חדשות בארץ

ליברמן: "נתניהו מנע לפני שנה את חיסולו של אבו אל-עטא"

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, טען כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "עמד על הרגליים האחוריות" ומנע לפני שנה את חיסולו של בהאא אבו אל-עטא, בכיר הג'יהאד האסלאמי שחוסל הלילה על ידי צה"ל

ליברמן ונתניהו, תמונת ארכיון (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)ליברמן ונתניהו, תמונת ארכיון (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, טען היום (שלישי) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מנע לפני שנה את חיסולו של בכיר הג'יהאד האסלאמי, בהאא אבו אל-עטא, שחוסל הלילה בפעולה משותפת של צה"ל והשב"כ.

בראיון לאולפן וואלה, אמר ליברמן: "באמת הגיע הזמן להיפטר מאל-עטא ולשלוח אותו לעולם אחר. אני סברתי שעוד לפני שנה היה צורך להגיע לחיסול ממוקד של אותו מחבל. מי שמנע את זה היה ראש הממשלה ולא אחר, שעמד על הרגליים האחרונות ומנע בכוח את הסיכול". יו"ר ישראל ביתנו, שהתפטר בנובמבר 2018 מתפקידו כשר הביטחון, סירב להשיב מה היו שיקוליו של נתניהו: "לא משנה מה הוא הסביר, אז הוא מנע. עדיף מאוחר מאשר אף פעם".

בצד השמאלי של המפה הפוליטית מתחו במהלך היום ביקורת על ראש הממשלה, וטענו כי עיתוי החיסול נגוע במניעים פוליטיים. יו"ר המחנה הדמוקרטי, ניצן הורוביץ, כתב בטוויטר כי "ברגע ההכרעה על הקמת ממשלה, כשנתניהו נלחם על הישרדותו הפוליטית, כל החלטה שלו, כשאין בידיו מנדט, חשודה באופן בלתי נמנע בניגוד אינטרסים. ישראל זקוקה לראש ממשלה במשרה מלאה שלא נתון ללחצים משפטיים ופוליטיים". מוקדם יותר הבוקר, כתבה חברתו לרשימה של הורוביץ, סתיו שפיר, ברוח דומה: "לצערנו, אם בעבר היה נהוג להתאחד בשקט סביב החלטות הממשלה, היום קשה שלא לשאול שאלות על העיתוי. את ההרתעה והביטחון צריך היה להשיב מזמן. לא בממשלת מעבר כשהמנדט בידי אחרים, ומעל כל החלטה של נתניהו מרחפת עננת חשדות. מצב מסוכן".

חבר הכנסת עומר בר לב (העבודה-גשר) מתח אף הוא ביקורת על נתניהו. "אני שואל את עצמי למה דווקא עכשיו", אמר בראיון לאריה גולן בכאן ב'. "יכולנו לפגוע בו ובאחרים גם לפני חודשיים וארבעה חודשים. מה מיוחד דווקא ביום הזה, בתקופה הזו? קשה לי להגיד זאת, אבל החשש שלי שנתניהו בחר בעיתוי הזה, שבעה ימים לפני תום המנדט של גנץ, כדי למנוע ממנו להקים ממשלה צרה".

סגן שר הביטחון, אבי דיכטר (הליכוד) מתח ביקורת נוקבת על בר לב, ואמר כי דבריו הם בבחינת "אמירה אומללה". בציוץ טוויטר כתב דיכטר: "מזמן לא שמענו בכיר כל כך מדבר שטויות כל כך בביטחון רב כל כך". דיכטר הוסיף כי "רב המחבלים, שעמד מאחורי מאות פיגועים מעזה לעבר ישראל, היה בן מוות מזה זמן. התנאים בשלו רק הלילה, וחיסולו היה צעד מובהק של מניעת פיגועים משמעותיים נוספים".

חברו למפלגה של דיכטר, חבר הכנסת גדעון סער, בירך את ראש הממשלה וכוחות הביטחון על קבלת הההחלטה לחסל את אבו אל-עטא ועל הוצאתה לפועל: "עם ישראל מאוחד ברגעים אלה, וראוי שאחדות זאת תבוא לידי ביטוי גם במערכת הפוליטית ותוסיף עוצמה לישראל. היעד הנדרש צריך להיות פירוק התשתיות הצבאיות של החמאס והג'יהאד האסלאמי בעזה".

חברי כנסת ברשימה המשותפת הגיבו בזעם על החיסול. יו"ר המפלגה הערבית, איימן עודה, תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אדם ציני שהפסיד שתי בחירות ברצף ישאיר רק אדמה חרוכה בניסיון נואש להישאר בתפקידו. במשך עשור קם כל בוקר במטרה להעמיק את הכיבוש ולהרחיק את הסיכוי לשלום – וכך עשה גם היום". חברת הכנסת עאידה תומא-סלימאן כתבה בטוויטר ברוח דומה לעמיתה למפלגה: "הציניות והאכזריות של נתניהו לא יודעות גבול – הוא פותח במלחמה כתרגיל פוליטי. מוכרחים לעצור את האש עכשיו, לפני שנידרדר לעוד ועוד הרג".

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, תקף את חברי הרשימה המשותפת וקרא שלא להקים איתם קואליציה. במהלך פגישה עם בכירים מארגון Council for a Secure America, אמר אדלשטיין כי התבטאויות חברי הכנסת של הרשימה הערבית "מבהירות עוד יותר עד כמה חסר אחריות כל השיח הזה על הקמת ממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת". יו"ר הכנסת הדגיש כי "לא מדובר בטענה נגד מוצא אתני של חבר כנסת כזה או אחר. זו גישה בסיסית בנוגע לביטחון אזרחי ישראל – יהודים, ערבים, דרוזים וצ'רקסים. טילים מעזה לא מבחינים בהבדל".

תגיות:אביגדור ליברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה