חדשות בארץ

"מרגישים שרצחו את סלומון בפעם השנייה. ההחלטה תעצים את המחאות"

אחיו של סלומון טקה ז"ל ביקש "מכל הצעירים לא לשתוק כי מח"ש כרגע שיקרו". אחות הצעיר: "העונש שקיבל זה לא עונש זה אישור לשאר השוטרים להוציא אקדח ולהמשיך לרצוח את האחים שלנו". כעשרה בני אדם הפגינו היום מול משרד המשפטים בירושלים, ובמשטרה צפויים לקיים הערכת מצב בעקבות החשש כי ההפגנות יחודשו

אמו של סלומון ז"ל בדיון בכנסת (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)אמו של סלומון ז"ל בדיון בכנסת (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

זעם התעורר היום (שלישי) בקרב בני העדה האתיופית בעקבות הודעת מח"ש על הגשת כתב אישום בגין גרימת מוות ברשלנות נגד השוטר שירה למוות בסלומון טקה, ולא בגין הריגה. ראש המחלקה לחקירות שוטרים, קרן בר מנחם, בישרה על ההחלטה למשפחתו של טקה, שמותו עורר גל מחאה נרחב על האלימות המשטרתית נגד הקהילה האתיופית. לאחר ההודעה הפגינו כעשרה בני אדם מול משרד המשפטים בירושלים, ובמשטרה צפויים לקיים הערכת מצב בעקבות החשש כי ההפגנות יחודשו, זאת, ברקע אזהרת אביו של טקה כי החלטת מח"ש "תעצים את המחאות".

"המשפחה מרגישה שרצחו היום את סלומון בפעם השנייה", אמר פרקליט המשפחה, עו"ד ציון אמיר. "נבחן את סבירות ההחלטה ואם היא איננה צודקת, נתקוף אותה. הם היו מאופקים אבל התחושה של המשפחה היא קשה והם ביטאו דעתם שמדובר ברצח ואמרו שההחלטה היא רצח נוסף".

אחיו של סלומון ביקש "מכל הצעירים לא לשתוק כי מח"ש כרגע שיקרו". הוא הוסיף כי "מנסים לטייח את האמת – הבטיחו לי שיספרו לי הכול, כדאי שיספרו לי הכול. בסופו של דבר לא יצא מזה כלום, אמרתי להם מה אני חושב. בזמן שאנחנו משוחחים הם כבר הכינו מראש את הכול והוציאו החוצה. יש לי ילדים קטנים, עכשיו אני מפחד לחיים שלהם. האחיות הקטנות שלו אמרו: הדם של אחינו נשפך לחינם. בסופו של דבר רצחו את אחי פעמיים. אנחנו לא נשתוק עד שהצדק יצא לאור". ימי, אחות נוספת של הצעיר, אמרה כי "העונש שקיבל זה לא עונש זה אישור לשאר השוטרים להוציא אקדח ולהמשיך לרצוח את האחים שלנו".

קודם ההחלטה הגישו הוריו של טקה עתירה לבג"ץ בדרישה לקבל לידיהם את חומרי החקירה, אולם בית המשפט דחה את בקשתם, בנימוק שאין לאפשר גישה לחומרים בשלב המקדמי של ההליך. היום, במהלך פגישתם עם נציגי המחלקה לחקירות שוטרים, נאמר להם כי כעת עליהם להגיש בקשה פורמלית לקבל את החומרים.

"אפילו לא חיכו עד שהמשפחה תצא מהדיון", תקפה בחריפות את מח"ש, מזל ביסהוור, דוברת אגודת יהודי אתיופיה. "בזמן שהם מוציאים בפייסבוק שלהם, מפרסמים ורוצים לקבוע את הנרטיב. זה מראה על חוסר האמון שיש בנינו ובינם".

לפי טיוטת כתב האישום, השוטר יואשם בגרימת מוות ברשלנות – עבירה שהעונש המרבי עליה הוא 3 שנות מאסר, בין השאר בשל כך שירה לעבר משטח קשיח ושטוח, ולא לכל היותר לכיוון הקרקע החולית הסמוכה, שהייתה עשויה לבלום את הקליע באופן ודאי. בתחילה נחשד השוטר בעבירת הריגה ובהמשך הוקל הסעיף נגדו להמתה בקלות דעת – הפחותה רק במעט מעבירת הריגה.

עורך דינו של השוטר, יאיר נדשי, אמר: "כמו רבים בציבור, חש מרשי שאלמלא המחאה הציבורית האלימה ששטפה את הארץ לא היו בוחרים להעמידו לדין. מרשי עומד על טענתו לפיה פעל מתוך הגנה עצמית וללא כל כוונה לגרום התוצאה הטרגית. צירוף נסיבות נדיר ובלתי צפוי הסתיים בתוצאה הטרגית כאשר בנסיבות המקרה אף אדם סביר לא יכול היה לצפות את התוצאה. אנו סבורים כי אין מקום להעמיד לדין את מרשי ואנו נוכיח טענה זו בפני הגורמים הרלוונטיים".

תגיות:סלומון טקהמח"ש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה