חדשות בארץ

גפני לצד דרעי: "כשמדובר בשר חרדי יש פתאום ניגודי עניינים"

יו"ר דגל התורה תקף בחריפות את החלטת בג"ץ להשאיר את העיר טבריה על כנה למשך שבועיים נוספים, וטען כי היא נובעת משיקולים זרים: "ברור לחלוטין שהסיבה היא מכיוון שהוא נלחם נגד היהדות ונגד הציבור הדתי. אם זה היה להיפך אין ספק שבית המשפט היה פוסק מיד לערוך לו שימוע"

  • י"ט חשון התש"פ
גפני ודרעי (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)גפני ודרעי (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

בעקבות פסיקת בג"ץ היום (ראשון) הקובעת כי שר הפנים אריה דרעי לא יוכל לזמן לשימוע את ראש עיריית טבריה רון קובי, יו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני, תקף הערב בחריפות את שופטי בג"ץ וטען כי מדובר בהחלטה לא עניינית. "בג"צ לא מנסה להסתיר את כוונותיו, אפילו הצגה כלפי חוץ הוא לא עושה", אמר גפני.

בדיון בבית המשפט העליון, שהתקיים בעקבות עתירה שהגיש קובי נגד הליך השימוע המתנהל נגדו, הוציא בית המשפט צו על תנאי המורה לשר הפנים לנמק מדוע לא למנות ועדה ממונה לצד ראש העיר שכשל בהעברת התקציב, או לחילופין להעביר את הסמכות, בשל ניגוד העניינים - כפי שנטען בעתירה, לשר אחר. במקביל, נקבע כי דיון נוסף ייערך בעוד כשבועיים.

"מדובר בראש עיר שלא מצליח להעביר תקציב עירוני וממוטט את העיר טבריה על תושביה, ובית המשפט בסחבת בלתי מובנת דוחה את החלטתו ומשנה פעם אחר פעם את הרכב השופטים ולא מאפשר לערוך לו שימוע", אמר גפני, "כשברור לחלוטין שהסיבה היא מכיוון שהוא נלחם נגד היהדות ונגד הציבור הדתי. אם זה היה להיפך אין ספק שבית המשפט היה פוסק מיד לערוך לו שימוע".

קובי בדיון בבית המשפט העליון 

לפי גפני, "אין גם ספק שכאשר מדובר בשר חרדי יש פתאום ניגוד עניינים, כאילו שלשרים בממשלה אין עמדה ציבורית ומקצועית, רק בגלל שהשר הממונה עליו חרדי יש ניגוד עניינים. מי שעוד תלה תקוות בבית המשפט שינהג בשיוויון וביושר, מוטב שיעשה מהר הטבת חלום"

חבר המועצה, רפאל טרבלסי, מסר בתגובה להחלטת בג"ץ: "בית המשפט שוב החליט שלא להחליט ומעמיק את הנזק לעיר טבריה, שנמצאת כבר שנה בקיפאון מערכתי ובתקופה האחרונה בקריסה מוחלטת: ללא גזבר, ללא מבקר וללא מנכ"ל. טבריה זקוקה בדחיפות למערכת מתפקדת וביהמ"ש חייב לקבל החלטה בהקדם האפשרי".

עו"ד מוטי בר לב, המייצג את חברי האופוזיציה, אמר: "בית המשפט נתן החלטה לרעת ראש העיר, כיוון שהשופטים הבינו כי אם ישללו משר הפנים את זכות השימוע - תישלל ממנו הזכות גם לעסוק בכלל בענייני טבריה מעתה והלאה, למשל במינוי בעלי תפקידים סטטוטוריים כגון מנכ"ל, גזבר ומבקר, העתידים להתמנות במקום אלו שהלכו".

תגיות:משה גפנירון קובי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה