חדשות בארץ

אחרי המתקפות ההדדיות: נתניהו וסער נפגשים

לאחר שאתמול טען בנו של ראש הממשלה כי גדעון סער מתכנן עריקה עם שליש מחברי הליכוד לטובת ממשלת אחדות עם כחול לבן, הערב נפגש נתניהו עם סער ודן עמו במאמצים להקמת ממשלת אחדות. קודם לכן דווח כי נתניהו מתכוון להודיע על ביטול הפריימריז, בניגוד לחוקת הליכוד

נתניהו וסער (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו וסער (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בצל ההשמצות ההדדיות בין השניים, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (שני) עם בכיר הליכוד, ח"כ גדעון סער, במשרד ראש הממשלה בירושלים. הפגישה באה ברקע המאמצים להקמת ממשלת אחדות, ולאחר שסיעת ישראל ביתנו הניחה על שולחן הכנסת הצעת חוק הקובעת כי לשם פיצול מפלגה די בפחות משליש סיעה – חוק שנועד במהותו לפגוע בשליטתו המובהקת של נתניהו במפלגת הליכוד, דבר שממנו חוששים רבות במפלגה.

אתמול שיתף יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, בחשבון הטוויטר שלו ציוץ של הפובליציסט גדי טאוב, לפיו בשל החשש מהקמת ממשלת מיעוט ישכנע סער שליש מסיעת הליכוד לפרוש מרשימת הליכוד ולחבור לממשלת אחדות עם כחול לבן: "כחול לבן יאיימו בממשלת מיעוט, ואז סער ינסה לשכנע שליש סיעה בראשותו שחייבים להציל את המדינה מאוסלו 2 וירכב על סוס לבן ממשלת אחדות עם כחול לבן", נכתב בציוץ.

סער הכחיש בתוקף את הדברים והאשים את ראש הממשלה בהפצת התאוריה. "שוב עלילות קונספירציה מופרכות והזויות עליי מופצות מבלפור", כתב. טאוב עצמו הדגיש כי מדובר ב"תרגיל מופרך", אך סייג והוסיף: "במקרה נודע לי ומטוב לב אני מעביר".

גם ח"כ מיקי זוהר, יו"ר סיעת הליכוד, התייחס לדברים ואמר בריאיון לרדיו ירושלים כי "אם יהיה אדם שיעז לפגוע בכהונת נתניהו יו"ר תנועת הליכוד שלא בדרך דמוקרטית - הוא בסופו של דבר גמר את הסיפור שלו בליכוד. אני לא רואה את גדעון סער עושה דבר כזה. לכן אני חושב שכל תיאוריות הקונספירציות הללו מופרכות".

באוקטובר האחרון, לאחר שבליכוד הודיעו כי נתניהו שוקל לקיים פריימריז בזק לראשות הממשלה, הגיב סער בטוויטר: "אני מוכן". באוקטובר 2018 האשים אותו נתניהו ברקיחת מזימה עם נשיא  המדינה ראובן ריבלין כדי למנוע מנתניהו כהונה נוספת כראש ממשלה, בהטלת המנדט על חבר כנסת אחר. סער כינה אז את ההאשמות כ"קונספירציה מגוחכת".

מוקדם יותר דווח ב'וואלה' מפי בכירים בליכוד שמסרו כי אם יהיו בחירות שלישיות, נתניהו מתכוון להקפיא את הפריימריז בליכוד – הן לראשות המפלגה והן לרשימה לכנסת. ההחלטה על כך נוגדת את חוקת הליכוד, שקובעת כי עם ההכרזה על בחירות חדשות יש לקיים בחירות מקדימות על ראשות המפלגה וכן למועמדי הרשימה הארצית לכנסת. הצעד, כך על פי הנטען, נעוץ בחשש של נתניהו על מרד פנימי שיוביל להדחתו, ובשל הרצון לשמור על אחדות השורות במפלגה.

תגיות:גדעון סערבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה