חדשות מדע וטכנולוגיה

העתיד כבר כאן: בחור עיוור המציא מקל נחייה 'חכם' לעיוורים

מהנדס עיוור בשם קורסאט סילאן הצליח להביא בשורה חדשה לעולם העיוורים, לאחר שהמציא מקל נחיה מיוחד לאנשים כמותו, תחת השם (הגאוני משהו) WeWalk

אא

תורכיה: מהנדס עיוור בשם קורסאט סילאן הצליח להביא בשורה חדשה לעולם העיוורים, לאחר שהמציא מקל נחיה מיוחד לאנשים כמותו, תחת השם (הגאוני משהו) WeWalk.

מקל הנחייה החכם נועד לעזור לעיוורים להתמצא במקומות שבהם הם נמצאים, מבלי להזדקק לזולת. כמי שמכיר את האתגרים שעיוורים נדרשים להם מדי יום, סילאן השתמש בידע המקצועי שלו כדי לתרום לשיפור איכות החיים של העיוורים. בראיון שנעשה עמו ברשת CNN  סיפר סילאן כי הבעיות העיקריות של העיוורים כשהם יוצאים למרחב הציבורי הן הבלבול וחוסר ההתמצאות בדברים אלמנטריים כמו לדעת באיזה רציף הם נמצאים ברכבת, איזה אוטובוס מתקרב, אלו חנויות ישנן מסביב במקום שבו הם נמצאים ועוד. 

"כשאתה עיוור, אתה כל הזמן צריך להיעזר באנשים אחרים כדי לברר מידע שחסר לך", הוא מסביר. מישהו צריך לעזור לעיוורים להיות קצת יותר עצמאיים בשטח הציבורי, ואני הולך להיות זה שיעשה את זה - חשב, ועשה. 

מקל הנחייה החכם שסילאן המציא מצויד ברמקולים מובנים, חיישנים בעלי רטט ואפילו עוזר אישי בצורת רובוט קולי שמנווט את דרכו, ועוזר לו להתמצא במרחב. "החיישנים האלה רוטטים בכל פעם שאנחנו מתקרבים למכשול כלשהו בדרך", הוא מצביע על אחד הכפתורים ומסביר. 

וכמה עולה התענוג? המחיר ההתחלתי הוא 500$, שהם 1800 ש"ח לערך.  

תגיות:עיווריםהמצאהמקל נחייה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה