חדשות בארץ

ראש ממשלת בריטניה להרצוג: "ביטחון היהודים – בראש סדר העדיפויות"

ג'ונסון הגיב למכתב ששלח לו יו"ר הסוכנות היהודית באשר למאבק באנטישמיות, והודיע על מינויו של יועץ עצמאי לענייני אנטישמיות, שיעקוב אחר יישום החלטות הממשלה בנושא. הרצוג: "על מנהיגים בכל העולם ללכת בדרכו של ג׳ונסון במאבק באנטישמיות, במיוחד לאור הדאגה העמוקה מתופעות האנטישמיות הגוברת במחוזות פוליטיים אחרים בבריטניה בשנים האחרונות".

ג'ונסון בביקורו בישראל (צילום: פלאש 90)ג'ונסון בביקורו בישראל (צילום: פלאש 90)
אא

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, הודיע היום (ראשון) כי ממשלתו תגביר את המאבק במיגור האנטישמיות בממלכה, והצהיר על שיתוף פעולה בנושא עם הסוכנות היהודית. במכתב תשובה ששיגר ליו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, הבהיר ג'ונסון כי ממשלת בריטניה מכירה בצורך במיגור תופעת האנטישמיות שהרימה ראש באחרונה. "אני מביע את תמיכתי הכנה בכל הקהילות היהודיות בבריטניה ומחוצה לה. היה סמוך ובטוח בתמיכתי האיתנה בכל היבטי החיים היהודיים", כתב ג'ונסון.

ראש הממשלה הבריטי הוסיף כי הוא "מסכים לחלוטין שעלינו לעשות יותר כדי למגר את האנטישמיות ולהגן טוב יותר על ידידינו ושכנינו היהודים. שמירה על ביטחונם של היהודים עומדת בראש סדר העדיפויות של ממשלת בריטניה. אני מודע לכך שיש לעשות יותר כדי לעצור את התגברות תופעת האנטישמיות בבריטניה ומחוצה לה".

לפי ג'ונסון, בין הפעולות שנקטה ממשלתו להגנה על הקהילות היהודיות ומיגור האנטישמיות הן הכפלת ההוצאה על ביטחון בתי תפילה ל-1.6 מיליון פאונד, כמו  גם השקעה ביוזמות שיעודדו הבנה וסובלנות דרך חינוך ומעורבות קהילתית. ג'ונסון אף הודיע על מינויו של לורד מאן, היו"ר לשעבר של ועדת החקירה המשותפת למאבק באנטישמיות של הפרלמנט הבריטי, לתפקיד היועץ העצמאי החדש לענייני אנטישמיות, שיעקוב אחר יישום החלטות הממשלה בנושא.

"אני שבע-רצון מכך שהמשטרה שלנו שומרת על יחסים הדוקים וחיוביים עם ארגון הביטחון הקהילתי בבריטניה (CST), תוך שהיא פועלת בשיתוף פעולה מלא כדי להבטיח שקהילות ברחבי בריטניה יוכלו להתאסף, לחגוג ולהתפלל בביטחון", כתב ג'ונסון.

ראש הממשלה הבריטי מסר כי נענה להצעתו של יו"ר הסוכנות היהודית על שיתוף פעולה עם  ממשלתו במאבק נגד האנטישמיות: "מודה לך על מכתבך ועל עבודתה המתמשכת של הסוכנות היהודית ברחבי העולם במטרה להגביר את המודעות ולעודד פעולה בנושא קריטי זה, ומקבל בברכה את הצעתך לעבוד אתנו למען השגת מטרה זו".

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, בירך על הודעת  ג'ונסון, ובציוץ בחשבון הטוויטר שלו מסר כי "האמירה של ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, צריכה וחייבת לחלחל לכל המערכות הפוליטיות בעולם ועל מנהיגים בכל העולם ללכת בדרכו של ג׳ונסון במאבק באנטישמיות. במיוחד לאור הדאגה העמוקה מתופעות האנטישמיות הגוברת במחוזות פוליטיים אחרים בבריטניה בשנים האחרונות".

הרצוג הזכיר בתגובתו את דבריהם מהשבוע שעבר של מזכיר המדינה של ארצות הברית, מייק פומפאו, ושל שר החוץ הגרמני, הייקו מאס, באשר למאבק באנטישמיות. "המאבק בקיצוניים ובאנטישמיים מחייב את התכנסותם של מנהיגי העולם למאבק משותף ומתוזמן ללא פשרות, הכולל צעדים תקיפים של אבטחה ואכיפה ובמקביל הפעלת תכניות חינוכיות לסובלנות כלפי דתות ומיעוטים והנצחת זכר השואה ולקחיה", הוסיף.

תגיות:בוריס ג'ונסון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה