חדשות בארץ

דיווח: לראשונה מאז הבחירות, מגעים מתקדמים במיוחד בין נתניהו לגנץ

זמן קצר לאחר שנועדו צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן, הורה נתניהו לחברי הליכוד להפסיק להתראיין לכלי התקשורת בנושא. בליכוד מבקשים למקד את המאמצים בהצהרה פומבית של גנץ כי יסכים לשבת עם נתניהו, ובכחול לבן עומדים על כך שנתניהו יוותר לאלתר על בלוק הימין ויגלה נכונות לנהל משא ומתן ישיר בשם הליכוד, אך מדגישים כי הם "עושים כל מאמץ כדי למנוע בחירות בפעם השלישית"

גנץ ונתניהו (צילום: אלעד מלכה)גנץ ונתניהו (צילום: אלעד מלכה)
אא

ברקע הפגישה הערב (שלישי) בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר כחול לבן בני גנץ, גורמים המעורים בפרטים אמרו לחדשות 12 כי בניגוד לרושם ההדדי במגעים שנעשו בחודשיים האחרונים, בפגישה זו ניכרת התקרבות של ממש בין הצדדים. קודם לפגישה, הנערכת כיממה לפקיעת המנדט מידיו של גנץ, נפגשו צוותי המשא ומתן של שתי המפלגות. זמן קצר קודם לכן הורה נתניהו לחברי הליכוד שלא להתייחס להתפתחויות בראיונותיהם לכלי התקשורת.

במקביל, נתניהו ייפגש הערב גם עם נשיא המדינה ראובן ריבלין, בנוכחות צוות המשא ומתן של הליכוד.

גורמים בצוותי המו"מ של שתי המפלגות אמרו כי פגישת נציגי הצדדים היא שתקבע האם פגישת נתניהו-גנץ תהיה בעלת אופי רציני אוו שגרתי. בכחול לבן, כך על פי הדיווחים, מוכנים להיכנס לממשלת אחדות כשנתניהו יהיה הראשון לכהן בה כראש ממשלה, אולם מבקשים ערבויות לכך שהוא יעמוד במילתו.

נתניהו נטה לקבל את מתווה הנבצרות שהציע הנשיא, לפיו ימשיך להחזיק בתואר ראש הממשלה לאחר הגשת כתב אישום, בעת נבצרות – בכפוף לאישור חוק שיגדיר את הנבצרות ככזו שאינה מוגבלת בזמן, ואילו גנץ יכהן כראש הממשלה בפועל. בסביבתו של גנץ טענו כי הוא נוטה לקבל את המתווה, אולם עומד על כך שהוא יגובה בערובה לקיום ההסכם. מנגד, מספר 2 של גנץ, יאיר לפיד מתנגד בתוקף לכך שמפלגתו לא תשב תחת נתניהו, וטוען כי לא ניתן לתת אמון באחרון. בינתיים, בליכוד מבקשים למקד את המאמצים בהצהרה פומבית של גנץ כי יסכים לשבת עם נתניהו. "בלי זה לא מתקדמים לשום מקום", אמרו בליכוד.

מנגד, בכחול לבן עומדים על כך שנתניהו יוותר לאלתר על בלוק הימין ויגלה נכונות לנהל משא ומתן ישיר בשם הליכוד. "עושים כל מאמץ כדי למנוע בחירות בפעם השלישית", הדגישו ברשימה.

לפי דיווח ב'הארץ', בין ההצעות שהועלו בשבועות האחרונים בדיונים בין כחול לבן לליכוד עלתה אפשרות שנתניהו יחתום מראש על מכתב התפטרות, וכן תוצג התחייבות לחקיקה שתחייב ראש ממשלה לצאת לנבצרות אם הוגש נגדו כתב אישום.

אם בין הצדדים יושגו הסכמות עד למחר בערב, על פי החוק, מעת שגנץ מודיע לנשיא כי הצליח להקים ממשלה עם נתניהו, לרשותו עומדים 7 ימים, במהלכם יקבע יו"ר הכנסת מועד לישיבה במליאה שבה תיערך הצבעת אמון בממשלה החדשה. המועד המדויק נתון לשיקול דעתו של יו"ר הכנסת, אך זה צריך להיעשות בתוך שבעה ימים.

תגיות:בני גנץבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה