חדשות בארץ

יו"ר המחנה הדמוקרטי: חיסול בכיר הג’יהאד האסלאמי – ממניעים פוליטיים של נתניהו

בצד השמאלי של המפה הפוליטית ממשיכים להישמע קולות הטוענים, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה על חיסולו של בהאא אבו אל-עטא ממניעים פוליטיים. יו"ר המחנה הדמוקרטי, ניצן הורוביץ: "נתניהו נלחם על הישרדותו – אי אפשר שלא לחשוד בו". בליכוד מתחו ביקורת חריפה על ההאשמות בשמאל. השר זאב אלקין: "אמירה אומללה, יש גבול לציניות"

הורוביץ (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)הורוביץ (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

יו"ר המחנה הדמוקרטי, ניצן הורוביץ, האשים הבוקר (רביעי) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה על חיסולו של בכיר הג'יהאד האסלאמי, בהאא אבו אל-עטא, ממניעים פוליטיים.

בראיון לישי שנרב בגלי צה"ל אמר הורוביץ כי עיתוי החיסול הוא "מאוד בעייתי", וכי "בלתי נמנע שיש סימן שאלה מאוד גדול ומטריד סביב ההחלטה הזו. ממש כמו ששבוע קודם הוא נבהל מהאפשרות שגנץ יחבור לבנט, ומינה את בנט לשר ביטחון. גם זה היה פוליטי, כמו ההכרזה שלו על סיפוח הבקעה שלושה ימים לפני הבחירות".

"נתניהו נלחם על הישרדותו הפוליטית והמשפטית", הוסיף יו"ר המחנה הדמוקרטי. "שבוע בלבד לפני תום המנדט של גנץ, רגע לפני הקמת ממשלה חדשה – אי אפשר שלא לחשוד בו. מה גם ששנים לא היו חיסולים, וברגע האחרון נתניהו נותן את ההוראה".

על רקע ההערכות, כי סבב ההסלמה הנוכחי מגביר את הסיכויים להקמת ממשלת אחדות, בה יכהנו נתניהו וגנץ בראשות הממשלה ברוטציה, אמר הורוביץ: "אני קורא לכחול לבן שלא לעשות את הטעות ולהעניק לנתניהו את ראשות הממשלה על מגש של כסף. אם הם יעשו זאת – זו תהיה החמצה במימדים היסטוריים. אין שום תכלית וטעם להמשך כהונתו, אין לו גם רוב בכנסת ללא הגיבוי של כחול לבן. מצער מאוד אם כחול לבן ילכו בכיוון בזה, ולא ינסו להקים ממשלה בראשות גנץ".

כזכור, חברתו לרשימה של הורוביץ, סתיו שפיר, תהתה כבר אתמול על עיתוי הוצאתו לפועל של חיסול בכיר הג'יהאד האסלאמי: "לצערנו, אם בעבר היה נהוג להתאחד בשקט סביב החלטות הממשלה, היום קשה שלא לשאול שאלות על העיתוי. את ההרתעה והביטחון צריך היה להשיב מזמן. לא בממשלת מעבר כשהמנדט בידי אחרים, ומעל כל החלטה של נתניהו מרחפת עננת חשדות. מצב מסוכן".

חבר הכנסת עומר בר-לב (העבודה-גשר) מתח אף הוא ביקורת על נתניהו. "אני שואל את עצמי למה דווקא עכשיו", אמר בראיון לאריה גולן בכאן ב'. "יכולנו לפגוע בו ובאחרים גם לפני חודשיים וארבעה חודשים. מה מיוחד דווקא ביום הזה, בתקופה הזו? קשה לי להגיד זאת, אבל החשש שלי שנתניהו בחר בעיתוי הזה, שבעה ימים לפני תום המנדט של גנץ, כדי למנוע ממנו להקים ממשלה צרה".

חברי כנסת ברשימה המשותפת הגיבו בזעם על החיסול. יו"ר הרשימה הערבית, איימן עודה, תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אדם ציני שהפסיד שתי בחירות ברצף ישאיר רק אדמה חרוכה בניסיון נואש להישאר בתפקידו. במשך עשור קם כל בוקר במטרה להעמיק את הכיבוש ולהרחיק את הסיכוי לשלום – וכך עשה גם היום". חברת הכנסת עאידה תומא-סלימאן כתבה בטוויטר ברוח דומה לעמיתה למפלגה: "הציניות והאכזריות של נתניהו לא יודעות גבול – הוא פותח במלחמה כתרגיל פוליטי. מוכרחים לעצור את האש עכשיו, לפני שנידרדר לעוד ועוד הרג".

בליכוד הגיבו בביקורת חריפה על הטחת ההאשמות בנתניהו. השר זאב אלקין אמר כי "האמירה הזאת היא אמירה אומללה ולא היה לה מקום". בראיון אמש ליעקב אייכלר בכאן ב', הוסיף אלקין: "כולם ראו היום את הרמטכ"ל ואת ראש השב"כ במסיבת העיתונאים – גם הם משחקים משחק פוליטי?. יש גבול לציניות". הוא הדגיש, כי אבו אל-עטא פעל כל העת להצית את גזרת הדרום: "חלק מזה זה אידיאולוגיה של הג'יהאד ואיראן, חלק מזה זה הכוונה של איראן, כדי להעסיק את ישראל בגבולה הדרומי, וחלק מזה נעוץ באישיותו. הוא היה אדם שניסה לפוצץ את הגזרה בכל הזדמנות, ולכן הייתה המלצה-חד משמעית שהגיע זמנו להיפרד מהעולם הזה – בסיוע צנוע שלנו הוא נפרד מהעולם הזה".

חבר הכנסת יואב קיש גיבה אף הוא את נתניהו. בראיון הבוקר לחדשות 12 אמר קיש כי "ההתנהלות הייתה מקצועית, עם גורמי הביטחון, מנותקת משיקולים פוליטיים. אני מחזק את ראש הממשלה על פעילות נחושה ומבורכת, וקורא לכל המלעיזים נגדו להסיר את זה מהשולחן".

תגיות:הג'יהאד האסלאמיזאב אלקיןניצן הורוביץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה