חדשות בארץ

ההסלמה בדרום: נתניהו וגנץ נפגשים בקריה

נתניהו וגנץ נועדים כעת בקריה בתל אביב בהשתתפות מזכירו הצבאי של ראש הממשלה, ומאוחר יותר ייפגש נתניהו גם עם מספר 4 בכחול לבן, גבי אשכנזי. מחר יתכנסו שרי הממשלה לישיבה מיוחדת בכנסת בעקבות ההסלמה בדרום. צה"ל: טנקים תקפו שלוש עמדות צבאיות של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה

נתניהו וגנץ בכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו וגנץ בכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד היום (שלישי) עם הרמטכ"ל לשעבר ויו"ר כחול לבן בני גנץ בקריה בתל אביב, ועדכן אותו בהתפתחויות הביטחוניות בעקבות חיסולו של בכיר הגי'יהאד האסלאמי. בפגישה משתתף גם המזכיר הצבאי של ראש הממשלה תת-אלוף אבי בלוט. מאוחר יותר ייפגש נתניהו גם עם מספר 4 בכחול לבן ויו"ר ועדת חוץ וביטחון, גבי אשכנזי.

הפגישה נערכת במקביל להודעת דובר צה"ל, תת-אלוף הדי זילברמן, כי טנקים תקפו שלוש עמדות צבאיות של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה. זמן קצר קודם לכן הודיע צה"ל על גל תקיפות נוסף, במסגרתו הפציצו מטוסי קרב וכלי טיס מספר יעדים של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה. בין יעדי הטרור שהותקפו: מתחם אימונים ואתרים תת-קרקעיים לאחסון וייצור אמצעי לחימה. מצה"ל נמסר כי הוא "רואה בחומרה רבה את ירי הרקטות לעבר שטח ישראל ואזרחי ישראל, וערוך להמשיך בהגנה על אזרחי המדינה כמו גם לכל פעולה שתידרש".

מחר יתכנסו שרי הממשלה לישיבה מיוחדת בכנסת בעקבות ההסלמה בדרום.

מוקדם יותר היום גיבה גנץ את פעולותיו של ראש הממשלה, אולם הדגיש כי להתפתחויות לא תהיינה השפעה על המצב הפוליטי. "המחבל בהא אבו אל עטא שחוסל הלילה היה בן מוות", אמר גנץ בהתייחס לחיסול מפקד הזרוע הצבאית של ארגון הטרור ברצועה והוסיף: "לפעולה זו לא תהיה השפעה על התהליכים הפוליטיים המתקיימים". ראש הממשלה נתניהו מקיים כעת פגישת עדכון ביטחוני עם בני גנץ, שרי הממשלה הוזמנו באופן חריג כבר מחר לישיבת ממשלה.

הרמטכ"ל לשעבר ציין כי קודם לפעולה הוא קיבל על כך עדכון. "למען ביטחון ישראל, הדרג המדיני והביטחוני צריכים לעיתים לקבל הכרעות קשות, תוך הערכת המחיר שיהיה להן", אמר. "כזו הייתה ההחלטה על המבצע הלילה עליה עודכנתי מבעוד מועד. מדובר בהחלטה נכונה מבצעית ומדינית".

יו"ר כחול לבן, שלו נשארו עוד 9 ימים להחזרת המנדט להרכבת הממשלה, הדגיש כי "כחול לבן בראשותי תשים תמיד את ביטחון האזרחים לפני הכל. לפעולה זו לא תהיה השפעה על התהליכים הפוליטיים המתקיימים". גנץ הביע את הערכתו לכוחות צה"ל ולגורמי הביטחון, ושלח דברי חיזוק לתושבי הדרום, וקרא לאזרחי ישראל להישמע להנחיות פיקוד העורף.

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, פנה היום למועצת הביטחון של האו"ם בדרישה לגנות את הירי מרצועת עזה לישראל. "תשעה מיליון אזרחים עומדים בפני התקפת טרור בלתי נסבלת מצד ארגוני טרור", כתב דנון. "אנו מצפים לגינוי ברור וחד משמעי של הצד האחראי לכך ולא להודעה שקוראת לשני הצדדים לנהוג באיפוק. הגיע הזמן שהקהילה הבינלאומית תבין ששתיקתה היא פרס לטרור. ישראל לא מעוניינת בהסלמה אך תוביל בנחישות ובעוצמה את המערכה נגד הטרור".

תגיות:בני גנץההסלמה בדרום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה