בנאיביות. "כאשר אתם מנסים לכפות את הפתרון שלכם אתם משיגים את התוצאה ההפוכה", אמר דנון. "למה שהפלסטינים יגיעו לשולחן הדיונים כאשר אתם מנהלים את הקרבות שלהם? התמיכה האוטומטית של חלק ממדינות אירופה בפלסטינים מסייעת בקידום מסע תעמולה שמתחיל פה בניו יורק ומגיע עד לרמאללה. אם אתם רוצים באמת לסייע תשנו גישה כי הביקורת שלכם מונעת משא ומתן ישיר".

"שני המכשולים האמיתיים הם ההסתה והניסיון של הקהילה הבינלאומית לכפות את תוצאות המשא ומתן עוד לפני שהחל", המשיך דנון. "כאשר דור שלם ברשות הפלסטינית לומד כי למדינת ישראל אין זכות קיום ושעליו להעריץ ׳שאהידים׳ – אנחנו עומדים בפני מכשול אמיתי לשלום. לזה מצטרף הניסיון של מדינות להשתמש באמצעים משפטיים מפוקפקים על מנת לפתור סכסוך פוליטי".

דנון שיבח את מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, שעשה, לדבריו, "תיקון עוול היסטורי". לפי דנון, "יהודה ושומרון הם חלקים בלתי נפרדים ממדינת העם היהודי, זו אמת היסטורית שאי אפשר להתכחש אליה".

שליחת ארה"ב במועצת הביטחון הדגישה כי אין בהצהרת הממשל בנוגע למדיניות ההתנחלויות משום שינוי סטטוס, וכי הסדרים מדיניים בין ישראל והפלסטינים הם אלו שיקבעו את מעמדן. "אני רוצה שכל אחד באולם הזה יחשוב האם הוא היה מקבל ביקורת על הפעילות שלו אחרי שלו ולמשפחתו היו 15 שניות למצוא מקלט מרקטות שנורות מעזה", אמרה. "לא הייתם מקבלים זאת. ירי הרקטות והאלימות - זה המכשול לשלום. אנו מחויבים לשלום כפי שאנו מחויבים לביטחונה של ישראל - כך נהיה גם בעתיד ולא ניתן לקהילה הבינלאומית להעביר ביקורת נגד ישראל, כולל ממדינות שמתנגדות לקיומה של ישראל".

תגיות:מועצת הביטחון של האו"םהתנחלויות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה