חדשות בארץ

נתניהו בגוש עציון: "הצהרת ממשל טראמפ – הישג לדורות"

בעקבות הצהרת הממשל האמריקני, כי ההתנחלויות אינן מנוגדות לחוק הבינלאומי, הגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו לביקור בגוש עציון ונפגש עם ראשי מועצות ביהודה ושומרון. נתניהו: "ממשל טראמפ תיקן עוול היסטורי, והתייצב עם האמת והצדק"

נתניהו בגוש עציון, היום (צילום: Noam Moskowitz/POOL)נתניהו בגוש עציון, היום (צילום: Noam Moskowitz/POOL)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע הבוקר (שלישי) לסיור בגוש עציון, במהלכו נפגש עם ראשי מועצות ביהודה ושומרון. הביקור התקיים ברקע הצהרתו אמש של מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, כי ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון אינה מנוגדת לחוק הבינלאומי.

במהלך הסיור, הודה נתניהו לממשל טראמפ על השינוי במדיניות האמריקנית: "אני מודה שאני נרגש מאוד. אנחנו פה בגוש עציון, מקום שגורשנו ממנו במלחמת העצמאות, והנה אנחנו ביום היסטורי עם עוד הישג עצום למדינת ישראל, שעבדנו עליו לא מעט".

"ממשל טראמפ תיקן כאן עוול היסטורי והתייצב עם האמת והצדק", הוסיף ראש הממשלה. "אני מודה לנשיא טראמפ ולמזכיר המדינה פומפאו. זהו יום גדול מאוד למדינת ישראל והישג שיעמוד לדורות".

נתניהו בגוש עציון, היום (וידאו: עומר מירון, לע"מ; סאונד: בן פרץ, לע"מ)

כזכור, פומפאו הודיע אמש כי "ההקמה של התנחלויות אזרחיות ישראליות בגדה המערבית כשלעצמה איננה מנוגדת לחוק הבינלאומי". זאת בניגוד לעמדה האמריקנית הקודמת – שגובשה ב- 1978 על ידי ממשל קרטר, ואומצה על ידי הממשלים שבאו אחריו – לפיה ההתנחלויות ממוקמות בשטחים כבושים ולכן מנוגדות לחוק הבינלאומי. פומפאו אמר, כי יש להשאיר את הדיון בשאלה המשפטית בנוגע להתנחלויות לבתי המשפט הישראליים. הוא ציין, כי העמדה האמריקנית שננקטה לאורך שנים, כולל בתקופת ממשל אובמה, לא סייעה לקדם את תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים. עם זאת, הוא הדגיש כי ארצות הברית לא שינתה את עמדתה ביחס לשאלת מעמדה הסופי של הגדה המערבית, סוגיה שלדבריו צריכה להתברר במשא ומתן בין הצדדים.

תגיות:ארצות הבריתגוש עציוןיהודה ושומרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה