סיפורים אישיים

לידה תחת אש: כך נולדה תינוקת יקרה כשטילים מרחפים מעל

"התינוקת היקרה הזו היא תשובה מוחצת למחבלים. הנכם רוצים להרוג אותנו ולמחוק אותנו מהמפה? נביא לעולם תינוקת יהודיה נוספת – ונוכיח שהעם היהודי ישרוד ואף ירבה בארץ הזו לנצח". סיפור לידה מפעים

  • כ"ב חשון התש"פ
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"תארו לעצמכם מה זה ללדת תינוק כשטילים מרחפים מעליכם", במילים אלו פותח חיים פייס את סיפור לידה של ביתו הבכורה, אליענה.

"נולדתי ברומא וחייתי באיטליה, ולפני מספר שנים החלטנו אשתי לורן ואני לעלות לישראל ולהתיישב באשקלון", מספר פייס ל'אש התורה'.

"לורן ואני היינו נשואים קרוב לחמש שנים ולא הצלחנו להיכנס להריון. התחלנו טיפולי פוריות באיטליה ואחרי שעלינו לארץ התברכנו בסופו של דבר בבשורה המרגשת ביותר. הידיעה שתינוקת קטנה עומדת להגיע אלינו היתה תשובתו של אלוקים לתפילותינו העמוקות ביותר, אשתי הציעה שנקראה לה 'אליענה' ואני הסכמתי בשמחה.

"אולם אליענה עדיין לא הגיעה לעולם הזה וכבר מסעה נדמה היה מסוכן למדי", ממשיך האב לתאר. היה זה בהתקפת הטילים שאירעה בישראל בחודש ניסן תשע"ט. בשבת בבוקר, קטעה אזעקת טילים את הקריאה בתורה בבית הכנסת. מחבלים של החמאס החליטו להתחיל לירות טילים ללא הבחנה

"אזעקות נוספות המשיכו להישמע. מיהרתי הביתה כדי לבדוק מה שלום אשתי, שהייתה כמעט בשבוע ה-37. בדרך חזרה הושמעה אזעקה נוספת. לא היו מקלטים בדרך - האצתי את צעדיי והתחלתי להתפלל. ראיתי שלושה טילים מתפוצצים בשמיים, לאחר שיורטו על-ידי מערכת ההגנה כיפת ברזל.

"כשהגעתי הביתה, אשתי הייתה בריאה ושלמה מבחינה גופנית, אולם מבוהלת למדי, כפי שניתן היה לצפות. מספר שעות חלפו ללא אזעקות טילים והחלטתי לשוב לבית הכנסת לתפילת מנחה", מתאר חיים את השבת המתוחה והמבוהלת שחוו.

 

הלידה החלה. כשטילים מרחפים מעלינו

"עם צאת השבת, המצב החמיר והאזעקות נשמעו חמש או שש פעמים ברצף. באותו לילה ישנו בממ"ד. בסביבות 5 בבוקר הודיעה לי אשתי שאנחנו חייבים לצאת לבית החולים. הלידה החלה. כשטילים מרחפים מעלינו.

"מיהרנו לבית החולים 'ברזילי'. במהלך הדרך הושמעו האזעקות ברחבי העיר ללא הרף. ידענו ששני בתים נפגעו באשקלון וששלושה אנשים נהרגו. ביניהם משה אגדי ז"ל, שנפגע מרסיס בעת שיצא לשאוף אוויר.

"הלידה של לורן התקדמה במהירות, והיא הייתה מוכנה להיכנס לחדר הלידה ברגע שהגענו. הצוות הרפואי אמר לנו שכל חדרי הלידה הממוגנים תפוסים כרגע. לא הייתה לנו הרבה ברירה אלא להיכנס לחדר לא ממוגן", ממשיך חיים בסיפור הלידה המותח.

"הלידה עברה בשלום, תודה לאל. תינוקת יפהפייה! אליענה שמה, כיוון שהרגשנו במוחש כיצד אלוקים נענה לכל תפילותינו.

"בזמן שהרופא טיפל באשתי, שנזקקה לטיפול נוסף אחרי הלידה, נשמעה אזעקה נוספת. בניגוד לרצוני, אולצתי לעזוב את אשתי ולקחת את בתנו הרכה למרחב מוגן. היה עליי לקבל החלטה: להשאיר את אשתי בחדר לידה הלא ממוגן, במקום סכנה, ולרוץ למקלט עם התינוקת הרכה שלי שזה עתה נולדה. אשתי ואני התבוננו זה בזה, והאחות הצעירה אמרה לה פעמיים, 'אני איתך. אני לא עוזבת אותך', כשהיא מלטפת את זרועה.

"רצתי עם התינוקת הרכה כשליבי מלא ברגשות מעורבים, והצוות הרפואי המשיך בעבודתו ההרואית תחת לחץ עצום.

"במרחב המוגן, דברתי בטלפון עם הרב שלי באיטליה שהתקשר כדי לברך אותי. תוך כדי השיחה שמענו שני פיצוצים חזקים מאוד. המחלקה האונקולוגית נפגעה מרסיס.

"אחרי מה שנדמה היה כמו נצח, נלקחה אשתי למרחב המוגן, כך ששבנו לבסוף להיות ביחד - משפחה מבוהלת אך מאושרת.

כל התינוקות הועברו למרחב המוגן. כך שאליענה הקטנה הייתה צריכה להישאר שם, עם עוד למעלה מתריסר תינוקות אחרים שזה עתה נולדו. את היום הראשון לחייה חיה בתי במרחב המוגן מפני טילים.

"אני כל כך גאה באשתי, שהתמודדה באומץ עם אתגר הלידה במצב כה מלחיץ", אומר האב הרי, "ואני גאה בבתי, שללא רצונה נולדה כגיבורה, בהגיעה לעולם שבו אויבינו מנסים להרוג אותנו".

"האל העניק לנו גם תשובה מוחצת למחבלים", מסכם חיים את דבריו. "הנכם רוצים להרוג אותנו ולמחוק אותנו מהמפה? נביא לעולם תינוקת יהודיה נוספת – ונוכיח שהעם היהודי ישרוד ואף ירבה בארץ הזו לנצח".

 

הרב רפאל אוחיון בקטע קצר ומחזק על המלחמה בדרום, ועל הדרך להציל חיים בפעולה אחת פשוטה:

 

 האם יש בכוחנו להציל את החיים של התושבים בדרום? חד  משמעית - כןI כך נוכל לעזור לאחינו בדרום בצורה הטובה ביותר, כדי שכולנו נוכל לישון בשקט:

 

תגיות:לידהטילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה