סיפורים אישיים

הטיל חדר דרך התקרה: הסיפור שמאחורי הנס שאירע באשדוד

הקב"ה שמר על ילדיו ופדה נפשם ממוות. הסיפור שמאחורי הנס שאירע בבית הכנסת של גור באשדוד

  • כ' חשון התש"פ
אא

בית הכנסת של חסידות גור ברובע ז' באשדוד ממוקם ברחוב רבי טרפון. בית הכנסת נמצא בקראוון, מבנה טרומי שאינו מחוסן מפני טילים. משום כך, בימים המתוחים שעוברים על תושבי הדרום, נמצאים המתפללים במעין 'היכון', ובכל פעם שהיתה אזעקה - מיהרו כל המתפללים למצוא מחסה באחד הבניינים הסמוכים.

באחד מימי שישי נשמעה אזעקה. חלק מהמתפללים יצאו למצוא מחסה בבניין, אבל שניים מהם החליטו להישאר. הסיבה מרטיטה: אחד המתפללים היה נכה, ישוב בכיסא גלגלים. שניים מהמתפללים הרגישו שהם אינם מסוגלים להשאיר אותו לבד. זו לא רק הבעיה להשאיר אותו חשוף לסכנה, אלא גם בגלל ההרגשה הנוראה: להישאר בודד בלי יכולת לברוח כשכולם מסביב ממהרים ברגליהם הבריאות. (הערה: יש לבדוק את הנקודה ההלכתית בהישארות במקום סכנה. ייתכן כי על המתפללים היה לחפש מחסה ולא להישאר במקום זה)

הקראוון של בית הכנסת מונח על משטח בטון שיצקו כדי לישר את השטח. בשעתו, בעת הנחת הקראוון וארגונו, סיכמו המתפללים עם הקבלן שימשיך לצקת בטון גם על אזור הכניסה. למרות זאת, הקבלן לא עמד בהסכם. הגבאים ניסו לדבר אתו, אך הוא השתמט מהעניין. בהסכמת הציבור הוחלט לוותר על העניין ולא להיכנס לעימותים. איך ייראה בית כנסת, שנוסד על גבי חיכוכים ומריבות?! עדיף לוותר על כניסה נוחה ולהרוויח בית מדרש המיוסד על אדני השלום והוויתור, החליטו המתפללים.

שני המתפללים עמדו ליד חברם, הישוב בכיסא הגלגלים. ואז התברר שהיתה זו אזעקת אמת. הטיל, נכנס ישר לקראוון של בית הכנסת... הוא חורר את התקרה והמשיך באלכסון עד לכניסה, אל השטח ההוא שלא כוסה בבטון. השטח, שבזכות הוויתור נותר חולי ורך. הטיל שקע בחול ולא התפוצץ. לכאורה, לו היה שם בטון, היה הטיל נפגש בו ומתפוצץ, אבל הקב"ה שמר על ילדיו ופדה נפשם ממוות.

הטיל נוטרל על ידי חבלני המשטרה, והחור בתקרה נותר, מסמל את גודל הנס. לימים הציבו שם שלט, ועליו הכיתוב: "ברוך שעשה לישראל נס במקום הזה".

באדיבות אתר 'דרשו'.

תגיות:ויתורחסדנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה