חדשות בארץ

דרעי על טענת ליברמן: מערכת הביטחון טרפדה את החיסול, לא נתניהו

יו"ר ש"ס הודף את הטענות כי גנץ שוקל אפשרות לכונן ממשלת מיעוט בתמיכת המפלגות הערביות: "להבדיל מאחרים, אני מעולם לא חשבתי שהאופציה הזו קיימת. אני חשבתי שזו רק ירייה מאקדח קפצונים כדי להשיג הישגים אחרים"

דרעי ונתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)דרעי ונתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

יו"ר ש"ס וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, אריה דרעי, דחה היום (חמישי) את דבריו של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, לפיהם ראש הממשלה בנימין נתניהו עיכב בשנה את חיסול בכיר הג'יהאד האסלאמי בהאא אבו אל-עטא, שחוסל שלשום ברצועת עזה. דרעי טען כי מי שדווקא טרפד את החיסול היו ראשי מערכת הביטחון, ש"אמרו אז שיש להם יעדים אסטרטגיים חשובים יותר, כמו מנהרות חיזבאללה".

לפי דרעי, שאמר את הדברים בריאיון ל-ynet, "כשהגיע העיתוי הנכון - הלכנו על זה", וכי דבריו של ליברמן, שכיהן באותה עת כשר ביטחון, הם "הצגה לא נכונה של הדברים". לדבריו, באותה ישיבה שהתקיימה לפני כשנה בהשתתפות הרמטכ"ל דאז, רא"ל גדי איזנקוט, ראש אמ"ן, אלוף פיקוד הדרום ושאר חברי המטכ"ל, "הייתה התלבטות גדולה, זה לא פשוט שכל ראשי מערכת הביטחון נגד שר הביטחון, מביעים נגדו עמדה גלויה. הם אמרו 'בשום פנים ואופן, יש לנו יעדים אסטרטגיים חשובים יותר כמו מנהרות חיזבאללה בצפון'". הוא הוסיף כי "בתחילת ההסדרה עם חמאס, הם לא היו מעוניינים לשים את המשאבים בעזה אלא בצפון. נתניהו מקשיב למערכת הביטחון, וכשהגיע העיתוי הנכון הלכנו על זה".

דרעי גם שיבח את הגיבוי המיידי שהעניקו בכחול לבן לפעולותיו של ראש הממשלה, ואמר כי בכחול לבן "הבינו שמדובר בהחלטה מקצועית ביטחונית למען מדינת ישראל". יו"ר ש"ס הוסיף כי הוא "מאוד מקווה" שמבצע זה יועיל לשיפור הסיכויים לכינון ממשלת אחדות.

מעט לאחר השעה 6:00 בבוקר הכריז הג'יהאד האסלאמי על כניסתה לתוקף של הפסקת האש, ובישראל מיהרו לברך על ה"הישגים" שנקצרו במבצע, חרף העובדה כי מאז ההכרזה ארעה שורה של הפרות ההסכם. עם זאת, דרעי טען כי הוא "מאמין" שהפסקת האש אמיתית, "לאור המודעות של הג'יהאד, וזה שחמאס לא הצטרף והם היו מבודדים. יכול להיות שיהיו סוררים, אבל את הסבב הזה גמרנו עם מסר ברור: שיידע כל רוצח וכל מי שמנסה לפגוע באזרחים ובחיילים שלנו, שידם הארוכה של צה"ל וכוחות הביטחון יגיעו לכל אחד ואחד".

בין ההישגים שהוגדרו על ידי דרעי כמשמעותיים, נמנה חיסולו של בכיר הארגון שנהרג במיטתו. "זה המסר העיקרי שרצינו להעביר. עזה עם בהאא (הבכיר שחוסל – א"פ) ועזה בלי בהאא היא עזה אחרת".

עם זאת, דרעי אמר כי אין לישראל עניין להמשיך בסבב. "לא נכנסו לדבר הזה בשביל לפתוח סבב חדש, אנחנו באמצע הסדרה עם חמאס. אפשר לראות כמה גם חמאס מעוניין בזה - הוא לא הצטרף ללחימה. יש לו אינטרס בהסדרה של החיים האזרחיים. הם טוענים שהם הריבון ולכן אנחנו סילקנו את הנפץ המפריע הזה. בזה אנחנו מעוניינים, שהאזרחים יחיו ברגיעה".

 

"אין אפשרות שגנץ מקים ממשלת מיעוט"

יו"ר ש"ס התייחס בנוסף לזירה הפוליטית, ברקע שבעת הימים שנותרו ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, להחזיר את המנדט להרכבת הממשלה. דרעי הדף את הטענות כי גנץ שוקל אפשרות לכונן ממשלת מיעוט בתמיכת המפלגות הערביות: "להבדיל מאחרים, אני מעולם לא חשבתי שהאופציה הזו קיימת. אני חשבתי שזו רק ירייה מאקדח קפצונים כדי להשיג הישגים אחרים", אמר דרעי. "אני חושב שהיא לא קיימת, וגם מי שחשב שכן - הבין שהיא לא אחרי מה שראינו שקרה השבוע עם הרשימה המשותפת. כולם מבינים שזה לא לא מציאותי.

"יש היום שלוש אפשרויות", המשיך יו"ר ש"ס, "ממשלה רחבה במתווה של נשיא המדינה, בלי חרמות ופסילות, אפשרות נוספת היא חזרתו של ליברמן לגוש הימין, והאפשרות השלישית, ואני אומר אותה בכאב גדול, היא הליכה לבחירות. לכן אמרתי שאם נגזרו עלינו בחירות נוספות, אז עדיף ללכת לבחירה ישירה".

יו"ר ש"ס הדגיש כי אין תרחיש שבו תסכים מפלגתו להתפשר בנושאי דת-מדינה כדי למנוע הליכה למערכת בחירות שלישית: "אני מוכן להתגמש הרבה בנושאים הפוליטיים שנוגעים לש"ס - תפקידים, שרים, תקציבים וכן הלאה. אבל אני יהודי שומר תורה ומצוות, והנושאים הערכיים הם לא שלי. אני לא מתפשר על הנדוניה שלי. אלה הדברים שאני כיהודי מאמין בהם, שמדינת ישראל כמדינה יהודית צריכה לשמור על הצביון של השבת. לכן אני נמצא בפוליטיקה, אני לא רשאי לוותר עליהם. זה לא משחק שווה בכלל שאתה מדבר איתי על זה. עם כל הכבוד לליברמן, אלה לא נושאים ערכיים, עובדה ש-30 שנה עשינו הרבה דברים ביחד והיינו חברים".

דרעי הוסיף: "אני לא מזלזל בליברמן אלא משבח אותו, אבל אני יודע שאצלו זו לא אידיאולוגיה כיהודי, אף שיש לו קשר מאוד חזק ליהדות. ראיתי אותו בהרבה צמתים בחיים שלו, בימי אבל ובימי שמחה. זה לא נכון ולצערי הרב זה מעשה ציני ביותר כדי לקושש קולות. לכן אני אומר לו: בנושאים הפוליטיים אני מוכן לוותר לך הרבה מאוד, אני מוכן שתקבל פי 2 יותר מש"ס למרות שלש"ס יש 9 מנדטים ולישראל ביתנו 8. תקציבים, תפקידים, קח תיק ביטחון, אני לא רוצה מאבטחים ולא מכוניות משוריינות. אבל, בנושאים ערכיים אני מוכן להתגמש כמה שאני יכול – אבל אני לא יכול. יש מגבלות שאני כיהודי לא מסוגל להן".

תגיות:אריה דרעיאביגדור ליברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה