חדשות בארץ

אש בדרום: בתוך חצי שעה, מטח רקטות על עוטף עזה

מטחי רקטות נורו הערב לעבר אשדוד, אשקלון והמועצה האזורית חוף אשקלון בתוך פרק זמן של חצי שעה בלבד. נכון לשעה זו לא ידוע על נפגעים. משרד הבריאות בעזה הודיע כי שני פלסטינים נהרגו בתקיפות ישראליות ברצועת עזה. בכלי התקשורת הערביים מדווחים כי מנהיג הג'יהאד האסלאמי יגיע הלילה לקהיר על מנת לדון בהסכם להפסקת אש. במצרים אמרו כי השאיפה היא להגיע להסכם עוד הלילה, אולם בישראל מביעים בכך ספקנות רבה

יירוט מעל שמי ישראל, הערב (צילום: פלאש 90)יירוט מעל שמי ישראל, הערב (צילום: פלאש 90)
אא

מטחי רקטות נורו הערב (רביעי) לעבר אשדוד, אשקלון והמועצה האזורית חוף אשקלון בתוך פרק זמן של חצי שעה בלבד. נכון לשעה זו לא ידוע על נפגעים.

מוקדם יותר הערב הודיע בית החולים ברזילי באשקלון כי מאז תחילת הלחימה אתמול בבוקר, קלט 69 בני אדם שנפגעו בשל ירי הרקטות. לפי בית החולים, אדם אחד נפצע באורח בינוני, 48 נפצעו קל ו-20 נפגעי חרדה. מבין הנקלטים, רק 5 בני אדם נותרו מאושפזים, בהם שני פצועים ושלושה נפגעי חרדה. 

במקביל, במשרד הבריאות בעזה הודיעו כי הערב נהרגו שני פלסטינים נוספים בתקיפות צה"ל ברצועה. שני הרוגים אלה מצטרפים לסך ההרוגים הכולל הנאמד על 24, מלבד מפקד הזרוע הצבאית של הג'יהאד שחוסל אתמול יחד עם רעייתו. הודעת המשרד הפלסטיני מגיעה שעה קלה לאחר שדובר צה"ל הודיע כי חיל האוויר תוקף "יעדי עומק" של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה.

לפי דיווח בכלי התקשורת הערביים, מנהיג הג'יהאד האסלאמי, זיאד נאחלה, יגיע הלילה בראש משלחת למצרים, זאת, במסגרת המאמצים הבינלאומיים להשגת רגיעה בין ארגון הטרור לישראל. מקורות בקהיר אמרו כי השאיפה היא להגיע להסכם הפסקת אש עוד הלילה, אולם בישראל מביעים סקפטיות רבה במידת ההצלחה. "הדברים קורים במקביל. מצד אחד יש מגעים, אבל מצד שני הם יורים ואנחנו תוקפים. זה יכול להיסגר הלילה, או מחר, אבל יכול גם לגלוש ולהחריף", אמר גורם ישראלי בכיר. גורמים דיפלומטיים אמרו לתקשורת הערבית כי המגעים נעשים בתיווך של גורמים מצריים ושליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב. 

עם זאת, בג'יהאד האסלאמי מקשיחים עמדות ולא מוכנים, נכון לשעה זו, לנהל מו"מ להפסקת אש. דובר הג'יהאד האיסלאמי, מוסעב אלברים, אמר הערב כי "כוחות ההתנגדות הגיבו לפשע שביצעה ישראל והעבירו לה מסר. אנו עומדים בפני שעות מכריעות, שיובילו להתפתחויות חשובות". אלברים סירב להתייחס לידיעה על כך שמזכ"ל הארגון הגיע לקהיר במטרה לדון על הסכם רגיעה. 

קודם לכן הודיע צה"ל כי מאז אתמול בבוקר, עם חיסולו של בכיר הארגון, בהאא אבו אל-עטא, ועד השעה 17:30, זוהו כ-360 שיגורים משטחי הרצועה שחדרו לשטח ישראל. לפי הצבא, מערך ההגנה האווירית הצליח ליירט  מעל ל-90%, וכ-60% מהשיגורים נחתו בשטחים פתוחים.

עוד אמרו בצה"ל כי מאז תחילת ההסלמה חוסלו כ-20 פעילי טרור, רובם מהג'יהאד האיסלאמי, שהתכוונו לשגר טילים לעבר ישראל, וצה"ל אף פרסם את שמם ותמונתם.

תגיות:ההסלמה בדרוםהג'יהאד האסלאמי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה