חדשות בארץ

ריבלין נזף בנתניהו: "יש לגנות את הצגת נבחרי הציבור הערביים כאיום קיומי"

זמן קצר לפני שייפגש עם יו"ר כחול לבן, נועד ראש הממשלה עם נשיא המדינה שנזף בו בשל דבריו כי הנתיגות הערבית מהווה "איום קיומי" על הישראלים. ריבלין: "האמירות חותרות תחת עצם הלגיטימיות של ציבורים אלה במדינת ישראל, מעמיקות את הקרע הקיים ממילא ואני דורש מכל מי שמדינת ישראל יקרה לליבו, להפסיק אחת ולתמיד עם אמירות מכוערות אלה"

ריבלין ונתניהו, הערב (צילום: מארק ניימן, לע"מ)ריבלין ונתניהו, הערב (צילום: מארק ניימן, לע"מ)
אא

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר הערב (שלישי) לאחר פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "יש לגנות בכל תוקף את הצגת כלל נבחרי הציבור הערביים כ'איום' קיומי על מדינת ישראל או כ'גיס חמישי'". הנשיא אמר כי "אנו החיים כריבוניים בארצנו, במדינת ישראל היהודית והדמוקרטית, חייבים להבטיח שוויון זכויות ושיח מכבד וענייני מול אזרחי ישראל כולם".

הנשיא הדגיש כי האמירות הנשמעות כלפי הציבור הערבי והחרדי וכלפי נציגיהם בכנסת, "חותרות תחת עצם הלגיטימיות של ציבורים אלה במדינת ישראל, מעמיקות את הקרע הקיים ממילא ואני דורש מכל מי שמדינת ישראל יקרה לליבו, להפסיק אחת ולתמיד עם אמירות מכוערות אלה".

בשעה 22:00 ייפגש נתניהו עם יו"ר כחול לבן בני גנץ, יממה לפקיעת המנדט מידיו של האחרון. קודם לכן התקיימו מספר פגישות בזירת האישים המרכזיים במחנה הפוליטי: אחר הצהריים נועדו אנשי צוות המשא ומתן של כחול לבן והליכוד, מתוך מטרה להגיע להסכמות בנושא המרכזי – סוגיית הנבצרות של נתניהו והערבויות לכך שהאיש יעמדו במילתו לאחר שיכהן ראשון בראשות הממשלה. ב-20:00 נועד גנץ עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בתל אביב.

הבוקר נפגש נתניהו עם ליברמן. בהודעה משותפת של שתי המפלגות נאמר כי הפגישה הייתה "טובה ועניינית", וכי השניים "ימשיכו במאמצים להקמת ממשלת אחדות". אתמול הודיע ליברמן כי אם הצדדים לא יגיעו להסכמה עקרונית על אחדות עד מחר ב-12:00, אז "כל אחד לנפשו".

קודם לפגישתו עם נתניהו, ריבלין נועד עם יו"ר המחנה הדמוקרטי, ניצן הורוביץ, שבתום הפגישה מסר: "דנתי עם נשיא המדינה במצב הפוליטי שנוצר. מצב פוליטי מסובך, חריג וקשה. אמרתי לנשיא שבשום אופן אסור לעשות דה-לגיטימציה לחברה הערבית כולה. מה שנתניהו עשה זו הסתה נגד הערבים שהם שותפים לגיטימיים בכל ממשלה ובכל שלטון".

לדבריו, "גם ממשלת מיעוט עלתה בשיחתנו. מדובר באופציה לגיטימית לחלוטין שתאפשר לממשלה לתפקד. היא תהיה ממשלת סינדול לקונפליקט העדתי. ראש ממשלה שמוגשים נגדו כתבי אישום לא יכול להמשיך לתפקד בתפקידו".

יו"ר מפלגת העבודה-גשר, עמיר פרץ, כתב הערב בחשבון הטוויטר שלו כי לא יישב בכל ממשלה שנתניהו הוא ראש ממשלה בה. "הבטחנו לאזרחי ישראל שינוי ותקווה, ולכן לא נשב בשום ממשלה שנתניהו עומד בראשה", כתב פרץ.

תגיות:ראובן ריבליןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה