חדשות בארץ

עלה המוות בחלוננו: מאות בהלוויית משה אגדי, ההרוג הראשון בסבב הלחימה

חרף הנחיית פיקוד העורף האוסרת התכנסות של למעלה מ-300 בני אדם, הגיעו מאות רבות של משתתפים להלוויית משה אגדי, שנפגע באורח אנוש מרקטה שנפלה בחצר ביתו ומאוחר יותר מת מפצעיו

הלווייתו של אגדי (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)הלווייתו של אגדי (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
אא

מאות בני אדם השתתפו ליוו היום (ראשון) למנוחת עולמים את משה אגדי, בן 58, שמת הלילה מפצעיו בעקבות פגיעה ישירה של רקטה בחצר ביתו באשקלון. למרות הוראת פיקוד העורף המגבילה את סך המתכנסים באירועים המוניים ל-300, בהלוויה השתתפו מאות רבות של אנשים ומשום כך נאלצו חלקם לעזוב את המקום.

"תמיד שאומרים שאלוהים לוקח את הצדיקים והטובים, אתה חושב לעצמך שזה לא יכול להיות בטוח שיש משהו", ספדה לו אחייניתו בדמעות שליש. "אבל הפעם באמת", הוסיפה, "באמת אני מתארת את האדם שהיית ענו, חייכן, כל הזמן עם חיוך וצחוק שמשתלט עליך ועל מי שסביבך הארת אותנו בשמחה שלך ומי שהיית צנוע, שמרת מצוות אפילו שנרצחת היית תוך כדי תפילה אמרת שזה כדי שהחיילים יחזרו בשלום הביתה ומתן בסתר - תרמת להרבה אנשים בלי שבכלל ידעו כמה כואב".

אגדי הותיר אחריו אישה, ארבעה ילדים ו-13 צאצאים. "הותרת אחריך אישה שקראת לה מלכה שלי", אמרה אחייניתו. ",ארבעה ילדים, שני נכדים 13 אחים, אימא ומשפחה אחת גדולה אבלה ודומעת". האחיינית סיפרה כי משפחתם נפשה לפני שבועיים, ומשמת, טיול זה ייזכר כטיול אחרון של כל הרכב המשפחה. "מהיום נהינו משפחת שכול. אוהבים אותך ומחכים שתיכנס עם החיוך שלך בדלת ותגיד שזה היה בצחוק", הפטירה נרגשות את הספידה.

ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם, גם ספד לאגדי. "אנו מלווים היום למנוחת עולמים את משה אגדי זכרו לברכה, תושב העיר, שנהרג מנפילת רקטה בביתו. הקלות הבלתי נסבלת בה רק אתמול בערב משה היה אתנו, בילה את השבת עם בני משפחתו, התפלל בבית הכנסת, דיבר וצחק, וכעת אנו טומנים אותו בעפר, אינה יכולה להימשך. זוהי מציאות הזויה, מסוכנת ובלתי נתפסת שאף אזרח במדינת ישראל, אף תושב בעיר אשקלון, אף ילדה וילד, לא צריכים להיות חלק ממנה".

ראש העיר חתם את הספידו בפנייתו למשפחה כי "מילים לא יספיקו לתאר את גודל האובדן והכאב הקשה מנשוא אותו אתם חווים ברגעים אלו, אבל אין לנו מה להציע לכם מלבד מילים, מלבד כתף תומכת, מלבד הסיוע הנדרש בשעה זו".

כזכור, במהלך הלילה נפגע אגדי מרקטה שנפלה בחצר בית בעיר. תחילה הוא פונה לבית החולים ברזילי במצב אנוש עם פגיעות מרסיסים בחזהו ובבטנו, אולם כוחות ההצלה נאלצו לבצע בו החייאה כשבהמשך נקבע מותו. על פי אחיו של ההרוג, שמואל אגדי, "הוא כנראה יצא לעשן סיגריה ולא הספיק להיכנס לממ"ד. אשתו אמרה שהרסיס פגע לו בחזה והוא התמוטט, הוא לא החזיק מעמד". לדבריו, "מדובר בשכונה עם ממ"דים. הוא גר בווילה שהיה בה ממ"ד והם הקפידו תמיד להיכנס אליו ולהיזהר, אבל הפעם זה תפס אותו בחוץ", סיפר אחיו, הבוקר, לאריה גולן ב'קול ישראל'.

תגיות:הסלמה בדרוםמשה אגדי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה