חדשות בארץ

ריבלין: "אפשר עדיין להקים ממשלה, הפערים בין גנץ לנתניהו – אישיים"

נשיא המדינה טען כי הפער בין ראשי כחול לבן והליכוד הוא אישי, וקרא להם "להבין שאזרחי ישראל קודמים לכל". ריבלין: "יש לכם בעיות? בעיות אישיות? הן ניתנות לפתרון. קודם כל קווי יסוד ולאחר מכן יצטרפו לממשלה פריטטית". הערב צפוי נתניהו לערוך "כינוס חירום" של ראשי בלוק הימין, נגד כינונה של ממשלת מיעוט בראשות כחול לבן הנשענת על תמיכת הסיעות הערביות, אולם ראשי סיעות הימין לא צפויים להשתתף באירוע

ריבלין (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)ריבלין (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

נשיא המדינה ראובן ריבלין קרא היום (ראשון) לראש הממשלה בנימין נתניהו וליו"ר כחול לבן בני גנץ ליישב את המחלוקות ביניהם, ולמנוע מערכת בחירות שלישיות. במהלך ביקורו בנתיבות טען ריבלין כי הפערים בין המנהיגים "הם אישיים יותר מאשר פערים הגותיים, מחשבתיים, פוליטיים או צורכי המדינה", וכי עליהם להבין "שאזרחי ישראל קודמים לכל".

נשיא המדינה הוסיף כי על ראשי הליכוד וכחול לבן "להתעשת ולהבין שהעם לא רוצה בחירות נוספות". לדבריו, "די לו בבחירות האלה. העם הכריע את דברו. יש לכם בעיות? בעיות אישיות? הן ניתנות לפתרון. קודם כל קווי יסוד ולאחר מכן יצטרפו לממשלה פריטטית, שתאפשר גם מבחינה פוליטית להתקיים וגם מבחינת המטרות שלשמה היא הוקמה על מנת לשרת את אזרחי ישראל".

עוד אמר ריבלין כי "אתם נציגי הריבון, אבל אל תשכחו אף פעם שהריבון הוא העם, העם שמחולק בין כל מגוון הדעות שקיימות בישראל. אנחנו היינו יחד, נועדנו להיות יחד, ונהיה יחד. אנחנו נהיה כולנו יחד ברצון לחיות במדינה טובה. יהדות ודמוקרטית, דמוקרטית ויהודית".

הערב צפוי נתניהו לערוך "כינוס חירום" של ראשי בלוק הימין, נגד כינונה של ממשלת מיעוט בראשות כחול לבן הנשענת על תמיכת הסיעות הערביות. עם זאת, לפי הדיווחים, ראשי סיעות הימין לא צפויים להשתתף באירוע, זאת בשל טענתם כי האירוע נועד רק לצרכיו האישיים של נתניהו.

אתמול קיים נתניהו שיחה בהולה עם חברי הכנסת והשרים של מפלגת הליכוד, וטען בפניהם כי גנץ גמר אומר לכונן ממשלת מיעוט הנשענת על תמיכת הרשימה המשותפת. בשיחת ועידה שקיים עם חברי הליכוד אמר נתניהו כי קיבל אינדיקציות לכך שגנץ מתכוון להודיע כבר השבוע על הקמת ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת, וביקש מהם לפעול כדי ליצירת התנגדות ציבורית רחבה למהלך.

בכחול לבן אישרו את הדברים, וגורמים בכירים ברשימה אמרו הערב כי יו"ר הרשימה שוקל להקים ממשלת מיעוט בתמיכה מבחוץ של הרשימה המשותפת. עם זאת, הבכירים טענו כי בשיחות שקיים גנץ עם ליברמן בסוף השבוע לא נרשמה התקדמות, וכי נכון לשעה זו קידום המהלך תלוי ביו"ר ישראל ביתנו שהביע בפומבי את התנגדותו. לפי דיווח ב'הארץ', ברשימה הבהירו כי עד שליברמן לא יגלה נכונות לקידום המהלך, הם לא יפנו לרשימה המשותפת.

נתניהו הזהיר אתמול מפני הקמת ממשלת מיעוט בראשות גנץ, וטען כי "אנחנו לפני מצב חירום שלא היה כמותו בתולדות מדינת ישראל. יש סיכום בכחול לבן ללכת לממשלת מיעוט עם הרשימה המשותפת. אנחנו יודעים בוודאות שהתקבלה שם החלטה כזאת". לפי ראש הממשלה, "בחירות זה אסון, אבל הקמת ממשלה שתלויה במפלגות הערביות זה אסון גדול יותר. זאת סכנה היסטורית לביטחון ישראל. זאת פגיעה חמורה בביטחון ישראל". הוא הוסיף כי "זאת ממשלה שתהיה תלויה בתומכי הג’יהאד האסלאמי וחמאס. ליברמן לפי כל הסימנים סיכם איתם. אף אחד מהם לא מכחיש. אסור לתת לזה לקרות".

גנץ השיב לנתניהו בחשבון הפייסבוק שלו: "נתניהו, ראיתי שהשתמשת במונח 'מצב חירום' בגלל שיש סיכוי ששלטונך יסתיים בקרוב. אז לא", כתב גנץ, "מצב חירום זה מאות טילים על אזרחי מדינת ישראל. נתניהו, תפנים: אני אעשה הכול כדי למנוע ממך לגרור את אזרחי ישראל למערכת בחירות בפעם השלישית".

תגיות:ראובן ריבליןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה