חדשות בארץ

מיקי זוהר: ממשלת מיעוט בתמיכת המשותפת – "תרגיל פוליטי מבריק" של לפיד

בליכוד המשיכו הבוקר במאמצים לסכל את האפשרות שכחול לבן תקים ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת. חבר הכנסת מיקי זוהר האשים את אנשי יש עתיד, יאיר לפיד ועופר שלח, בהכשלת המגעים להקמת ממשלת אחדות בין כחול לבן והליכוד: "מבחינתם יש אסטרטגיה אחת – לנטרל את נתניהו ולהוציא אותו מהמשוואה הפוליטית"

חבר הכנסת מיקי זוהר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)חבר הכנסת מיקי זוהר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת מיקי זוהר (הליכוד) האשים הבוקר (ראשון) את חברי הכנסת יאיר לפיד ועופר שלח בהכשלת המגעים להקמת ממשלת אחדות בין כחול לבן והליכוד. בראיון לתוכנית קלמן-ליברמן בכאן ב', אמר זוהר כי לפיד ושלח "רוקמים תרגיל פוליטי מושלם, מבריק ביותר", במסגרתו תוקם ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת, וכי התרגיל נועד לשפר את סיכוייו של לפיד "לעלות לכס ראש הממשלה".

זוהר הבהיר, כי בכחול לבן "לא רוצים בממשלת אחדות – לא כי גנץ לא רוצה, לא כי בוגי לא מוכן להתפשר, ולא כי גבי אשכנזי מפריע למהלך, אלא בגלל שלפיד ושלח פועלים מבוקר עד ערב למנוע את זה. מבחינתם יש אסטרטגיה אחת – לנטרל את נתניהו ולהוציא אותו מהמשוואה הפוליטית".

"במכה אחת הם מחסלים את כל היריבים הפוליטיים שלהם, אם וכאשר יצליחו להקים את ממשלת המיעוט", הסביר זוהר. "גנץ וליברמן יהיו אלו שייזכרו כמי שהקימו ממשלה עם הרשימה הערבית, ובאופן אוטומטי יהיו 'פסולי חיתון' לתמיד. נתניהו, מן הסתם, ייצא מהמשחק הפוליטי כי הוא לא יהיה ראש הממשלה. כך הם מאמינים ומקווים".

זוהר טען, כי דבריו מסתמכים על "מידע מבוסס" שהגיע לליכוד מפיו של "מקור אמין", כהגדרתו. הוא ציין, כי לאור נתונים אלה, ממשלת אחדות אינה הפתרון לפלונטר הפוליטי: "הדרך היחידה למנוע את הבחירות השלישיות ההרסניות היא באמצעות הקמת ממשלת ימין עם ליברמן, באמצעות פשרות עם החרדים בעניין חוק הגיוס וחוק המרכולים. אנחנו צריכים לשבת עד שייצא עשן לבן, כדי לפתור את הסוגיות הללו ולהקים ממשלת ימין עם ליברמן".

לדברי זוהר, הוא פועל לגבש מתווה שיאפשר לגשר על הפערים ולהגיע לפשרות בין החרדים לליברמן: "בשני הצדדים מבינים, שאם נלך למערכת בחירות שלישית – שום דבר לא ישתנה מבחינה פוליטית. יכול להיות שהסיטואציה הפוליטית תחמיר לרעת הימין. לעניות דעתי, ליברמן אדם פרגמטי, והוא לא אחד שרוצה להיות זה שיירשם בדפי ההיסטוריה כמי שנטרל את נתניהו מכס ראש הממשלה. הוא רוצה להביא בשורה למצביעים שלו, ואם יצליח – הוא לא יפסול שום אפשרות. הוא לא פסל בצורה מוחלטת הקמת ממשלת ימין יחד עם בלוק ה- 55".

שרת התרבות מירי רגב תקפה הבוקר את כחול לבן, על רקע הדיווחים לפיהם במפלגה בראשות גנץ לא הסירו מהשולחן את האופציה להקים הקמת ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת. "אני מאוד מוטרדת בשביל עם ישראל, מזה ששלושה רמטכ"לים ושני שרי ביטחון מוכרים את ביטחון המדינה לטובת תומכי טרור ומעודדי טרור כמו אחמד טיבי ואיימן עודה", אמרה בכניסה לישיבת הממשלה. "ברגע שהם החליטו ללכת לממשלת מיעוט בתמיכת טיבי ועודה, הם יורקים בפני המשפחות השכולות, יורקים בפני חיילי צה"ל ומפקדי צה"ל. אני מזכירה להם שטיבי ועודה קראו לרמטכ"לים לשעבר 'פושעי מלחמה', וקוראים גם היום לחיילי צה"ל פושעי מלחמה".

בתוך כך, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' אמר כי הוא "מסרב להצטרף להיסטריה מהקמת ממשלת מיעוט שנשענת על תומכי טרור". בציוץ בטוויטר כתב סמוטריץ': "להערכתי סיכוי אפסי שזה יקרה (מהרבה סיבות), וגם אם כן – יהיה לזה אולי מחיר בחודשים הקרובים, אבל אם גוש הימין ישמור על לכידותו גם באופוזיציה ממשלה כזו תיפול מהר מאוד והימין ינצח בבחירות בגדול ויחזור לשלטון להרבה שנים".

תגיות:יאיר לפידהליכודאביגדור ליברמןכחול לבןמיקי זוהר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה