חדשות בארץ

גפני גיבה את הרשימה המשותפת; ישראל ביתנו: "עוד פרק ברומן"

יו"ר דגל התורה לח"כ טיבי: "נראה לי לפעמים כמו איזה איש 'דגל התורה' כזה, עם הדברים במערכת הציבורית שהוא יודע לעשות". לדבריו הצטרף ח"כ מטעם סיעת ש"ס, ינון אזולאי, שאמר כי "עם הרשימה ואחמד תמיד היה שיתוף פעולה ותמיד אפשר עוד לעשות". יו"ר סיעת ישראל ביתנו תקף: "אם מישהו עדיין תמים לגבי החיבור ההדוק בין הרשימה המשותפת לש"ס ויהדות התורה, שיצפה בצילומים מדיוני ועדת הכספים מהיום"

גפני וטיבי (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)גפני וטיבי (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

ברקע המתקפות החריפות של ראש הממשלה בנימין נתניהו על הנציגות הערבית בכנסת, יו"ר דגל התורה, משה גפני, יצא היום (שלישי) להגנתם של חברי הרשימה המשותפת והדגיש את שיתוף הפעולה בין הסיעות.

"במערכת הציבורית אנחנו הופכים את הנציגות של הרשימה המשותפת לדרגה שנייה, כאילו הם לא לגיטימיים", אמר גפני בהתייחס למתקפותיו של נתניהו בנציגות הערבית מחששו להקמת ממשלת מיעוט עם כחול לבן שתישען על תמיכתם, שתוביל להדחתו מכס ראש הממשלה. "אני אומר לכם – מבחינתי הציבור הערבי, הנציגות הערבית, החברות שלי – גם עם חבר הכנסת אחמד טיבי, וגם עם חברים נוספים ברשימה המשותפת – לגיטימיים", הכריז יו"ר דגל התורה.

על יו"ר תע"ל, ח"כ אחמד טיבי, הוסיף בהלצה כי הוא נראה לו "כמו איזה איש 'דגל התורה' כזה, עם הדברים במערכת הציבורית שהוא יודע לעשות". גפני, שאתמול נכח בישיבת ראשי סיעות הימין במהלכה תקף ראש הממשלה את הסיעות הערביות כי הן "רוצות להשמיד אותנו", הבהיר כי הוא "אומר מה שאצלנו חושבים רבים", וכי "פוליטיקה זה דבר אחד, מערכת היחסים זה דבר אחר - נעלה את הנושא לדיון גם בישיבת סיעת יהדות התורה".

לדבריו הצטרף בנוסף ח"כ מטעם סיעת ש"ס, ינון אזולאי, שאמר כי "עם הרשימה ואחמד תמיד היה שיתוף פעולה ותמיד אפשר עוד לעשות".

יו"ר סיעת ישראל ביתנו, עודד פורר, מיהר להגיב לדבריו של יו"ר דגל התורה, וטען כי הגיבוי לחברי הרשימה המשותפת הוא "עוד פרק ברומן המתמשך בין המפלגות החרדיות למפלגות הערביות". לפי פורר, "אם מישהו עדיין תמים לגבי החיבור ההדוק בין הרשימה המשותפת לש"ס ויהדות התורה, שיצפה בצילומים מדיוני ועדת הכספים מהיום".

בפגישתו אתמול עם חברי בלוק מפלגות הימין בירושלים, חזר נתניהו על דבריו כי ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת היא "סכנה אמתית למדינת ישראל". הוא שלל את הטענה כי ממשלה כזו תשמש כממשלת מעבר קצרת מועד בלבד, ואמר: "אסור שממשלה כזו תקום אפילו ליום אחד".

יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, הגיב לדברים, ואמר: "לא ניתן לו (לנתניהו – א"פ) להבעיר את להבות השנאה. הפעם נוריד אותו מהמרפסת לפני שיהיה מאוחר מדי. מלחמת האזרחים על שם בנימין נתניהו לא תפרוץ". הוא קרא לשיתוף פעולה בין הציבור היהודי והערבי בסרטון שפרסם בחשבון הטוויטר שלו: "הגיעה העת לאומץ", אמר, "בואו נראה לו כמה אנחנו חזקים ביחד".

תגיות:משה גפניערביי ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה