חדשות בארץ

הרשימה המשותפת: "נתניהו מסית נגדנו. קיבלנו עשרות איומים ברצח"

לאחר שהבוקר אמר יו"ר רע"מ כי ראש הממשלה פנה אליו לאחר הבחירות באפריל וגישש עמו באשר לאפשרות תמיכה בממשלת מיעוט שיקים, ברשימה המשותפת מבקשים מהיועמ"ש ומנשיא המדינה לנקוט עמדה מול הקמפיין שנתניהו מוביל נגדם: "נתניהו, שעשה ויעשה הכול כדי לשמור על כיסאו, ממשיך להסית נגד הציבור הערבי בכללותו, מפיץ שקרים וטוען שחברי הכנסת שלנו תומכי טרור"

נתניהו ועודה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו ועודה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בצל "כינוס החירום" שתערוך מפלגת הליכוד הערב (ראשון) נגד הקמת ממשלת מיעוט שתיתמך על הסיעות הערביות, ברשימה המשותפת גינו את ראש הממשלה בנימין נתניהו על קמפיין-הנגד שהאחרון מוביל נגדם, וציינו כי צעדים אלה הינם "הסתה שהובילה לקבלת עשרות איומים ברצח כלפי חברינו".

מוקדם יותר היום הגיש יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, תלונה לממלא מקום מפכ"ל המשטרה ולקצין הכנסת בחשד להסתה נגדו. בתלונה הובא ציוץ מהשבוע שעבר בטוויטר, בה הודבקו פניו על גוף של חייל במדי כוח אל-קודס, כשלצד הכותרת נאמר כי "אחרי הסבב האחרון והפגנות התמיכה בעזה נזכרתי בדברים שאמר איימן עודה לגל"צ: 'אני רוצה להיות האופוזיציה ולקבל תדריכים ביטחוניים', אבל השמאל עדיין לא מבין את הסכנה של תומכי החמאס והג'יהאד האיסלאמי בכנסת ישראל ורוצה ממשלה צרה איתם". עודה ביקש לחקור את המקרה, ואף לשקול הצמדת אבטחה עליו במקרה הצורך. "ההיסטוריה לימדה אותנו שבכוחן של תמונות כאלה להוביל לרצח פוליטי", כתב עודה. 

לפי הודעת הרשימה, "בימים האחרונים חצה נתניהו כל גבול בהסתה המסוכנת והפראית נגד חברי הרשימה המשותפת". לדבריהם, "נתניהו, שעשה ויעשה הכול כדי לשמור על כיסאו, ממשיך להסית נגד הציבור הערבי בכללותו, מפיץ שקרים וטוען שחברי הכנסת שלנו תומכי טרור".

ראש הממשלה ויו"ר הרשימה המשותפת, 2015

ברשימה אמרו כי "הציבור הערבי ונציגיו הם לגיטימיים כמו כל ציבור אחר", וכי "כל מי שמאמין בערכים דמוקרטיים מוכרח להתנגד לציד המכשפות של החשוד מבלפור נגדנו". בהודעה הובאה פנייה לנשיא המדינה המדינה ריבלין, וכן ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בבקשה כי יגנו וינקטו עמדה פומבית אל "מול ההסתה, שהובילה לקבלת עשרות איומים ברצח כלפי חברינו. נמשיך לפעול ללא מורא למען שלום, צדק ושוויון".

הבוקר אמר יו"ר רע"מ, ח"כ מנסור עבאס, כי נתניהו יצר עמו קשר ישיר לאחר הבחירות באפריל וניסה לגשש  עמו בדבר אפשרות שרשימתו תיתמוך בממשלת מיעוט בהנהגתו. עבאס, שאמר את הדברים בריאיון לגלי צה"ל, ציין כי הציג בפני ראש הממשלה שורת דרישות החיוניות למגזר הערבי, והלה גילה נכונות לקדמן באם התרחיש יתקיים. "נתניהו התלבט בין כמה אופציות, להקים ממשלה עם 60 ח"כים או לפזר את הכנסת", אמר עבאס. "בסופו של דבר הוא הלך לכיוון של פיזור הכנסת, כי חשב שבחירות נוספות ייתנו לו הזדמנות להקים ממשלה בלי תמיכה של מפלגה ערבית".

תגיות:ערביי ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה