חדשות בארץ

הג’יהאד האסלאמי מאיים בהסלמה, בצה"ל נערכים

הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי איימה להחריף את תגובותיה בעקבות חיסולו של בכיר הארגון, בהאא אבו אל-עטא. בצה"ל נערכים לאפשרות שארגון הטרור יסלים את ירי הטילים

הבית בו חוסל אבו אל-עטא (צילום: חסן ג’די, פלאש 90)הבית בו חוסל אבו אל-עטא (צילום: חסן ג’די, פלאש 90)
אא

ארגון הג'יהאד האסלאמי איים הערב (שלישי) להחריף את תגובותיו בעקבות חיסולו של בכיר הארגון, בהאא אבו אל-עטא, וניסיון החיסול בדמשק של בכיר נוסף בארגון, אותו הוא מייחס לישראל. בהודעה שפרסם דובר הזרוע הצבאית של ארגון הטרור, הוא הטיל את האחריות להסלמה על ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלדבריו "העניק אור ירוק לחיסול הנהגת ההתנגדות", והבהיר כי הוא שיאמר את המילה האחרונה: "השעות הקרובות יוסיפו כותרת חדשה ברשימת התבוסות של נתניהו, שהביא לציונים רק מלחמה והרס. אנו אומרים לאויב: לא תוכלו לקבוע את הצורה והתזמון של סיום הסבב. ההחלטה נתונה כעת בידי גדודי אל-קודס וההתנגדות הפלסטינית".

הפלסטינים המשיכו בשעות הערב בשיגור מטחי רקטות לעבר יישובי עוטף עזה, אזורי הדרום, השפלה וגוש דן. המטח האחרון נרשם מעט אחרי השעה 21:00, עם ירי לעבר אשקלון ויישובי עוטף עזה. סוללת כיפת ברזל יירטה לפחות שתי רקטות, ובחסדי שמיים לא דווח על נפגעים. עד כה זוהו כ- 200 שיגורים, עשרות מתוכם יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל. דובר צה"ל מסר, כי אחוזי היירוט עומדים על יותר מ- 90%. למעלה מ- 50% מהשיגורים נפלו בשטחים פתוחים. במהלך היום, העניקו צוותי מד"א טיפול רפואי ל- 46 בני אדם, כולם במצב קל. 2 בני אדם נפצעו מרסיסים במועצה האזורית באר טוביה, 23 נפגעו בזירות שונות בדרכם למרחב המוגן, ו- 21 לקו בהתקף חרדה.

במערכת הביטחון מעריכים, כי הג'יהאד האסלאמי יפעל להסלים את שיגור הרקטות וינסה להרחיב את טווח האיום לעומק ישראל. חמאס שמר עד עתה על שקט ולא הצטרף לירי הרקטות, אך בארגון איימו הערב, כי אם התיווך המצרי להפסקת אש, המתנהל בשעות אלו, ייכשל – הם יצטרפו למערכה.

כלי טיס של צה"ל תקף לפני השעה 21:00 עמדת שיגור תת-קרקעית של הג'יהאד האסלאמי בצפון רצועת עזה. דובר צה"ל מסר כי "זוהתה פגיעה. מדובר בעמדה, ששימשה לשיגור רקטות משטח רצועת עזה לשטח ישראל מוקדם יותר היום". משרד הבריאות בעזה דיווח על 3 הרוגים בתקיפה. קודם לכן, תקפו מטוסי קרב של צה"ל מספר יעדים של ארגון הטרור. בין היעדים שהותקפו – עמדת תצפית וחמ"ל תצפיות, אתר תת-קרקעי לייצור אמצעי לחימה ותשתיות צבאיות תת-קרקעיות. בגלי תקיפה מוקדמים, הותקפו מתחמי אימונים של הארגון, פיר מנהרת טרור התקפית בצפון הרצועה, אתר חפירה של מנהרת טרור התקפית במרכז הרצועה, ואתרים תת-קרקעיים לאחסון וייצור אמצעי לחימה. בנוסף, תקפו כלי טיס של צה"ל פעילים של הג'יהאד האסלאמי, שעסקו בהכנות לשיגור רקטות. מתחילת סבב ההסלמה נהרגו כ- 10 פעילי הג'יהאד האסלאמי.

שר הביטחון, נפתלי בנט, שנכנס היום לתפקידו באופן רשמי, השלים הערב הערכת מצב עם הרמטכ"ל אביב כוכבי ובכירי מערכת הביטחון בקריה בתל אביב. בנט קיבל דיווחים בנוגע להתפתחויות המבצעיות לאורך היום. בשעה זו מקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו הערכת מצב בקריה, יחד עם בנט, כוכבי ובכירים נוספים במערכת הביטחון.

הנשיא ראובן ריבלין התייחס הערב להסלמה הביטחונית, בנאום שנשא במהלך טקס בו הוענק לו תואר דוקטור לשם כבוד מטעם מכון ויצמן: "אנו נמצאים במערכה מתמשכת ומורכבת, לאחר פעולה שהייתה בבחינת 'הקם להורגך השכם להורגו'. לא נקבל מציאות בה מאות אלפי אזרחים חיים שוב ושוב תחת סכנת ירי טילים, ושגרת יומם הופכת הפקר. אנחנו נחושים לנצח ולהכות באויב בכל מקום שבו הוא מסתתר".

ריבלין הוסיף כי "פגיעה באוכלוסייה אזרחית ומציאת מסתור בקרב אוכלוסייה אזרחית הם פשעי מלחמה, ועל הקהילה הבינלאומית כולה להוקיע את ארגוני הטרור ולשתף פעולה במאבק נגדם".

תגיות:רצועת עזההג'יהאד האסלאמי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה