חדשות בארץ

שליח האו"ם: "התיעוד מחברון מזעזע. נראה שהצעיר לא היווה איום לאיש"

בעקבות הסרטון מהעימותים בחברון בו נראה צעיר פלסטיני נורה ונהרג לאחר שהתקרב באיטיות לצלמים, קרא שליח האו"ם לרשויות בישראל לפתוח בחקירה: "מזעזע לראות את הסרטון של הירי בעומר אל-בדאוי בידי כוחות הביטחון הישראליים בחברון". בצה"ל בוחנים את התקרית, והמשטרה הצבאית פתחה בחקירה

מלאדנוב (צילום: פלאש 90)מלאדנוב (צילום: פלאש 90)
אא

שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב, הגיב הערב (שני) לתקרית מותו של צעיר פלסטיני בן 22, שנורה מאש צה"ל בעימותים מול אזרחים פלסטינים במחנה הפליטים אל-ערוב שמצפון לחברון, וקרא לרשויות לפתוח בחקירה. "מזעזע לראות את הסרטון של הירי בעומר אל-בדאוי בידי כוחות הביטחון הישראליים בחברון" כתב מלדנוב בחשבון הטוויטר שלו.

"נראה כי הוא לא היווה איום לאיש", הוסיף שליח האו"ם. "אני משתתף בצער המשפחה. מעשים כאלו צריכים להיחקר".

הצעיר שנהרג

בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות נראה אל-בדאוי נופל לרצפה לאחר שנפתחה נגדו אש חיה בידי לוחם צה"ל, בעת שנמלט לרחוב בחיפוש אחר מים בעקבות שריפה שפרצה בביתו בשל בקבוק תבערה. בעודו אוחז בפיסת בד ומנופף בידו, התקרב אל-בדאוי לעבר הצלמים באופן איטי, ובשלב זה הוא נורה ונפצע באורח קשה. הצעיר פונה לבית חולים בחברון, ומשרד הבריאות הפלסטיני דיווח כעבור זמן קצר כי הוא מת מפצעיו.

בצה"ל מיהרו להודיע כי הם בוחנים את התקרית, ובמשטרה הצבאית פתחו בחקירה. הלוחם שביצע את הירי טען כי חש  בסכנה מוחשית לחייו בשל הקרבה אל מיידי האבנים, ביצע ירי לעבר אחד מהם, ובעקבותיה נהרג הצעיר הפלסטיני. עוד הלילה צפויים חברי הכוח שנכח במקום למסור את עדותם.

ברחבי יהודה ושומרון ציינו היום 15 שנה למותו של יאסר ערפאת, באמצעות הפרות סדר ועימותים אלימים בלמעלה מעשרה מוקדים שונים בהם התעמתו מול כוחות הביטחון. כ-100 פלסטינים יידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה ממחנה הפליטים שבצפון חברון, וכוחות צה"ל השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות.

תגיות:פלסטיניםצה"לניקולאי מלאדנוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה