חדשות בארץ

סקר: גנץ מנצח בבחירות כלליות, נתניהו בבחירות ישירות

מהסקר עולה כי האשם המרכזי בהליכה לבחירות נוספות יהיה נתניהו, ורק לאחריו ליברמן. מרבית הנשאלים, כ-41%, סבורים כי על נתניהו תוטל האחריות למערכת בחירות שלישית, בעוד ש-31% הצביעו על יו"ר "ישראל ביתנו" כאשם. עם זאת, בבחירות ישירות זוכה נתניהו ברוב קטן על גנץ

נתניהו וגנץ (צילום: פלאש 90)נתניהו וגנץ (צילום: פלאש 90)
אא

12 יום להחזרת המנדט: מסקר חדשות 13 שפורסם הערב (ראשון) עולה כי אם הבחירות היו נערכות היום, כחול לבן שוב הייתה מוכתרת כמפלגה הגדולה בכנסת, בעוד שהליכוד הייתה נשארת על מקומה. במקביל, בבחירות ישירות לראשות הממשלה, יו"ר הליכוד בנימין נתניהו היה זוכה בהן.

לפי הסקר, שנערך על ידי פרופ' קמיל פוקס, שתי המפלגות יתחזקו על חשבון המפלגות הקטנות. מפלגת כחול לבן הייתה מחזקת את כוחה ומטפסת ל-35 מנדטים, ואילו מפלגת הליכוד מתחזקת באותה מידה אולם מקבלת מנדט אחד פחות ועומדת על 34 מנדטים.

חלק מהמפלגות, לרבות ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן, נשארות עם מספר דומה במערכת בחירות שלישית. הרשימה המשותפת – 13 מנדטים, ישראל ביתנו – 9, ש"ס ויהדות התורה – 6 מנדטים בהתאמה, העבודה-גשר – 5, ומפלגות הימין החדש, איחוד מפלגות הימין והמחנה הדמוקרטי – 4 מנדטים כל אחת.

בדומה למצב הנוכחי, גם בסקר זה לאף אחד מהגושים אין רוב של 61 ח"כים, כאשר לגוש השמאל יש 57, בעוד לימין יש 54.

עם זאת, במידה ואכן תצא היוזמה לבחירות ישירות לראשות הממשלה, לפועל, יזכה נתניהו בכ-40% מהקולות, ואילו גנץ יקבל כ-37% מהקולות.

עוד עולה כי האשם המרכזי בהליכה לבחירות נוספות יהיה נתניהו, ורק לאחריו ליברמן. מרבית הנשאלים, כ-41%, סבורים כי על נתניהו תוטל האחריות למערכת בחירות שלישית, בעוד ש-31% הצביעו על יו"ר "ישראל ביתנו" כאשם.

מיעוט של 7% בלבד סבור כי האשמה לכך נופלת על יו"ר כחול לבן בני גנץ, ואילו 15% לא יודעים, ו-6% אמרו שאף אחד מביניהם לא יהיה אשם בהליכה לבחירות שלישיות.

תגיות:בני גנץבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה