חדשות יהדות

כואב עד דמעות: התחבורה הציבורית בשבת - מתרחבת

למרבה הכאב, החל מהשבת הקרובה יחלו 4 ערים בגוש דן להפעיל מערך היסעים בשבת. "צריך לשמור את השבת במרחב הציבורי בדרכי נועם, לא באלימות חלילה, אלא בהסברה יפה", אומר הרב זמיר כהן

  • כ"א חשון התש"פ
(ארכיון: פלאש 90)(ארכיון: פלאש 90)
אא

התחבורה הציבורית שפועלת בשבת הולכת ומתרחבת. למרבה הכאב, החל מהשבת הקרובה יחלו ארבע ערים בגוש דן: תל-אביב-יפו, גבעתיים, קרית אונו ורמת השרון, להפעיל מערך היסעים בעיצומה של היום הקדוש. היוזמת הראשית היא עיריית תל-אביב-יפו.

על פי הודעת הרשויות, מדובר בשישה קווים שונים יעברו ביותר מ-500 תחנות אוטובוס במספר ערים בגוש דן. בשלב זה השירות הוא בחינם.

רשת התחבורה המתוכננת ביום השבת תתבסס על מערך היסעים של אוטובוסים זעירים, הכוללים כל אחד 19 מקומות ויכלול שישה מסלולים, שאורכם כ-300 ק"מ והם יפעלו ברחבי הערים המשתתפות בפרויקט.

הרב זמיר כהן - למה אכפת לנו מתחבורה ציבורית בשבת?

 

 

"העניין של השבת במרחב הציבורי של עם ישראל צריך להישמר מעל ומעבר. יש דברים שמייצגים את העם. כשהאדם מקפיד על שמירת שבת לא רק בחיים הפרטיים שלו, אלא גם במרחב הציבורי", מסביר הרב זמיר כהן את התנגדותם של הדתיים לחילולי השבת ההמוניים.

"מעולם הדתיים לא התערבו בחיים הפרטיים של כל אחד. לא אמרו לאף אחד מה יעשה אצלו בבית. ישמור שבת, לא ישמור שבת, תאכל חמץ, לא תאכל חמץ. כואב לנו על כל יהודי שלא הולך בדרך התורה, שלא רואה את המתיקות של התורה. כואב לנו גם על הילדים שלו. המציאות מוכיחה, מי שלא הולך בדרך התורה הסיכון של בניו ושל נכדיו להתבולל הוא סיכון עצום. המציאות מוכיחה, שבארצות הברית 70% מתבוללים", אומר הרב זמיר כהן בכאב.

"אדם צריך להתחבר קודם כל לדת. לא לדתיים. לתורה עצמה. דתיים – יש טובים, יש לא טובים. כמו שחילונים, יש טובים, ויש לא טובים. אבל אתה תתחבר למה שהתורה אומרת. התורה עצמה יפה, מתוקה, נפלאה, תתחבר אליה. – אבל זה כל אדם בחיים הפרטיים שלו עושה מה שהוא רוצה.

"אבל במרחב הציבורי, ודאי שהחובה של כולנו להתאחד ולשמור על הצביון של השבת במרחב הציבורי.

"הקרן החדשה לישראל, למעשה הקרן החדשה להרס ישראל. הם מזרימים כספים להרוס את המדינה ולהשחית אותה מבפנים, במידות, בהנהגה. זה כמו לתת שם יפה 'פירות ים' לחרקים וג'וקים מוקפצים. אם יכתבו "יש כאן זבובים אף אחד לא ייכנס". לתת שם יפה לדברים רעים זה אחת הדרכים של היצר רע.

"צריך להתארגן ולהראות שרוב העם לא חושב ככה. לא רק לתת להם את כל הבמה. הם מנסים להרוס את המדינה. המבוגרים מחוברים לערכים, יודעים את האמת. הצעירים גדלים מבולבלים, לא יודעים. אם לא יהיה צד שכנגד, הם אפילו לא יבינו שיש צד שני.

"צריך לשמור על השבת במרחב הציבורי בכל מקום. כמובן בדרכי נועם, לא באלימות, לא בתקיפות, אלא בהסברה יפה, במפגן של אחדות. לא הפגנה נגד מישהו אלא מפגן בעד השבת. לעשות את הדברים האלה בצורה יפה ונכונה.

"שנזכה שכל עם ישראל ישובו בתשובה שלמה, אמן ואמן", מסיים הרב זמיר כהן את דבריו.

כיצד מכבדים את השבת, במה זוכה אדם המענג את השבת? הרב זמיר כהן מבאר את הלכות השבת מתוך "ילקוט יוסף" של הרב יצחק יוסף, עפי"י פסקי הרב עובדיה יוסף זצ"ל:

  

תגיות:תחבורה ציבוריתשבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה