חדשות בארץ

מח"ש: השוטר שירה למוות בסלומון טקה יואשם בגרימת מוות ברשלנות

בני משפחתו של סלומון טקה ז"ל הגיעו למשרדי המחלקה לחקירות שוטרים, ושמעו על ההחלטה להעמיד לדין את השוטר שירה בו בגין גרימת מוות ברשלנות. על פי חקירת מח"ש, השוטר אכן חש מאוים, אך נהג ברשלנות ובניגוד לפקודות המשטרה, כאשר ירה לעבר האספלט, בסמוך לרגליו של טקה

הדלקת נרות לזכרו של סלומון טקה, 3 ביולי (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)הדלקת נרות לזכרו של סלומון טקה, 3 ביולי (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) הודיעה היום (שלישי), כי קצין המשטרה שירה למוות בסלומון טקה ז"ל יועמד לדין על גרימת מוות ברשלנות – עבירה, שהעונש המירבי עליה הוא שלוש שנות מאסר.

בני משפחתו של טקה הגיעו למשרדי מח"ש, יחד עם עורכי דינם, ושמעו על ההחלטה בפגישה שקיימו עם פרקליט המדינה שי ניצן וראש מח"ש, קרן בר-מנחם. הגשת כתב האישום כפופה להליך שימוע לשוטר. על פי המסתמן, משפחת טקה תערער לבג"ץ על ההחלטה שלא לכלול בכתב האישום עבירת הריגה.

התקרית הטרגית בה מצא טקה את מותו התרחשה ב- 30 ביוני, בפארק ציבורי בקריית חיים. השוטר, ששהה במקום יחד עם בני משפחתו ולא היה בתפקיד, התערב בריב שהתגלע בין צעירים וניסה להפריד ביניהם. הצעירים הגיבו באיומים כלפיו, והשוטר החליט לנתק מגע. אלא שהצעירים המשיכו ללכת אחריו, ובשלב מסוים השליכו לעברו אבנים, ששתיים מהן פגעו בו וגרמו לפציעתו. בחקירתו טען השוטר, כי חש בסכנת חיים לו ולמשפחתו, ולכן שלף את אקדחו כדי להרתיע את הצעירים. הוא פתח לבסוף בירי, שלדבריו בוצע מתוך הגנה עצמית ולא נועד לפגוע בטקה.

ממצאים בליסטיים ואחרים שהופקו מהזירה העלו, כי השוטר ירה לעבר הקרקע; הקליע פגע באספלט, סמוך לרגליו של טקה. חלק ממנו ניתז וחדר לגופו, וגרם לפציעה הקטלנית. על פי המסקנות של חקירת מח"ש, השוטר אכן חש מאוים וירה כדי להרתיע, אך נהג ברשלנות כאשר כיוון את הירי לעבר האספלט ולא ירה באוויר, בניגוד לפקודות המשטרה.

המחשת זירת הירי (קרדיט סרטון: משרד המשפטים)

מותו של טקה הביא לגל של הפגנות ומחאות מצד בני הקהילה האתיופית ברחבי הארץ, שגלשו לאלימות פיזית תוך השחתת רכוש ופגיעה בשוטרים ובאזרחים. במשטרה נערכים לאפשרות, שהחלטת מח"ש תוביל לחידוש המחאות ולחסימת צירי תחבורה ברחבי הארץ. בנוסף, לראש מח"ש תוצמד – מעתה ועד להודעה חדשה – אבטחה במשך כל שעות היממה.

מחוץ למשרד המשפטים, מחו מספר פעילים בני הקהילה האתיופית על החלטת מח"ש. בין היתר נשמעו הקריאות "שי ניצן – בושה", "סלומון טקה – הקורבן האחרון" ו"צאו מהמרפסת, הגזענות הורסת".

תגיות:מח"שסלומון טקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה