חדשות בארץ

ליברמן: "אפעל לכינון ממשלת אחדות – עד יום רביעי בצהריים"

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, חזר על קריאתו להקמת ממשלת אחדות. הוא אמר כי ימשיך להשקיע את מירב המאמצים בכיוון זה, אך רק "עד יום רביעי, 12 בצהריים". הוא סירב להבהיר האם לאחר מכן יסכים להיכנס לממשלת ימין צרה, או לממשלת מיעוט בראשות גנץ שתיתמך על ידי הרשימה המשותפת: "אני מרשה לעצמי לשמור על ערפל קרב"

ליברמן, היום (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)ליברמן, היום (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר בצהריים (שני) כי ממשלה צרה תהווה "אסון" עבור מדינת ישראל, וכי הוא ממשיך במאמציו להקים ממשלת אחדות. "כל התקשורת שואלת 'מה ליברמן רוצה'. התשובה מאוד פשוטה. אמרנו את זה מיום הראשון של מערכת הבחירות האחרונה ואנחנו אומרים גם היום: ממשלת אחדות לאומית. לא צריך לחפש מתחת לפנס", אמר בפתח ישיבת סיעתו בכנסת. "אין כוונות אחרות, המאמץ הראשוני שלנו הוא קודם כל להקים ממשלת אחדות. לא רק מסיבות אידיאולוגיות, גם מסיבות פרקטיות. כל ממשלה אחרת תתקשה לתפקד. זה יהפוך למסע הישרדות משבוע לשבוע, מהצבעת אי אמון אחת לשנייה".

"מבחינת ישראל ביתנו ומבחינת האינטרס האישי שלי, כמובן עדיף להיות חבר בממשלה צרה, כזו או אחרת – נתניהו או גנץ, לא משנה", טען ליברמן. "שני הצדדים מציעים לנו חצי המלכות ותוספת של עשרה אחוזים. מבחינתה של מדינת ישראל – כל ממשלה צרה היא אסון. המדינה זקוקה למנהיגות ואחריות, וזקוקה לממשלת אחדות רחבה מקיר לקיר".

ליברמן ציין כי ערך אמש פגישות פוליטיות עד 3:00 לפנות בוקר עם נציגים מהקואליציה ומהאופוזיציה, על מנת לקדם את אופציית האחדות. עם זאת, הוא הבהיר כי המאמצים אינם יכולים להימשך "לנצח", כלשונו: "המאמץ שלנו הוא עד יום רביעי, 12 בצהריים. מבחינתי, אם עד אז לא נגיע להסכמה עקרונית וחתימה בראשי תיבות – אז כל אחד לנפשו. צריך גם לשמור על הגינות. זה מאפשר לגנץ עוד 12 שעות להחליט מה לעשות. אני מקווה שכולנו נצליח להתעלות, להתגבר על כל הפערים ולהקים ממשלת אחדות".

בתשובה לשאלות מה תהיה עמדתו במידה וכחול לבן והליכוד לא יצליחו להקים ממשלת אחדות עד תום המנדט של גנץ, סירב ליברמן להבהיר אם יסכים להיכנס לממשלת ימין צרה בראשות נתניהו או ממשלת מיעוט בראשות גנץ שתיתמך על ידי הרשימה המשותפת: "אני מרשה לעצמי לשמור על ערפל קרב, ולא להוריד שום דבר מהשולחן". הוא הוסיף כי "השאלה אם עדיף ממשלה צרה או בחירות שלישיות זו שאלה טובה. אני אעשה אז הערכת מצב".

בתשובה לשאלה על פגישתו אתמול עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר ליברמן כי זו "הייתה פגישה עניינית, לא בזבזנו זמן על חשבונות העבר וריבים כאלו ואחרים. דיברנו פרקטית איך אפשר להתקדם לכיוון ממשלת אחדות. כשנקים ממשלת אחדות – נקציב יום שלם לכל הריבים".

תגיות:אביגדור ליברמןישראל ביתנו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה