חדשות בארץ

חמאס הצטרף ללחימה, נתניהו חושש מממשלת מיעוט

חמאס שיגר הלילה שתי רקטות לעבר באר שבע, צה"ל מאשים את חמאס בירי הרקטות, פומפאו מאשים את טהראן בהסלמה בדרום, נתניהו קיים שיחה בהולה עם חברי הכנסת של הליכוד, הוארך המנדט של אונר"א עד ל-2023, והשגרירה לשעבר בקייב העידה נגד טראמפ. כל מה שחשוב לדעת

אא

אש בדרום: חמאס שיגר שתי רקטות. דובר צה"ל הודיע הלילה כי זיהה שני שיגורי רקטות שנורו לעבר באר שבע, וכי מערכת כיפת ברזל יירטה אותן. אזעקה הופעלה לפני כן בעיר וביישובים עומר ולקיה. מהצבא נמסר כי מי שאחראי לשיגור הרקטות הוא ארגון הטרור חמאס, שאחראי, לדבריו, "לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה והוא שיישא בהשלכות לפעולות הטרור המופעלות נגד אזרחי ישראל. צה"ל רואה בחומרה רבה את הירי ונמצא במוכנות גבוהה לכל תרחיש".

בעקבות השיגורים תקף צה"ל לפנות בוקר יעדי טרור של הארגון ברצועת עזה, ובערוץ הטלוויזיה של חמאס, אל אקצא, דווח כי חיל האוויר תקף אתר של הארגון בעיר בית לאהיא שבצפון הרצועה, וכן מתחם של המשטרה הימית במערב העיר עזה. לא דווח על נפגעים בתקיפה.

פומפאו: איראן אחראית להסלמה בדרום. מזכיר המדינה של ארצות הברית, מייק פומפאו, האשים היום את הממשל בטהראן בהידרדרות המצב הביטחוני בדרום הארץ, וטען כי ארגון הג'יהאד האסלאמי, הנתמך על ידה, ערער את היציבות האזורית בעידודה של טהראן. "איראן משתמשת בג'יהאד האסלאמי כדי לפגוע בבעלת בריתנו הגדולה ישראל", כתב פומפאו בחשבון הטוויטר שלו.

הוא הוסיף כי "איראן לא רוצה שיהיה שלום באזור, והיא אינה מעוניינת שהפלסטינים ישגשגו, אלא מעוניינת לשמר את הסכסוך. עד שלא נטפל באיומים שלה, מעגל האלימות ימשיך".

נתניהו חושש מהקמת ממשלת מיעוט: קיים שיחה בהולה עם חברי הליכוד. שעות ספורות קודם לפגישתו של יו"ר כחול לבן בני גנץ עם נשיא המדינה ראובן ריבלין, קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו שיחת ועידה עם חברי רשימת הליכוד בכנסת, וטען בפניהם כי גנץ מתכוון לכונן ממשלת מיעוט. לפי הדיווחים, נתניהו טען כי יש בידיו אינדיקציות לכך שגנץ יודיע כבר השבוע על הקמת ממשלת מיעוט הנשענת על תמיכת הרשימה המשותפת, וביקש מהם לפעול להתנגדות ציבורית רחבה כדי למנוע את הצעד. "בחירות נוספות זה אסון אבל ממשלת מיעוט שנתמכת על-ידי הערבים זה אסון גדול יותר", אמר נתניהו לבכירי הליכוד.

למרות השחיתות: הוארך המנדט של אונר"א. העצרת הכללית של האו"ם האריכה אתמול את המנדט של סוכנות הסעד והתעסוקה לפליטים פלסטינים (אונר"א), עד לשנת 2023. המהלך, שאושר ברוב של 170 מדינות מול 2 מתנגדות, מגיע ברקע פרשת השחיתות בארגון שהובילה להתפטרות המזכ"ל ושינוי מדיניותה של וושינגטון. המדינות שהתנגדו הן ישראל וארצות הברית, ושבע מדינות, בהן קנדה, קמרון, גואטמלה, ונואטו, מיקרונזיה, איי מרשל ונאורו נמנעו.

השגרירה לשעבר באוקראינה העידה בקפיטול נגד הנשיא. שגרירת ארצות הברית לשעבר באוקראינה, מארי יובנוביץ', העידה אמש בדלתיים סגורות בפני ועדת המודיעין במסגרת הליך ההדחה שמנהל בית הנבחרים נגד נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. יובנוביץ' אמרה למחוקקים כי היתה קורבן של "קמפיין דיסאינפורמציה" שעשה שימוש ב"ערוצים בלתי רשמיים" שהובילו לפיטוריה מתפקיד השגרירה באוקראינה. היא אמרה כי "זה ממשיך להדהים אותה" שגורמים אמריקניים חברו "לאוקראינים שהעדיפו לפעול לפי החוקים הישנים והמושחתים" כשפעלו להדחתה.

ובנוביץ', שהודחה במפתיע מתפקידה במאי אשתקד, אמרה שהייתה "המומה ומזועזעת" כשגילתה שהנשיא כינה אותה בשיחת הטלפון עם מקבילו האוקראיני, ולדימיר זלנסקי, "חדשות רעות", ואמר שהיא "הולכת לעבור כמה דברים", וטענה כי חשה מאוימת.

 

תחזית מזג האוויר

אחרי שבוע חם מהרגיל לעונה, מחר (ראשון) צפוי להיות מזג אויר בהיר ותחול עלייה קלה במעלות בעיקר במישור החוף ובשפלה. רוחות מזרחיות חזקות צפויות לנשוב בעיקר בהרים.

ביום שני תחול ירידה קלה והצפי שיהיה מעונן חלקית עד מעונן בעננות בגובה רב.

ביום שלישי מזג האוויר יהיה מעונן בעננות בגובה רב עד מעונן חלקית ורוחות מזרחיות חזקות ירשמו בעיקר בהרים.

מידות החום החזויות הלילה ומחר: קריית שמונה 24-16, קצרין 21-14, צפת 19-13, טבריה 26-17, נצרת 22-15, חיפה 25-17, תל אביב 25-17, ירושלים 19-14, אשקלון 24-17, עין גדי 29-22, באר שבע 24-15, ערד 22-14, מצפה רמון 20-13 ובאילת 29-19.

תגיות:ההסלמה בדרום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה