חדשות בארץ

בדרך לבחירות? גנץ נועד עם ליברמן; נתניהו ייפגש מחר עם ריבלין

גנץ נועד היופ פעם נוספת עם ליברמן, ודן איתו באשר לנושאי דת-מדינה. לפי דיווחים, בין סעיפי ההסכם בין כחול לבן לישראל ביתנו על הקמת ממשלה צרה נמנות הסכמות מרחיקות לכת שיקשו עליו לשבת בממשלת ימין. גנץ לטיבי: "בצה"ל מתחקרים איך קרתה התקלה הזאתי, ואצל חמאס והג'יהאד מתחקרים איך לא פגעו באזרחים"

גנץ, ריבלין ונתניהו (צילום: פלאש 90)גנץ, ריבלין ונתניהו (צילום: פלאש 90)
אא

ברקע המאמצים להרכבת הממשלה, יו"ר כחול לבן בני גנץ נועד הערב (שני) עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, זאת, שעות לאחר שהאחרון הציב אולטימטום לפיו "אם עד יום רביעי ב-12:00 בצהריים לא הגענו להסכמה עקרונית ולחתימה בראשי תיבות - כל אחד לנפשו". במקביל, ראש הממשלה בנימין נתניהו יצטרף מחר לצוות המו"מ שייפגש עם נשיא המדינה ראובן ריבלין.

מוקדם יותר הערב קרא גנץ לחברי הרשימה המשותפת להיזהר בדבריהם על צה"ל. "אני מקבל בכבוד את הביקורת שאתם משמיעים על פעולתה של מדינת ישראל כלפי הציבור הפלסטיני או בכלל", אמר בנאומו במליאת הכנסת. "אני מציע לכם הצעה חברית חשובה: אל תאמרו את מה שאתם אומרים על צה"ל, כי זה לא נכון".

עוד אמר גנץ כי "כל אימת שיש אירוע שהוא אירוע לא נכון אנחנו מתחקרים, בודקים, לומדים ומפיקים לקחים. טלו קורה מבין עיניכם, זכרו שהאויבים שלנו פועלים מתוך סביבה אזרחית, מכניסים אותה למצבי סיכון, והם אלה שבסופו של דבר גורמים לצערי שיש נפגעים שלא מעורבים בעניין. כמי שישב שעות בחמ"לים וכמי שעבר אלפי שעות בלאשר מטרות או כל דבר אחר, אני מודיע לכם שאנחנו איננו חפים מטעויות - אך טוהר כוונותינו ברור לחלוטין. וכשאתם קמים ומעבירים ביקורת שכזו, שהיא אינה מבוססת אלא על בסיס תפיסה פוליטית, אתם בעצמכם חוטאים לאמת".

שעה קלה לאחר מכן הגיב גנץ לדברי יו"ר סיעת הרשימה המשותפת, שקרא לו לגנות את הרג משפחת א-סווארכה בעזה, וממקום מושבו במליאה, אמר: "אנחנו מצרים על העובדה שנפגעים בלתי מעורבים, כולל אני ובקולי, אני רק מציע שנשים לב: בצה"ל מתחקרים איך קרתה התקלה הזאתי, ואצל חמאס והג'יהאד מתחקרים איך לא פגעו באזרחים".

בתוך כך, הורים שכולים שארבו הערב ליו"ר ישראל ביתנו מחוץ לישיבת הסיעה קראו לו שלא לתמוך בממשלת מיעוט. "אנו שאיבדנו את יקירנו לא רוצים לראות שחס ושלום תוקם בישראל ממשלה שנשענת על מפלגה אנטי-ציונית. אל תיתן יד במעל, דם ילדינו אינו הפקר", כתבו המשפחות.

בחדשות 12 דווח היום כי בין סעיפי ההסכם בין כחול לבן לישראל ביתנו על הקמת ממשלה צרה נמנות הסכמות מרחיקות לכת שיקשו עליו לשבת בממשלת ימין. בין הסעיפים, יישומו המלא של מתווה הכותל, חוק ברית הזוגיות, חוק הגיוס בנוסחו המקורי, ביטול חוק המרכולים ותחבורה ציבורית בשבת.

תגיות:בני גנץבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה