חדשות בארץ

לאחר לילה שקט: מטחי רקטות לעבר עוטף עזה, בית שמש והשפלה

הפלסטינים חידשו את ירי הרקטות לעבר שטח ישראל, ולראשונה בסבב הנוכחי נשמעו אזעקות בבית שמש, בלטרון ובמועצה האזורית מטה יהודה. סוללות כיפת ברזל הופעלו כדי ליירט את השיגורים, ולא נמסר על נזק או נפגעים. כלי טיס של צה"ל תקף חוליית מחבלים, ששיגרה רקטות משטח הרצועה. בעזה דיווחו על הרוג אחד

תקיפת צה"ל ברצועה (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)תקיפת צה"ל ברצועה (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)
אא

לאחר לילה שקט, הפלסטינים חידשו הבוקר (רביעי) את ירי הרקטות לעבר שטח ישראל. מעט לפני השעה 6:00 נשמעו אזעקות צבע אדום בעוטף עזה, ובהמשך גם באשקלון ובנתיבות. בפעם הראשונה בסבב הנוכחי נשמעו התרעות בבית שמש, בלטרון וביישובים נוספים ברחבי המועצה האזורית מטה יהודה. סוללות כיפת ברזל הופעלו כדי ליירט את השיגורים, ולא נמסר על נזק או נפגעים.

צה"ל חידש אף הוא את תקיפותיו על יעדים של הג'יהאד האסלאמי. כלי טיס תקף חוליית מחבלים, ששיגרה הבוקר רקטות משטח רצועת עזה לעבר שטח ישראל. בעזה דיווחו על הרוג אחד – מפקד שטח בכיר של ארגון הטרור. אמש תקף כלי טיס של צה"ל עמדה תת-קרקעית, ששימשה לשיגור רקטות לעבר ישראל. משרד הבריאות בעזה דיווח על 3 הרוגים בתקיפה. בגלי תקיפה מוקדמים במהלך היום הותקפו, בין השאר, עמדות תצפית ומתחמי אימונים, פיר מנהרת טרור התקפית בצפון הרצועה, אתר חפירה של מנהרת טרור התקפית במרכז הרצועה, ואתרים תת-קרקעיים לאחסון וייצור אמצעי לחימה. בנוסף, תקפו כלי טיס של צה"ל פעילים של הג'יהאד האסלאמי, שעסקו בהכנות לשיגור רקטות. על פי הדיווחים מהרצועה, מתחילת סבב ההסלמה נרשמו 11 הרוגים בקרב הפלסטינים.

ארגון הג'יהאד האסלאמי איים אמש להחריף את תגובותיו בעקבות חיסולו של בכיר הארגון, בהאא אבו אל-עטא, וניסיון החיסול בדמשק של בכיר נוסף בארגון, אותו הוא מייחס לישראל. במערכת הביטחון מעריכים, כי הארגון לא יפסיק בשלב זה את האש, ויפעל להסלים את שיגור הרקטות ולהרחיב את טווח האיום לעומק ישראל. צה"ל מסר, כי מתחילת הסבב נורו כ- 220 רקטות לעבר ישראל. כ- 60% מהשיגורים נפלו בשטחים פתוחים. עשרות שיגורים יורטו, ואחוזי היירוט עומדים על כ- 90%. מערך סוללות כיפת ברזל תוגבר באזור המרכז.

על פי הנחיות פיקוד העורף, הלימודים יתחדשו היום בגוש דן, במרחב ירקון ובשפלה, אך מוסדות החינוך בדרום השפלה ודרומית לה יישארו סגורים. בעוטף עזה, בלכיש, במערב הנגב ובמרכזו, וכן בדרום השפלה, תותר עבודה אך ורק בסקטורים החיוניים.

על פי נתוני מד"א, מתחילת סבב ההסלמה אתמול בבוקר העניקו חובשים ופראמדיקים טיפול רפואי ל- 48 בני אדם, כולם במצב קל. 2 בני אדם נפצעו קל מרסיסים במועצה האזורית באר טוביה, 23 נחבלו באורח קל בדרכם למרחב המוגן ו- 23 נוספים לקו בחרדה.

(עודכן: 8:08)

תגיות:רצועת עזהרקטותצה"להג'יהאד האסלאמי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה