חדשות יהדות

הגר"ג אדלשטיין: "צריך להודות להקב"ה על כל הניסים, ולהמשיך להתחזק"

הרב אדלשטיין מתייחס לניסים הגדולים בכך שלמרות מטחי הרקטות – אין נפגעים בנפש. "זה חסד השם גדול שאין ב"ה נפגעים, עם כאלה כלי משחית שזורקים עלינו", אמר

  • ט"ו חשון התש"פ
 Aharon Krohn/Flash90 Aharon Krohn/Flash90
אא

הרב גרשון אדלשטיין, ראש ישיבת פוניבז', התייחס אמש (שלישי) בשיחתו השבועית בביתו לניסים העצומים שאנו חווים: למרות ההסלמה הביטחונית ו-220 הטילים והרקטות ששוגרו לעבר ישראל – אין נפגעים בנפש.

"זה חסד השם גדול שאין ב"ה נפגעים, עם כאלה כלי משחית שזורקים עלינו", אמר הרב. "צריך לזכור שבמלחמת המפרץ היה כלי משחית יותר גדולים והיו ניסים גדולים וכמעט שלא נפגעו. צריך להודות להקב"ה על כל הניסים, ולהתחזק בדברים הצריכים חיזוק ואז נזכה לראות בהמשך הניסים, ותורה מגנה ומצילה".

"גם עכשיו רואים נס, רואים את ההשגחה. ומה זה מחייב אותנו? כשרואים חסד ורחמים זה מחייב משהו, מה אשיב להשם, קודם זה מחייב שבח והודאה, לומר תודה, שאין אנו כפויי טובה. ובאמת הרי אמרו חז"ל על הפסוק "כל הנשמה תהלל ק-ה", על כל נשימה ונשימה צריך להודות להקב"ה, אדם צריך להודות שהוא בריא והוא חי, שאין זה בדרך הטבע, אלא בהשגחה, וכמו שכתב הרמב"ן בסוף פרשת בא שזה אחד מעיקרי האמונה, שאין טבע, וכל דברינו ומקרינו כולם ניסים. כל מה שקורה זה בהשגחה, שכר על מעשים טובים, ועונש על חטא. הכל! אין דבר שאינו בהשגחה.

"אם אנו חיים ומתקיימים, זה חסד מן השמים, וצריכים להודות על זה, כפי שהאריך החובות הלבבות בשער הבחינה איך שצריך להרגיש את טובות האלוקים וחסדי שמים בכל רגע ורגע, ועל זה אנחנו מודים בתפילה 'על נסיך שבכל יום עמנו'. כל יום יש ניסים, אלא שאין בעל הנס מכיר בנסו, ולא רואים את הניסים.

"כל זה מחייב אותנו להתחזק יותר לעשות רצון השם, על שלושה דברים העולם עומד, על התורה ועל העבודה ועל גמילות חסדים: עסק התורה  – כל אחד לפי כוחו, ותפילה – שבח, בקשה והודאה, ומידות טובות בין אדם לחברו", סיים מרן ראש הישיבה.

צפו בדברי החיזוק שנשא הרב זמיר כהן בעת מבצע עופרת יצוקה:

מה אפשר ללמוד מהניסים הגלויים שחווינו לאחרונה מבחינה ביטחונית? הרב עופר שרביט מזכיר לנו כמה עלינו להודות לה' יתברך:

תגיות:מלחמההרב גרשון אדלשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה