חדשות בארץ

גנץ: "נתניהו סרבן אחדות ויעשה הכל לדרדר אותנו לבחירות"

נמשכים חילופי ההאשמות בין הליכוד וכחול לבן, בהמתנה דרוכה להצהרתו של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן. גנץ לנתניהו: "ותר על בלוק החסינות ובוא למשא ומתן ישיר". לפיד: "ביבי מוביל לבחירות בכל הכוח". נתניהו: "גנץ סירב לקבל את מתווה הנשיא"

גנץ ולפיד (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)גנץ ולפיד (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

במערכת הפוליטית ממתינים בדריכות להצהרתו שימסור בצהריים (רביעי) אביגדור ליברמן. יו"ר ישראל ביתנו צפוי להודיע על מהלכיו הבאים, בעקבות כישלון המגעים לכינון ממשלת אחדות בין הליכוד וכחול לבן. לקראת ההצהרה, שתי המפלגות החליפו ביניהן הבוקר האשמות הדדיות, בניסיון לשכנע את ליברמן כי האשם בפיצוץ השיחות הוא הצד השני.

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, כתב בטוויטר: "הבוקר צריך לומר את האמת – בנימין נתניהו הוא סרבן אחדות, ויעשה הכל כדי לדרדר אותנו לבחירות בפעם השלישית בתוך שנה".

"גם היום אני קורא לנתניהו", הוסיף גנץ, "הכר בתוצאות הבחירות אותן אתה והציבור מכירים היטב. ותר על בלוק החסינות, ובוא למשא ומתן ישיר לגיבוש קווי יסוד של שתי המפלגות הגדולות. אהיה מוכן לפשרות למען אזרחי ישראל ללא ויתור על עקרונות יסוד".

מספר 2 של גנץ, יאיר לפיד, התייחס אף הוא לפלונטר הפוליטי, וכאמור כיוון את דבריו לליברמן. "שיא חדש. אחרי שסירב לכל הצעה לאחדות ששמנו בפניו, ביבי אומר 'גנץ סירב'. אין לאיש הזה גבול", כתב בטוויטר. "ליברמן יודע את האמת. ביבי צמוד לבלוק החרדי-משיחי. מוביל לבחירות בכל הכוח".

יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, הגיב על דבריו של לפיד: "יאיר, די עם השקרים! הייתם מוכנים לתת לנו הכל, ולחתום לנו על שמירת הסטטוס קוו ככתבו ולשונו כדי שנעזוב את נתניהו ונצטרף אליכם. הסיבה היחידה שאין ממשלת אחדות היא, כי אתה מונע מגנץ להסכים למתווה הנשיא ומתעקש שנתניהו יהיה שני ברוטציה".

מוקדם יותר הבוקר, האשים נתניהו את גנץ בכישלון אופציית האחדות: "לצערי, אמש בשיחתנו סירב בני גנץ לקבל את התנאי שהציב אביגדור ליברמן – קבלת מתווה הנשיא, לפיו אני כראש ממשלה מכהן אהיה ראשון ברוטציה על ראשות הממשלה". גם נתניהו הפנה את דבריו ישירות ליו"ר ישראל ביתנו, בניסיון לשכנעו להצטרף לממשלת ימין צרה: "ליברמן אמר שילך עם הצד שלא יסרב. עכשיו נותר רק לראות אם אביגדור ליברמן יעמוד בהתחייבותו".

נתניהו חזר והזהיר מפני אפשרות הקמתה של ממשלת מיעוט בראשות גנץ, שתזכה לתמיכה מבחוץ של הרשימה המשותפת: "גנץ ולפיד שיקרו במצח נחושה לבוחריהם כשאמרו 'לא ננהל משא ומתן עם המפלגות הערביות, לא נעשה גוש חוסם איתן'. בכל מה שהזהרתי צדקתי. אסור להקים ממשלת מיעוט שתהיה תלויה בתומכי טרור".

כזכור, לפני כשבוע וחצי הציב ליברמן אולטימטום בפני נתניהו וגנץ וקרא להם לקבל "החלטות נכונות", כלשונו, כדי למנוע הליכה לבחירות נוספות: "גנץ צריך לקבל את מתווה הנשיא, כולל הנבצרות, ונתניהו צריך להיפרד מהגוש החרדי-משיחי שלו". הוא הוסיף, כי "מי שלא ידע לקבל החלטה נכונה – אנחנו נתמוך בצד השני". ליברמן, שנחשב למי שבידיו המפתח לפתרון המבוי הסתום במערכת הפוליטית, הודיע שלשום כי המאמצים שהוא עושה להקמת ממשלת אחדות יימשכו עד היום בשעה 12:00 בצהריים, וכי "אז כל אחד לנפשו". הוא סירב להבהיר מה תהיה עמדתו במידה ואופציית האחדות תרד מהפרק: "אני מרשה לעצמי לשמור על ערפל קרב, ולא להוריד שום דבר מהשולחן".

הלילה בחצות יפקע המנדט שקיבל גנץ מהנשיא ראובן ריבלין להרכיב את הממשלה, ולראשונה בתולדות המדינה יעבור ההליך לידי הכנסת. במשך 21 יום יוכל כל חבר כנסת, שישיג 61 חתימות, לקבל מהנשיא הזדמנות בת 14 יום להקים ממשלה. אם בתוך 21 יום לא יימצא מועמד שיאסוף את מספר החתימות הדרוש – יתקיימו בחירות נוספות שלושה חודשים לאחר המועד בו נערכו הבחירות הקודמות, כלומר בתחילת מרץ 2020.

תגיות:יאיר לפידבני גנץאביגדור ליברמןאריה דרעי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה