חדשות בארץ

שר החוץ: "לא ניכנס למלחמת התשה עם טהראן"

חרף הערכות מערכת הביטחון כי טהראן אחראית לשיגור הרקטות לפנות בוקר, שר החוץ, ישראל כץ, מבהיר כי ישראל לא תמהר להגיב לירי. כץ: "יש ניסיון לייצר כאן 'האיראנים על הגדרות', אני אומר לכם שהאיראנים סובלים קשות מהסנקציות האמריקניות"

כץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)כץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

ברקע המתיחות הגוברת בין ירושלים לטהראן, שר החוץ ישראל כץ אמר היום (שלישי) כי ישראל לא מתכוונת לנהל "מלחמת התשה" עם איראן. כץ, שהאשים את איראן באחריות לירי הרקטות מסוריה לפנות בוקר, הוסיף כי "אנחנו לא סעודיה".

הבוקר הודיע דובר צה"ל כי ארבע רקטות שוגרו לפנות בוקר מסוריה, ויורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. לפי הודעת הצבא, לא זוהו נפילות בשטחי ישראל. לפי הדיווחים, במערכת הביטחון מעריכים כי הירי בוצע בהוראת איראן.

שר החוץ, שהדגיש בריאיון ל-ynet את המאמץ הישראלי למנוע את ההתבססות האיראנית בסוריה, אמר כי המאבק בנושא "מאוד מאתגר" ו"עם קווים אדומים מאוד מאתגרים". לדבריו, "אנחנו פועלים לממש אותם (את המדיניות למניעת ההתבססות האיראנית באזור – א"פ) בשכל ובתחכום עם הרבה יכולות ומדיניות נכונה שראש הממשלה והקבינט מנחים. חלק מהדברים מתגלים וחלק פחות".

באשר לאפשרות כי ישראל תגיב לירי שנעשה, לדבריו, בידי איראן, אמר כץ כי "האירוע הזה ייבחן בהתאם לנסיבות וכל הדברים, ומדינת ישראל תמשיך לפעול לפי המדיניות שלה. המדיניות הייתה ועודנה למנוע מאיראן להתבסס באזור".

לפי כץ, "אם איראן הייתה יכולה ללחוץ היום על כפתור ולחזור כמה שנים אחורה בלי הסנקציות האמריקניות והפעילות הישראלית האגרסיבית מול הניסיונות שלה היא הייתה לוחצת על הכפתור הזה". עם זאת, הוא הבהיר כי חרף מאמציו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שנים האחרונות, "האיום האיראני קיים, אבל הוא פחות ממה שהיה". על הביקורת כי פעולות ישראל בנושא כשלו, השיב כץ כי "האיראנים סובלים קשות מהסנקציות האמריקניות".

בהתייחס למחאות הגוברות מצד העם האיראני כנגד מנהיגיו בשל עליית מחירי הדלק, אמר כץ: "אני חושב שיש שם (באיראן) כוחות שגם בעולם הערבי וגם ארצות הברית צריכים לגבות את אותם אנשים שרוצים חופש. אנחנו לא מעצמת על שעושה סדר באיראן, אבל אנחנו לא נאפשר לה לייצר איומים על הגבולות שלנו, אנחנו דואגים לאינטרסים שלנו".

שר החוץ פנה בדבריו לאזרחי איראן: "אנחנו ידידים שלכם, אנחנו שני עמים עם מסורות של אלפי שנים, היו בינינו ימים של שיתוף פעולה אדיר באזור הזה, אני מקווה שהם יגיעו שוב. אתם נלקחתם בשבי תחת כיבוש של אייתוללות קיצוניות שאתם לא מעוניינים בהם. הם פיתוח שיטות דיכוי, שעכשיו הם מפעילים אותם גם בעיראק ובמקומות אחרים נגד מפגינים שרוצים חופש וחיים טובים יותר. אנחנו לצדכם, אני חושב שהעולם החופשי צריך לגבות את המחאות האלה ואת השאיפה לחופש ולחיים טובים".

תגיות:ישראל כץאיראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה