חדשות בארץ

הג’יהאד האסלאמי הודיע על הפסקת אש; אזעקות בעוטף עזה

ארגון הג'יהאד האסלאמי אישר, כי הסכים להפסקת אש עם ישראל שנכנסה לתוקף בשעה 05:30. על אף ההודעה, נשמעו אזעקות צבע אדום בעוטף עזה

יירוט של כיפת ברזל (צילום: חסן ג’די, פלאש 90)יירוט של כיפת ברזל (צילום: חסן ג’די, פלאש 90)
אא

דובר הג'יהאד האסלאמי, מוסעב אל-ברים, אישר הבוקר (חמישי) כי ארגונו הסכים להפסקת אש עם ישראל, שנכנסה לתוקף בשעה 05:30. למרות ההודעה, בשעה 06:11 נשמעו אזעקות צבע אדום בעוטף עזה בעקבות מטח רקטות שנורה לעבר היישובים באזור. אזעקות נוספות בגזרה נשמעו בסביבות השעה 07:00.

להודעת הג'יהאד האסלאמי קדמו דיווחים בכלי תקשורת ערביים, לפיהם התיווך המצרי הצליח להשיג הפסקת אש בין הצדדים. מקורות מצריים ופלסטיניים אישרו את הידיעות. בדומה לסיומם של סבבים קודמים, בישראל הרשמית לא אישרו באופן רשמי את הדיווחים, אולם גורם מדיני מסר כי "המעשים בשטח הם שיקבעו. ישראל לא נתנה דבר. מי שיפגע בנו – אנחנו נפגע בו. אין שינוי במדיניות".

בראיון אמש לערוץ הלבנוני "אל-מיאדין", המזוהה עם חיזבאללה, אישר מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי, זיאד נחאלה, כי מתנהלים מגעים לכינונה של הפסקת אש. הוא אמר, כי ארגונו יסכים להפסקת אש, וזאת בתנאי שישראל תפסיק את הסיכולים הממוקדים, תתחייב שלא לפתוח באש לעבר מפגינים בצעדות השיבה בימי שישי, ותסיר את המצור מעל הרצועה.

ירי הרקטות לעבר שטח ישראל נמשך במהלך הלילה. אזעקות צבע אדום נשמעו אחרי חצות בעוטף עזה, באשקלון, באשדוד ובאזור לכיש. התרעות נוספות בשדרות, ביישובים בעוטף עזה ובלכיש הופעלו גם בסביבות השעה 02:30. מוקדם יותר, בין 23:00 לחצות, נשמעו אזעקות במרחבי הערים אשדוד, רחובות וגדרה. מדובר צה"ל נמסר לאחר מכן, כי זוהה שיגור אחד בלבד, שיורט על ידי לוחמי כיפת ברזל, וכי ריבוי ההתרעות נבע משברי יירוט ועקב הפעלת פוליגונים מרובים.

מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל המשיכו לתקוף אמש, לפני חצות, יעדי טרור של הג'יהאד האסלאמי. בין היתר הותקפו חמ"ל המשמש את חטיבת ח'אן יונס של ארגון הטרור, ממנו מתבצעת פעילות בשגרה ובחירום, וכן מתחם צבאי בח'אן יונס. בנוסף, כלי שיט של צה"ל תקף מתחם צבאי, המשמש כמחסן אמצעי לחימה וכמתקן לאימוני הכוח הימי של הג'יהאד האסלאמי.

ברצועה דיווחו הלילה על 6 הרוגים ו- 12 פצועים בתקיפה של צה"ל על בית בדיר אל-בלח שבמרכז הרצועה. על פי הדיווחים, אחד ההרוגים הוא רסמי אבו מלחוס, מפקד יחידת הרקטות בחטיבת מרכז הרצועה של הג'יהאד האסלאמי. על פי הנתונים שמסר משרד הבריאות בעזה, בסבב הלחימה נהרגו 34 פלסטינים ונפצעו 111 נוספים.

בעקבות הדיווחים על הפסקת אש, הורה פיקוד העורף על חזרה לשגרה ברוב אזורי הארץ, למעט ביישובי העוטף ובמערב לכיש, בהם החזרה לשגרה תתבצע לאחר הערכת מצב עם ראשי הרשויות ומשרדי הממשלה.

במהלך סבב הלחימה, שהחל שלשום בסביבות השעה 05:00 בבוקר, חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ל- 77 בני אדם, כולם במצב קל. 2 גברים, כבני 30 ו- 55, נפצעו שלשום קל מרסיסים במועצה האזורית באר טוביה. אישה כבת 65 נפצעה אתמול באורח קל באשקלון, לאחר שרקטה פגעה במבנה בו שהתה. 37 בני אדם נחבלו באורח קל בזירות שונות, בדרכם למרחב המוגן, ו- 37 נוספים לקו בחרדה.

תגיות:כיפת ברזלרצועת עזההג'יהאד האסלאמי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה