חדשות בארץ

נתניהו לחברי הכנסת הערבים: "אתם מקדשים פשעי מלחמה"

בנאום במליאת הכנסת, תקף ראש הממשלה בנימין נתניהו את חברי הכנסת של הרשימה המשותפת, והאשים אותם כי הם מסייעים לפשעי המלחמה המבוצעים על ידי הטרוריסטים. חבר הכנסת אחמד טיבי התעמת עם נתניהו, והוצא מהאולם

נתניהו (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)נתניהו (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו עלה לפני הצהריים (רביעי) לדוכן הכנסת, ומסר הודעה רשמית על חיסולו של בכיר הג'יהאד האסלאמי, בהאא אבו אל-עטא. בדיון, שיוחד למדיניות הסיכולים הממוקדים, הבהיר נתניהו כי ישראל אינה מוכנה לסבול התקפות על אזרחיה. הוא מתח ביקורת חריפה על חברי הכנסת הערבים, שתקפו את האחראים לחיסול והאשימו אותם בפשעי מלחמה.

נתניהו ציין בנאומו, כי ישראל פועלת לצמצם ככל שניתן את הפגיעה בחפים מפשע ברצועת עזה, וזאת בניגוד למחבלים: "הם מבצעים פשעי מלחמה כפולים: מצד אחד הם פוגעים בזדון ובמכוון ובאזרחים, ומצד שני מסתתרים בזדון ובמכוון מאחורי אזרחים כדי לקבל הגנה, כי הם יודעים שאנחנו נמנעים מפגיעה באזרחים".

"אני לא אישרתי בקשות חוזרות ונשנות של גורמי הביטחון, משום שבדקנו מה הסיכויים שייפגעו כאן בלתי מעורבים. פעם אחר פעם, כולל בחודשים ובשבועות האחרונים, לא אישרתי, משום שאנחנו רוצים לצמצם למינימום את הבלתי מעורבים. זה שונה לחלוטין ממה שעושים אותם טרוריסטים, שיש כאן חברי כנסת שניגשים להגן עליהם. בכוונה תחילה, בזדון, הם מכוונים לאזרחים ולשכונות מגורים. הם פוגעים בשכונת מגורים באשקלון – מה הם חושבים, שיש שם צבא?".

נתניהו, שדבריו כוונו לעבר חברי הכנסת של הרשימה המשותפת, המשיך ותקף אותם, ובמיוחד את חבר הכנסת אחמד טיבי: "אתם בעצם מקדשים את פשעי המלחמה שלהם. אתמול שמעתי הפגנה תומכת שלכם, שבה חברת כנסת שלכם מבקשת בכל דרך להוקיע אותנו כפושעי מלחמה". דבריו של ראש הממשלה שוסעו בקריאות ביניים על ידי חברי הכנסת הערבים. טיבי צעק לעברו כי הוא "משקר במצח נחושה, מסית ושקרן", והוצא מהאולם. בתגובה, יצאו כל חברי הכנסת של הרשימה המשותפת מהמליאה.

נתניהו, שהמשיך לאחר מכן בנאומו, הדגיש כי צה"ל פועל לפגוע במחבלים "בדיוק כירורגי", כפי שהוכח במבצע חיסולו של אבו אל-עטא: "לצערי, חלק מחברי הכנסת עושים דבר שהוא בלתי נתפס. את אלה שמכבדים את חוקי המלחמה – חיילי צה"ל, מפקדי צה"ל, וגם ממשלת ישראל ששולחת אותם – הם מגדירים כפושעי מלחמה, ובכך הם מעוותים את כל הבסיס המוסרי של לחימה צודקת והכרחית מול הטרור".

"סיעת רע"ם-תע"ל שלחה מכתב רשמי ליועץ המשפטי לממשלה בזמן מבצע צוק איתן, וביקשה לפתוח בחקירה רשמית נגדי, נגד שר הביטחון משה יעלון והרמטכ"ל בני גנץ, בגין 'ביצוע פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות ברצועת עזה'. לצערי, הדבר הזה חוזר על עצמו. יש פה עוול כפול – הן פגיעה בחיילי צה"ל ומפקדיו, שעושים יותר מכל צבא אחר למנוע פגיעה בבלתי מעורבים, והן ערעור של היסודות הכלל-אנושיים, שהאנושות כולה צריכה עכשיו להתאגד סביבם, לאפשר פעולה נגד גורמי הטרור. מי שנותן סיוע לשני הדברים הללו הוא בעצם מסייע לפשעי המלחמה האמיתיים, שמתבצעים כאן באזור", חתם נתניהו את דבריו.

תגיות:אחמד טיבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה