חדשות בארץ

בעקבות הפסקת האש: ליברמן האשים את נתניהו בשיתוף פעולה עם חמאס

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, תקף בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו, והאשים אותו כי "הוא מקריב כרגע אינטרסים בסיסיים אסטרטגיים על מזבח הישגים קצרי טווח". שר הביטחון נפתלי בנט: "כללי המשחק החדשים ברורים. צה"ל יפעל בחופש פעולה מלא, ללא שום מגבלות"

ליברמן ונתניהו, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ליברמן ונתניהו, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

במערכת הפוליטית הגיבו הבוקר (חמישי) לידיעה על הפסקת האש שהושגה עם ארגון הג'יהאד האסלאמי. יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, מתח ביקורת חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו, והאשים אותו כי "הוא מקריב כרגע אינטרסים בסיסיים אסטרטגיים על מזבח הישגים קצרי טווח".

בראיון לקרן מרציאנו ואודי סגל בגלי צה"ל, אמר ליברמן: "צריך להבין מה היעד של כל ארגון טרור, הרי ארגוני מחבלים לא מתכוונים להכריע צבאות בשדה הקרב, המטרה שלהם היא לשבש את שגרת החיים, לפגוע ביום-יום של האזרחים. לצערי, שוב ראינו שארגון טרור זוטר משבית שליש מדינה לשלושה ימים. ברור לכולם שהסבב הבא הוא רק עניין של זמן".

"אין זבנג וגמרנו, ולכן זה הזמן להציף את השאלה מה יהיה בסוף עם רצועת עזה", הוסיף יו"ר ישראל ביתנו. "זו השאלה שנתניהו בורח ממנה כל הזמן. ב- 2009, ערב הבחירות, הוא התחייב למגר את שלטון החמאס, ומאז הוא רק מחזק את החמאס. במשך שנתיים ניסיתי לקיים דיון בקבינט מה המדיניות בנוגע לעזה. עד היום נתניהו מונע את הדיון, והגיע הזמן לקיים אותו".

"ראינו שיתוף פעולה הדוק בין נתניהו לחמאס, וזה בא על חשבון האזרחים", תקף ליברמן. לדבריו, על פי כללי המשחק שקבע ראש הממשלה, "חמאס מקבל כ- 30 מיליון דולר מדי חודש, באישור ממשלת ישראל. חמאס רשאי להתעצם, לארגן הפגנות אלימות על הגבול, לארגן וליזום פיגועים ביהודה ושומרון ובירושלים".

ליברמן הדגיש כי ישראל נמצאת כעת ב"זמן קריטי": "אם זה יימשך כך, בעוד שלוש שנים חמאס יהפוך לחיזבאללה. השאלה אם אנחנו מסכימים שחמאס ימשיך בהתעצמות ובבניין הכוח באין מפריע, ושאנחנו מוכנים שיהיה לנו חיזבאללה מדרום. זו בדיוק התוכנית האיראנית לבנות לנו טבעת חנק".

מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, תקף הבוקר את הפסקת האש שהושגה עם הג'יהאד האסלאמי. "הפשרה המסתמנת אינה טובה, מפני שהיא תוביל לסבב הבא", כתב בטוויטר. "היא אינה טובה, מפני שאם נותנים לג'יהאד הישגים על ירי 400 רקטות, בסבב הבא החמאס לא יוכל לשבת בצד. היא לא טובה כי שוב לא השתנה כלום".

לפיד הוסיף כי "ההרתעה לא קיימת. תושבי הדרום לא מרגישים בטוחים, ההישג המודיעיני והמבצעי יוצא הדופן של חיסולו (המוצדק) של אבו אל-עטא נותר אירוע מבודד שאינו משנה תודעה".

חברו למפלגה של לפיד, חבר הכנסת יועז הנדל, כתב כי "המסר מהפסקת אש בשלב הזה הוא שוויון. חיסלנו כמה מחבלים, והם השביתו חצי מדינה. אין שום סיכוי שירי הרקטות על תושבי הדרום מדי כמה ימים ייעצר כך. ניתן גיבוי מלא להחזיר הרתעה לטווח ארוך".

 

בנט: "כללי המשחק החדשים ברורים"

בעקבות הפסקת האש בין ישראל והג'יהאד האסלאמי, אמר שר הביטחון נפתלי בנט כי "כללי המשחק החדשים ברורים". בהודעה שפורסמה מטעמו לסיכום מבצע "חגורה שחורה", לחיסולו של בכיר ארגון ארגון הטרור, בהאא אבו אל-עטא, נאמר כי "צה"ל יפעל בחופש פעולה מלא, ללא שום מגבלות. מחבל, שמנסה לפגוע באזרחי ישראל, לא יוכל יותר לישון בשקט, לא בביתו ולא במיטתו, ולא בשום מקום מסתור".

בנט קיים במהלך הלילה הערכות מצב ודיונים עם בכירי צה"ל ומערכת הביטחון בקריה בתל אביב. בהודעתו ציין כי כ- 20 מחבלים חוסלו ב- 48 השעות האחרונות, אולם "בשלב זה, זה עוד לא נגמר. רק המעשים בשטח יקבעו".

שר הביטחון שיבח את תושבי הדרום ועוטף עזה על החוסן הפנימי שהפגינו במהלך סבב הלחימה, וקרא לציבור להמשיך ולשמור על עירנות בשעות הקרובות: "אני מבקש להביע הערכה לראש הממשלה ולחבריי בקבינט, אשר קיבלו את ההחלטה הנכונה – ליטול מחדש את היוזמה המבצעית. אני מודה לראש הממשלה, לרמטכ"ל ולראש השב"כ על שיתוף הפעולה האפקטיבי מרגע כניסתי לתפקיד, מיד לאחר פעולת הסיכול".

הנשיא ראובן ריבלין התייחס להפסקת האש, וכתב בטוויטר: "מדינת ישראל הוכיחה גם בסבב הלחימה הנוכחי, כי לא תעמוד מנגד בשעה שביטחון אזרחינו על הכף. יחד עם זאת, הבהרנו נחרצות כי פנינו אינן להסלמה וכי שקט ייענה בשקט". ריבלין הודה בדבריו לכוחות הביטחון, והוסיף: "גם בשעה זו רבים מילדינו עוד לא שבו לגמרי לשגרה, ואיתם הוריהם המודאגים. אני מבקש לחזק את ידיהם ואת ידי אזרחי ישראל כולם, שגם הפעם הפגינו חוסן והקשבה והם ראויים לכל הערכה. זהו אותו החוסן המאפשר לכוחות הביטחון שלנו לעשות את עבודתם באופן המקצועי והנחוש ביותר, כפי שעשו גם הפעם".

תגיות:יאיר לפידנפתלי בנטרצועת עזהאביגדור ליברמןהג'יהאד האסלאמי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה