מעניין

איך נראית חופשת לידה ברחבי העולם? גם אתם תתקשו להאמין

באיזו מדינה אבות נקנסים ומדוע, באיזו מדינה ככל שאת מבוגרת יותר - כך תנאי חופשת הלידה מיטיבים איתך ומהי נוסחת 3-3-3? החוקים המעניינים ביותר הנהוגים ברחבי העולם, בקשר לחופשת לידה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

האם הייתם סומכים על אישה זרה שתטפל בתינוקכם בעודו בן שלושה וחצי חודשים? תתפלאו לשמוע, אבל זה הגיל הממוצע שבו נדרשות אמהות בארץ למסור בו את ילדן הרך שזה עתה נולד, למטפלת, שכן חופשת הלידה אורכת בין 15 ל-26 שבועות בלבד. 

איך זה עובד במדינות אחרות בעולם? לפניכם כמה פרטים מעניינים שאולי תמיד הסתקרנתם לגביהם, ולא היה לכם את מי לשאול:

 

שוודיה - עד גיל שמונה 

בשוודיה אורכת חופשת הלידה 480 ימים, אך מה שמיוחד בזה הוא שההורים יכולים לנצלה עד שהרך הנולד מגיע לגיל שמונה. מעניין לציין שמלבד האם, גם האב יכול לצאת לחופשת 'לידה' של 90 יום, שבמידה ולא ינוצלו - יועברו לזכותה של האם. 

 

צרפת - אמא יכולה לבחור 

בצרפת מתחלקת חופשת הלידה לשתי תקופות: לפני הלידה, ולאחריה. האם יכולה ליהנות מחודשיים שלמים של סידורים, קניות, וסתם מנוחה בבית לפני שתינוקה הרך מגיח לעולם, ולאחר שהוא נולד היא מקבלת חודשיים נוספים למנוחה בבית. אם במהלך ההיריון היא אינה חשה בטוב, היא גם יכולה להחליט שהיא מפסיקה לעבוד מהשבוע ה-36 ואילך. 

 

רוסיה - משכורת קבועה כל חודש

ברוסיה נמשכת חופשת הלידה 140 יום, אך יש לאם בחירה האם לחזור לעבודה או לטפל בילד שלה עד גיל שנה וחצי. במקביל, תקבל היולדת משכורת חודשית בגובה 40% מגובה המשכורת שהיא מרוויחה בעבודתה.  היא גם יכולה להמשיך את חופשת הלידה למשך שנה וחצי נוספת, אך אז היא לא תהיה זכאית כלל לתשלום. 

 

בריטניה - חופשה בת שנה

מה דעתכם על חופשה בת שנה שלימה אחרי לידה? כן, כן, שמעתם נכון! בבריטניה מקבלת האם חופשת לידה בת שבועיים, אולם לאחר מכן ההורים יכולים לבחור מי מביניהם ייצא לעבודה ומי מהם יטפל בתינוק במשך 365 ימים כמניין ימות השנה. 

 

פינלנד - מטפלת בסבסוד ממשלתי 

בפינלנד אם טרייה מקבלת חופשת לידה בת 126 ימים, ולאחר מכן היא יכולה לבחור בין שתי אופציות: להביא את תינוקה לפעוטון בחסות הממשלה, או לשכור את שירותיה של מטפלת פרטית בסבסוד ממשלתי. 

 

פורטוגל - קנס לאבות 

בפורטוגל אורכת חופשת הלידה 120 יום, אך הממשלה מחייבת את האבות לקחת חלק בגידול התינוק במשך חמישה ימים. לא כל כך הרבה, ובכל זאת, כנראה שאבות רבים מנסים להתחמק מהמחויבות הזו, שהרי אלמלא כך הממשלה לא הייתה צריכה לאיים בקנס. כל אב שלא מטפל בתינוק שלו למשך 5 ימים, נקנס. 

 

הודו - יותר ילדים, פחות ימים

בהודו חופשת הלידה תלויה במספר הילדים. כאשר מדובר בלידה של ילד ראשון או שני, האם תקבל חופשת לידה של 182 ימים, ואילו בילד השלישי ואילך, היא תוכל לקבל רק 84 ימים. 

 

סין - אמרי לנו בת כמה את, ונאמר לך כמה ימים

בסין חופשת הלידה תלויה בגילה של האם. עקרונית מקבלת כל יולדת 90 יום, אך ככל שהיולדת מבוגרת יותר, כך היא זכאית ליותר ימי מנוחה וחופש. 

תגיות:לידהחוקיםחופשות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה