חדשות בארץ

יו"ר ועדת הבחירות: "אם יהיו עוד בחירות, אין סיכוי שאקח את התפקיד"

מפכ"ל המשטרה לשעבר, רוני אלשיך, אמר בכנס חיפה למשפט כי כל דבר שנוגע לאכיפת החוק הופך לפוליטי: "אם אתה ימין, אתה חייב להיות נגד מערכת אכיפת החוק, ואם אתה שמאל, אתה חייב להיות בעד אכיפת החוק. זה איום ונורא". המשנה ליועץ המשפטי לממשלה: "הפער בין האמת לבין הדימוי הדמוני של מערכת המשפט שהולך ומתפשט וקונה אחיזה בציבור הוא מטריד"

השופט מלצר (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)השופט מלצר (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

בכירי מערכות המשפט ואכיפת החוק בעבר ובהווה התכנסו היום (חמישי) בכנס חיפה למשפט באוניברסיטת חיפה, והתייחסו, בין השאר, למתקפות החריפות מצד המערכת הפוליטית. בשל הטיפול בתיקיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, נמנעה הגעתם של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן.

שופט בית המשפט העליון, מני מזוז, התייחס בנאומו לביקורת הנוקבת שמתח באחרונה שר המשפטים אמיר אוחנה על פרקליטות המדינה, ואמר כי "מצב של שר משפטים לעומתי הוא מצב מציק ומטריד". מזוז הוסיף כי המצב "מקשה על תפקוד המערכת, אבל ההחלטה בנוגע לזהות השר אינה בידי המערכת המשפטית".

לפי אוחנה, שאמר את הדברים במסיבת עיתונאים לפני כשבועיים, יש "פרקליטות בתוך פרקליטות", אשר "מחסלת קריירות פוליטיות וציבוריות". בהצהרתו, שהתייחסה להתנהלות הפרקליטות באשר לתיקיו המשפטיים של ראש הממשלה, ציטט מדברים שאמר נשיא המדינה ראובן ריבלין בעת שכיהן כיו"ר הכנסת, לפיהם "מקהלה של עיתונאי חצר ופרשנים-מטעם נחלצת תמיד להגנת הפרקליטות ומציגה את התהיות ככפירה בשלטון החוק". עוד תקף אוחנה כי "קריירות פוליטיות וציבוריות חוסלו בזו אחר זו, כשהציבור – שאינו נחשף לעובדות – משוכנע שמדובר בניקוי אורוות. איש כמעט לא העז לחשוף את הסימביוזה המסוכנת בין גורמים באגף החקירות, בפרקליטות ובתקשורת".

שר המשפטים והיועץ המשפטי לממשלה

נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, ‏דורית ביניש, תייגה את דבריו של אוחנה כביקורת שאיננה לגיטימית. "יש הסתה נגד הפרקליטות, ובראש המסיתים עומד שר המשפטים", תקפה. "זה חמור מאין כמוהו. הגענו לתחתית".

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר, אמרה כי המתקפה על הפרקליטות "כואבת וצורבת". היא הביעה חשש רב מירידת אמון הציבור במערכת המשפט, וכינתה זאת כ"תופעה מדאיגה". לדבריה, "משרד המשפטים הוא עוגן דמוקרטי שתרומתו לחברה לא יסולא בפז. הפער בין האמת לבין הדימוי הדמוני של מערכת המשפט שהולך ומתפשט וקונה אחיזה בציבור הוא מטריד. מציאות של פייק ניוז היא לא תופעה מקרית אלא מארג מהלכים שמטרתו לשנות את האיזונים והבלמים".

בכנס חיפה השתתף גם מפכ"ל המשטרה לשעבר, רוני אלשיך, שטען כי כל דבר שנוגע לאכיפת החוק הופך לפוליטי. "אם אתה ימין, אתה חייב להיות נגד מערכת אכיפת החוק, ואם אתה שמאל, אתה חייב להיות בעד אכיפת החוק. זה איום ונורא", אמר.

המשנה לנשיאת בית המשפט שכיהן עד לאחרונה כיו"ר ועדת הבחירות המרכזית, חנן מלצר, אמר בפורום כי אין תרחיש שבו יסכים לקחת על עצמו את התפקיד אם תתרחש עוד מערכת בחירות – שלישית בתוך שנה. "אם תהיה מערכת בחירות שלישית, אין סיכוי שאקח אותה על עצמי", אמר והוסיף: "אני ממליץ למי שייקח אותה על עצמו שיהיה אמיץ ושייקח בחשבון שהוא לא יהיה פופולרי".

תגיות:מערכת המשפט הישראליתחנן מלצר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה