חדשות בעולם

אובמה לדמוקרטים: אל תהיו שמאלנים מדי, תתחברו למציאות

בצל הביקורת על התגברות כוחו של האגף הפרוגרסיבי במפלגה הדמוקרטית, הנשיא לשעבר, שהיה לנשיא השחור הראשון בתולדות ארה"ב, טען בפני המתמודדים במרוץ כי מסרים שמאלניים מובלטים עשויים להרתיע את הבוחרים הפוטנציאליים בבחירות: "גם כשנשלשל את המעטפה עלינו להיות מחוברים למציאות ולעובדה שמה שמניע את הבוחרים, הן לא אותן דעות שבאות לידי ביטוי בפיד שמאלני בטוויטר"

הנשיא לשעבר אובמה (צילום: פלאש 90)הנשיא לשעבר אובמה (צילום: פלאש 90)
אא

ברקע הביקורת הפנימית על הקצנתה של המפלגה הדמוקרטית והתחזקות האגף השמאלי במפלגה, הזהיר נשיא ארצות הברית לשעבר, ברק אובמה, שכיהן מטעם המפלגה הדמוקרטית, את מועמדי המפלגה לנשיאות ב-2020 לבל ינקטו במדיניות שאיננה "מחוברת למציאות".

באירוע התרמה של המפלגה שנערך בסוף השבוע הזהיר הנשיא לשעבר את מועמדי המפלגה שלא יסטו מדי שמאלה, וטען כי מסרים שמאלניים מובלטים עשויים להרתיע את הבוחרים הפוטנציאליים בבחירות, זאת, בצל הקרבות הפנימיים במפלגה בין האגף הליברלי לאגף הפרוגרסיבי. לפי אובמה, שטרם יצא בהודעת תמיכה על אי מי מהמתמודדים, רוב המצביעים אינם רוצים "להפיל את המערכת".

"גם כשנשלשל את המעטפה עלינו להיות מחוברים למציאות ולעובדה שמה שמניע את הבוחרים –המצביעים הדמוקרטים, העצמאים ואפילו הרפובליקנים המתונים – הן לא אותן דעות שבאות לידי ביטוי בפיד שמאלני בטוויטר", הדגיש הנשיא לשעבר.

דבריו של אובמה באים לאחר ההצעות הרדיקליות שהועלו בידי המתמודדים הדמוקרטיים הפופולריים, אליזבת וורן וברני סנדרס, שקראו להלאמת ביטוח הבריאות והפסקת הענשת מהגרים לא חוקיים, העשויים להרחיק מצביעים מתונים ביום הבחירות.

אובמה, שניצח ברוב גדול את הבחירות לנשיאות ארה"ב והיה לנשיא השחור הראשון בתולדות האומה האמריקנית, אמר כי ארצות הברית "פחות מהפכנית ויותר מעוניינת בשיפורים".

לפי שעה, ג'ו ביידן, סגנו של אובמה בעבר, נכנס לקמפיין כמועמד פופולרי לכאורה, והוא שומר על בסיס תמיכה משמעותי מצד מצביעים לבנים מתונים ומצביעים שחורים, שהתמיכה שלהם חשובה ביותר למתמודד בפריימריז הדמוקרטיים. עם זאת, ביידן ניצב בפני תחרות קשה מצד הסנאטורית וורן, שמייצגת את מסצ'וסטס של פטריק, ומצד הסנאטור ברני סנדרס מוורמונט – שניהם פרוגרסיבים שקריאותיהם לבצע שינוי יסודי בכלכלה האמריקאית מרתיע מצביעים מתונים ותורמים עשירים.

תגיות:ברק אובמההמפלגה הדמוקרטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה