חדשות בארץ

נתניהו נפגש עם ראשי בלוק הימין; מחר – ישיבה משותפת של כל חברי הגוש

לאחר פגישתם של ראשי סיעות גוש הימין-חרדים עם ראש הממשלה נתניהו, נמסר כי מחר תתקיים בכנסת ישיבה משותפת של כל חברי בלוק ה- 55. יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, סירב להבהיר באופן חד-משמעי כי לא יתמוך בממשלת מיעוט של כחול לבן שתיתמך מבחוץ על ידי הרשימה המשותפת: "לפעמים טוב לשמור על ערפל קרב"

ישיבת בלוק הימין, תמונת ארכיון (צילום: דוברות)ישיבת בלוק הימין, תמונת ארכיון (צילום: דוברות)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (ראשון) בלשכתו עם ראשי סיעות בלוק הימין-חרדים, וזאת בצל החשש בליכוד כי כחול לבן פועלת להקים ממשלת מיעוט, שתישען על תמיכה מבחוץ של הרשימה המשותפת. בהודעה שהוציאו ראשי הסיעות נאמר, כי מחר בשעה 14:30 תיערך בכנסת ישיבה מורחבת, בה ישתתפו כל 55 חברי הבלוק.

בשעה 18:30 יתקיים בגני התערוכה בתל אביב כנס של הליכוד, בהשתתפותו של נתניהו. הכנס הוגדר כ"כנס חירום" של מחנה הימין נגד הקמת ממשלת מיעוט בתמיכת חברי הכנסת הערבים. לכנס הוזמנו גם ראשי המפלגות הנוספות בגוש הימין, אך ככל הנראה הם ייעדרו ממנו.

עוד לפני הכנס, נתניהו צפוי להיפגש בשעה 17:00 עם אביגדור ליברמן. יו"ר ישראל ביתנו – הנחשב כמי שבידיו המפתח לשבור את הפלונטר הפוליטי – המשיך גם הבוקר לשמור את קלפיו צמוד לחזה, וסירב להצהיר בבירור כי לא יתמוך בממשלת מיעוט בתמיכת חברי הכנסת הערבים. בראיון לאתר ynet אמר ליברמן, כי "להקים ממשלה שתיכשל מהר מאוד – זה לא עושה שכל. ממשלות צרות לא מסוגלות להתמודד ולקבל החלטות דרמטיות בתחומי הביטחון והכלכלה". בעת ובעונה אחת הוא ציין: "שמעתי גרסאות על כך שיקימו ממשלת מעבר, ממשלה צרה לזמן מוגבל, הכול כרגע על השולחן".

לשאלת המראיין מדוע אינו מודיע באופן חד-משמעי על עמדתו בנוגע להקמת ממשלת מיעוט, הוסיף ליברמן: "אני לא נהנה מהמשחק הזה, זה מתיש. עד יום שלישי בחצות נצטרך לא רק לקבל החלטות, אלא להודיע עליהן. כרגע, מבחינת המשחק על המגרש הפוליטי, אנחנו מתנהלים הכי נכון, ולפעמים זה טוב לשמור על ערפל קרב".

ליברמן הדגיש, עם זאת, כי הוא פועל כרגע למצות את כל האפשרויות להקמת ממשלת אחדות, וטען כי עדיין לא אפסו הסיכויים לכך: "מבחינתנו יש אופציה אחת – ממשלת אחדות לאומית. מה שמפריד בין אחדות לאומית לבחירות זה חוסר מנהיגות של שני אנשים – האחד לא מוכן לקבל את מתווה הנשיא, והשני לא מוכן להיפרד מהגוש החרדי-משיחי שלו. אני עדיין מצפה ששני האישים ישאירו את כל השיקוליים האישיים והמפלגתיים בצד".

בתוך כך, הנשיא ראובן ריבלין זימן את ראשי צוות המשא ומתן של הליכוד, השרים יריב לוין וזאב אלקין, לפגישה עמו ביום שלישי במעונו. אמש נועד ריבלין עם יו"ר כחול לבן, בני גנץ. בסוף הפגישה נמסרה הודעה משותפת, לפיה גנץ עדכן את הנשיא על סטטוס המשא ומתן הקואליציוני, ודן עימו על מרכיבי מתווה הנשיא מתוך מגמה למנוע בחירות נוספות: "השניים קבעו כי ימשיכו לעמוד בקשר בהמשך ככל שיידרש".

תגיות:אביגדור ליברמןבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה