חדשות בארץ

לאחר רגיעה קצרה: מטח לעבר העוטף. צה"ל: זוהו 190 שיגורים מהבוקר

בצה"ל מסרו כי מאז שעות הבוקר זוהו כ-190 שיגורי רקטות לעבר ישראל. שגרירת גרמניה בישראל: "מגנים בחריפות את ירי הרקטות. אין הצדקה לאלימות נגד חפים מפשע". בחמאס מאיימים: "אם ישראל תרחיב את מעגל הפעולה גם הפלגים יפעלו בהתאם"

עזה, היום (צילום: פלאש 90)עזה, היום (צילום: פלאש 90)
אא

דובר צה"ל הודיע הערב (שלישי) כי כלי טיס תקף שני פעילי הג'יהאד האיסלאמי בצפון רצועת עזה, שעסקו בהכנות לקראת שיגור רקטות. לפי כלי תקשורת בעזה, השניים נהרגו. במקביל אזעקות צבע אדום הופעלו בשדרות, קיבוץ כיסופים, קיבוץ ניר-עם, וביישובי המועצה האזורית אשכול גבים ונירים. לפי הדיווחים, רקטה יורטה מעל שדרות.

לפי צה"ל, מאז החלה ההסלמה בשעות הבוקר, כ-190 רקטות נורו מעזה לשטח ישראל. "לוחמי כיפת ברזל יירטו עשרות שיגורים על פי המדיניות. אחוזי היירוט עומדים על מעל ל-90%", נמסר בהודעת צה"ל. "יותר מ-50% מכלל השיגורים נפלו בשטחים פתוחים. יש להמשיך ולהישמע להוראות פיקוד העורף".

דובר חמאס, פאוזי ברהום, הודיע כי יגיבו על כל תקיפה ישראלית. "הרג מול הרג וטיל מול טיל", אמר ברהום והוסיף: "ישראל היא זו שהתחילה, והופתעה מהתגובה המיידית של הפלגים". לדבריו, חמאס והג'יהאד האיסלאמי עובדים "מסביב לשעון כדי להגיב על התקיפה הישראלית". דובר החמאס שיגר איום, לפיו הארגון לא יאפשר "את שינוי כללי המשחק בידי ישראל, ואם ישראל תרחיב את מעגל הפעולה גם הפלגים יפעלו בהתאם".

שגרירת גרמניה בישראל, ד"ר סוזאנה ואסום ריינר, גינתה הערב בחריפות את ירי הרקטות מהרצועה לעבר ישראל. בציוץ בחשבון הטוויטר שלה כתבה השגרירה כי "ממשלת גרמניה מביעה דאגה רבה על המצב בדרומה של ישראל ורצועת עזה". לדבריה, "לאחר מבצע ישראלי נגד מנהיג ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי שוגרו בשעות האחרונות מעל 150 רקטות מעזה על ערים ישראליות. אנו מגנים בחריפות את ירי הרקטות. אין הצדקה לאלימות נגד חפים מפשע".

מוקדם יותר היום נפגש שר הפנים וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, אריה דרעי, עם ראשי רשויות מהדרום בעיר שדרות, וטען כי העיתוי להתנקשות במפקד הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, בהא אבו אל-עטא, היה נכון. "הוא לא היה צריך להיות בן החיים, הוא היה פצצה מתקתקת. זה היה העיתוי הנכון. אין ספק שרצועת עזה בלעדיו נראית אחרת, לא שעכשיו יהיה שקט, אבל הוא היה הנפץ הגדול שם". עם זאת, דרעי אמר כי "אין לנו עניין בעיתוי הזה להסלים את העניין". לדבריו, "בינתיים חמאס לא פועל, ולא מתכונן לפעול. הם מבינים שישראל עשתה כאן מעשה שיש לה הצדקה לכך. לא רק הם, גם הרבה מהאזור. אבל אי אפשר לדעת איך זה יתפתח".

שר הביטחון, נפתלי בנט, הכריז על מצב חירום מיוחד ביישובים הנמצאים בטווח של עד 80 ק"מ מרצועת עזה, הכולל את יישובי הדרום, רעננה בצפון וירושלים במזרח. ההכרזה של שר הביטחון תקפה ל-48 שעות, אלא אם בוטלה לפני כן על ידי הממשלה או על ידי שר הביטחון.של שר הביטחון תקפה ל-48 שעות, אלא אם בוטלה לפני כן על ידי הממשלה או על ידי שר הביטחון. רשימת היישובים עליהם חלה ההחלטה וההנחיות המדויקות יופצו על ידי פיקוד העורף. 

תגיות:עזהחמאסצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה