חדשות בארץ

נתניהו לליברמן: "מוכן להתחייב שלא לתמוך בממשלה שנשענת על טיבי ועודה?"

ראש הממשלה פנה ליו"ר ישראל ביתנו וביקש ממנו להתחייב שלא יאפשר את הקמתה של קואליציה בתמיכת הרשימה המשותפת. במקביל, ריבלין יקיים פגישות למנוע בחירות נוספות

נתניהו וליברמן (צילום: פלאש 90)נתניהו וליברמן (צילום: פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה הערב (חמישי) ליו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, וקרא לו להתחייב שלא להצביע בעד הקמתה של ממשלת מיעוט הנתמכת בידי המפלגות הערביות. "אני בהחלט מאמין שאין שום סיבה ללכת לבחירות", אמר נתניהו בסרטון שהפיץ ברשתות החברתיות, "אפשר להקים ממשלת אחדות לאומית, אבל לפני הפגישה שלי עם אביגדור ליברמן, אני רוצה לשאול אותו שאלה פשוטה ולקבל תשובה ברורה: איווט, האם אתה וסיעתך תצביעו נגד הקמת ממשלה שנשענת על תמיכתכם או הימנעותם של חברי הכנסת מהרשימה הערבית המשותפת, שאתה הגדרת אותם כ"גיס חמישי"?

נתניהו, הערב (קרדיט: דוברות הליכוד)

"אני רוצה לדעת את האמת", הוסיף נתניהו. "אתה באמת מוכן לסכן את ביטחון ישראל ולהקים ממשלה שנשענת על אחמד טיבי ואיימן עודה? מספיק עם המשחקים המסוכנים האלה. תן לי תשובה ברורה - כן, או לא?"

המסר של נתניהו לליברמן מגיע ברקע הפגישה שערך האחרון בצהריים עם יו"ר כחול לבן, בני גנץ, לאחריה אמר ליברמן כי לא שמע "כן" מפורש מכל ראשי כחול לבן לאולטימטום שלו לגבי רוטציה עם  נתניהו, בעוד שמנתניהו הוא שמע "לא מוחלט". נתניהו ביקש מיו"ר ישראל ביתנו להיפגש ביום ראשון בשעה 17:00.

ראשי המפלגות תיארו את הפגישה עם ליברמן כטובה, וגנץ ציין כי הם "ניתחו בה את המציאות". לפי יו"ר כחול לבן, "אני הבהרתי את העמדה שלי לגבי האפשרויות שעל הפרק – אני מוכן לשקול כל אופציה שתעמוד בעקרונות שלי בהיבטי כתב האישום". הוא ציין כי לדעתו "נתניהו שומר את הגוש וחותר לבחירות", והודיע כי ייפגש בשנית עם ליברמן בתחילת השבוע הבא וכי ימשיכו לפעול במשותף. ביום רביעי יפקע המנדט של גנץ להרכבת הממשלה.

במקביל, הערב הודיע נשיא המדינה ראובן ריבלין כי יקיים במהלך השבוע הבא פגישות עם כל ראשי המערכת הפוליטית, במטרה למנוע בחירות שלישית. מבית הנשיא נמסר כי "במהלך הפגישות הנשיא ריבלין יפרט בין היתר את פרטי המתווה להקמת ממשלת אחדות, כולל הגדרות ופרשנותו למועד יציאה לנבצרות. הנשיא מוכן לדון עם ראשי המערכת הפוליטית בכל עניין ונושא".

תגיות:אביגדור ליברמןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה