חדשות בארץ

ליברמן: "לגוש החרדי אין שום קשר לימין"

יו"ר ישראל ביתנו טען כי מתקפותיו מכוונות לנציגות החרדית בכנסת ולא כלפי בני המגזר החרדי: "החרדים ונתניהו מנסים לאמץ את השם ימין; זה גוש חרדי, שמונע מתוך קווי יסוד של הציבור החרדי, שיודע לעמוד על שלו. מקווה שגם הציבור החילוני יידע לעמוד על שלו"

ליברמן ודרעי במליאת הכנסת, 2016 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ליברמן ודרעי במליאת הכנסת, 2016 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס היום (שני) למתקפותיו על הציבור החרדי, וטען כי ביקורתו מופנית לנציגות הפוליטית בכנסת ולא כלפי המגזר החרדי. "עובדה שיש גוש חרדי משיחי. לציבור החרדי – אין לי שום טענות", אמר במסיבת עיתונאים בישיבת הסיעה.

לפי ליברמן, "יש בכנסת גוש חרדי ומשיחי, שאין לו שום קשר לימין ומשום מה מנסים להציג את זה כימין",  ומתח ביקורת נוקבת על יו"ר ש"ס אריה דרעי, לאחר שלדבריו "נמנע בהצבעה על הסכמי אוסלו". יו"ר ישראל ביתנו לא חסך ביקורת גם על ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלטענתו לא נמנה על גוש הימין אחרי שבהסכם חברון העביר את חברון למנהיג הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת. "נתניהו ישב עם טיבי וערפאת, חתם איתם הסכם והעביר חלק משטחי יהודה ושומרון לידי ערפאת. נתניהו גם מנע עונש מוות למחבלים והרים יד בעד פינוי יהודים מגוש קטיף", טען ליברמן.

"החרדים ונתניהו מנסים לאמץ את השם ימין; זה גוש חרדי, שמונע מתוך קווי יסוד של הציבור החרדי, שיודע לעמוד על שלו. מקווה שגם הציבור החילוני יידע לעמוד על שלו", סיכם ליברמן.

מוקדם יותר היום קרא ליברמן ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, ולראש הממשלה נתניהו "להתעלות מעל כל השיקולים האישיים והזרים" ולהגיע במהירות להסכמה על הקמת ממשלת אחדות. "יש לכם ביחד 65 מנדטים, אתם לא זקוקים לאף אחד".

ליברמן אף הוסיף הצעה, לפיה אם לאחר כינון הממשלה תתגלע מחלוקת – "תטילו מטבע. לא תרצו אותנו בקואליציה – אני מבטיח לכם שנצביע בעד ממשלת אחדות גם בלי להיות חברים בקואליציה". בסביבת נתניהו לגלגו על דבריו ומסרו כי "מי שמציע להטיל מטבע שכח שהוא לא בקזינו במולדובה או בווינה".

תגיות:חרדיםאביגדור ליברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה