חדשות בארץ

גנץ עונה לנתניהו: "מופע מכוער ומסוכן של שקרים והסתה"

לאחר דבריו של ראש הממשלה כי ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת "היא ממשלת החלומות של חמאס, חיזבאללה ואיראן", בכחול לבן עלו למתקפה. לפיד לנתניהו: "יצאת מדעתך? אתה מגייס את חמינאי לקמפיין שלך? מה אמורים להבין אנשים שאמורים להבין אנשים שהקשיבו לך אתמול? שלא יספר אחר כך כמה הוא מזועזע"

גנץ (צילום: פלאש 90)גנץ (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן בני גנץ השיב היום (שני) לנאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בו טען כי ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת "היא ממשלת החלומות של חמאס, חיזבאללה ואיראן". גנץ אמר כי התבטאויותיו של נתניהו נגד ערביי ישראל היא הסתה, וקרא לו לחזור בו מדבריו.

בישיבת סיעת כחול לבן בכנסת הבהיר גנץ כי גם לו יש "אי-הסכמות ומחלוקות רבות עם חברי הכנסת הערבים, אני מסכים איתם על חלק הדברים וממש לא על חלק אחר. אבל ההשתלחות נגדם ביומיים האחרונים חייבת להיפסק. עליך, נתניהו, לחזור בך ומיד". הוא קרא לנתניהו "לבוא ולנהל משא ומתן ישיר, כנה ואמיתי. במקום להפחיד ולפחד, בוא נדבר".

גנץ הוסיף כי בפגישות המשא ומתן עם הליכוד "דיברנו על כל מה שמעניין את אזרחי ישראל – תקציב, גירעון, עמידה בצרכים חברתיים וביטחוניים", אולם הדגיש כי במפלגה הבינו שהם "מדברים לקיר" ו"מדברים לבלוק". לדבריו, "ביומיים האחרונים ההיסטריה שברה שיאים חדשים. קמנו בבוקר וגילינו שאנחנו בסכנה. לא בגלל בחירות שלישיות, לא בגלל רקטות לבאר שבע. כל אזרחי ישראל קיבלו מופע מסוכן של צביעות, שקרים והסתה. ההשתלחות נגד הח"כים הערבים חייבת להיפסק, ועליך נתניהו חלה החובה לחזור בך ומיד. מנהיגים צריכים לתת תקווה.

"עומדת בפנינו סכנה שנאבד את אמון הציבור", אמר יו"ר כחול לבן. "אנחנו מדינה במצב המתן. כדי שזה לא יקרה אני קורא לנתניהו לנהל משא ומתן ישיר, כן ואמיתי. במקום להסית ולפלג, בוא נשב ונגיע לפשרה שתשרת את כל אזרחי ישראל ותאפשר להקים ממשלת אחדות רחבה וליברלית".

מספר 2 ברשימה, ח"כ יאיר לפיד, אמר כי דבריו של ראש הממשלה נגד חברי הכנסת הערביים מהווים "הסתה לאלימות וטקסטים של חסידי ברוך גולדשטיין". לפיד שב ותקף את התנהלות נתניהו בחריפות: "יצאת מדעתך? אתה מגייס את חמינאי לקמפיין שלך? מה אמורים להבין אנשים שאמורים להבין אנשים שהקשיבו לך אתמול? שלא יספר אחר כך כמה הוא מזועזע".

קודם לכן אמר יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כי אם עד יום רביעי בשעה 12:00 בצהריים לא יגיעו בכחול לבן ובליכוד לגבי הסכמה עקרונית על עקרונות יסוד משותפים – "כל אחד לנפשו". ליברמן, שאמר את הדברים בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו בכנסת, הוסיף כי אין בכוונתו לתמוך בממשלה שאינה ממשלת אחדות לאומית, וכי "ממשלה צרה זה אסון". עם זאת, הוא לא שלל אפשרות שיתמוך בממשלת מיעוט עם כל אחד מהגושים, ואמר כי הוא שומר על "ערפל קרב".

בהתייחס לישיבה בממשלה צרה עם גנץ, אמר ליברמן כי הוא "לא מתכוון לדבר על שום דבר מלבד אחדות, חבל לבזבז את הזמן. השאלה מה יותר גרוע, ממשלה צרה או בחירות סיבוב שלישי, היא שאלה טובה". לדבריו, "אני מרשה לעצמי לשמור על ערפל קרב ולא להוריד דבר מהשולחן". ליברמן אמר על פגישתו אתמול עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בתל אביב, כי "הייתה פגישה עניינית". "לא בזבזנו זמן על חשבונות העבר, לא על ריבים כאלה ואחרים, אלא דברים פרקטיים, איך אפשר להתקדם לאחדות", ציין יו"ר ישראל ביתנו.

תגיות:בני גנץערביי ישראלבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה