חדשות בארץ

בכיר חמאס לרשת פוקס: "אם המתקפות יימשכו, נצטרף ללחימה"; 22 הרוגים בעזה

בג'יהאד האיסלאמי הבהירו כי הם דוחים את הניסיונות הערביים להביא לרגיעה: "ממשיכים בהעברת המסר לישראל וברגע שנסיים נדבר על רגיעה". לאחר אזהרת גורמים בינלאומיים לחמאס לבל יצטרף ללחימה מול ישראל, בארגון מאיימים כי המתקפות על הרצועה יימשכו, "לא רק חמאס אלא גם פלגים אחרים יגיבו". משרד הבריאות הפלסטיני: במתקפות צה"ל הרגו עד כה נהרגו 22 בני אדם, ונפצעו 69

לוחמי הג'יהאד (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)לוחמי הג'יהאד (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)
אא

גורם בכיר בארגון החמאס אמר היום (שלישי) כי למרות שאת הלחימה מול ישראל מנהל ארגון הג'יהאד האסלאמי, בחמאס שוקלים גם כן להצטרף. "אם המתקפות האוויריות ימשיכו, לחמאס תהיה חובה מוסרית להגיב ולהגן על העם הפלסטיני", אמר הבכיר בריאיון לרשת פוקס ניוז.

למרות המתיחות הפוליטית בין הארגונים העזתיים, בכיר החמאס אמר כי ההתנקשות בראש הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, בהאא אבו אל-עטא, היא "לא דבר קל" עבור הפלגים הפלסטיניים, והזהיר כי אם ישראל תמשיך לתקוף בעזה, "לא רק חמאס אלא גם פלגים אחרים יגיבו". עם זאת, הוא הדגיש כי "אף אחד לא מעוניין בהסלמה ובעוד אלימות"

קודם לכן הזהירו גורמים בינלאומיים שונים את ארגון החמאס לבל יצטרף ללחימה מול ישראל, והעבירו מסרים לפיהם צעד זה יוביל למערכה נרחבת ביותר. במקביל, במשרד הבריאות הפלסטיני מסרו כי במתקפות צה"ל על הרצועה נהרגו עד כה 22 בני אדם, ונפצעו 69 בני אדם נוספים.

לפי שעה, בג'יהאד האסלאמי ממשיכים להתמיד בסירובם שלא להפסיק את ירי הרקטות לעבר ישראל, זאת, חרף מאמצים מצריים להרגיע את האזור. בתגובה להצהרתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "בג'יהאד התחילו לקלוט את המסר", השיבו בארגון כי "לא מתאים לדבר על כך, עם כל הכבוד שיש לנו לכל מאמץ ערבי". דובר הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה, מוסעב אלברים, הוסיף: "אנחנו ממשיכים בהעברת המסר לישראל וברגע שנסיים נדבר על רגיעה".

בהודעה שנמסרה בצהריים מהחמ"ל המשותף של הזרועות הצבאיות של חמאס והג'יהאד האסלאמי, נאמר כי "ההתנגדות ממשיכה זה היום השני להגיב על התוקפנות והפשע הציוני, ומכה ביעדים של הישות ובהתנחלויות שלו. אנו שוברים את היהירות של הנהגת האויב הכושלת שמנסה לשקם את המורל שלה באמצעות פגיעה בעמנו ובהתנגדות שלנו. לפיכך אנו מבהירים את הנקודות הבאות: ההתנגדות תשלים את התגובה לתוקפנות ואת נקמת השהידים ותלמד את האויב שיעור שהוא לא ישכח. על הציבור בישות (בישראל) שחי כעת במקלטים לראות את התוצאות של הטיפשות של הנהגתו המדינית והצבאית שנושאת באחריות לפגיעה בחיים בישראל, לפתיחת המקלטים, ולחיים תחת אש".

עוד נמסר: "החמ"ל המשותף מנהל את המערכה הצבאית בהסכמה ובתיאום ברמות הגבוהות ביותר. להתנגדות יש את הטקטיקה שלה ותכניותיה במסגרת ההסכמה בין הזרועות הצבאיות: בין אם בנוגע להיקף התגובה או בין אם לגורם שיוציאה לפועל, לרמתה ולמשכה. לא נאפשר לאויב להתעמר בעמנו או לחיים את ההתנגדות בכללי עימות שלא מספקים אותה. לא נסכים לניסיונות של הכיבוש לשוב למדיניות הסיכולים הפחדנית, בשום תנאי שהוא".

תגיות:הג'יהאד האסלאמיחמאסעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה