חדשות בארץ

"מתאם השבויים והנעדרים עושה כלום ומקבל 50 אלף שקל לחודש"

אמו של סגן הדר גולדין הי"ד התייחסה לדיווחים הערביים אודות גיבוש עסקה לשחרור הישראלים המוחזקים בידי ארגון הטרור העזתי: "אין כאן שום דבר שקורה, עובדה – ישראל לא נמצאת עכשיו בקהיר". גולדין על מינוי בנט לשר הביטחון: "מאוד מחובר לפעילות שלנו בציר הבינלאומי. אני מקווה שזו ההזדמנות עכשיו מהיום הראשון להביא לסיום הפרשה הזו ולהחזיר את החיילים"

הפגנה למען שחרורם של אורון שאול והדר גולדין (צילום: פלאש 90)הפגנה למען שחרורם של אורון שאול והדר גולדין (צילום: פלאש 90)
אא

לאה גולדין, אמו של סגן הדר גולדין הי"ד, התייחסה הערב (ראשון) לדיווח הערבי אודות משלחת ישראלית בכירה שביקרה בקהיר לצורך דיונים על עסקה להחזרת שבויים ונעדרים מעזה, והביעה ספק באשר לנכונות הישראלית לשתף פעולה. "זה לא שנכשלה עסקה – היא לא התחילה בכלל", האשימה גולדין.

אתמול דווח באינדיפנדנט בערבית, מפי גורם בכיר, כי משלחת בכירים ישראליים ביקרה בקהיר במטרה להגיע לעסקת חילופי אסירים. לפי המקור, הביקור התקיים במקביל לביקורם של בכירי ארגוני הטרור בקהיר, בהם צמרת ארגון החמאס שמחזיקה בגופות חללי צה"ל, הדר גולדין ואורון שאול. הבכיר טען כי יש "התקדמות חדשה" בימים האחרונים בין הצדדים בנוגע להשבת גופותיהן של החיילים הישראלים, זאת, בתמורה "למספר כלשהו של גופות של פלשתינים המוחזקות אצל ישראל, וחבילת הקלות לרצועת עזה".

לאה גולדין 

גולדין, שאמרה את הדברים בריאיון לחדשות 12, סיפרה כי תוך כדי בירור "הבנו שיודעים בישראל שיש משלחת חשובה של חמאס בקהיר, וזה אירוע מאוד מיוחד והמצרים יכולים ללחוץ אותם, אבל אף אחד מישראל לא נמצא בשביל בכלל להתחיל דיבור"

גולדין האשימה את הממשלה ואת העומד בראשה בנימין נתניהו, וטענה כי "זה אירוע שמשקף תהליך ארוך, שנמשך חמש שנים ושלושה חודשים, של חוסר יוזמה לשום פעולה להשבת החיילים, ובמילים נקיות הפקרה של החיילים". לדבריה, "רק לפני שבועיים החזירו גופה של חמאסניק שהחזיקו שנה כי אנחנו ניצחנו ובג"ץ אסר להחזיר אותו. השבוע החזירו מחבל חי, העבירו מיליונים לחמאס במזומן - ובאף אחד מהדברים האלה לא מבקשים בכלל את החיילים".

על מתאם השבויים והנעדרים במשרד ראש הממשלה, ירון בלום, אמרה כי הוא "עושה כלום ומקבל 50 אלף שקל לחודש, כבר שנתיים, כדי לספר שראש הממשלה עושה את מרב המאמצים".

בהתייחס לתגובות שיוצאות מירושלים, לפיהן ישראל פועלת בכל המישורים כדי להשיב את הנעדרים הישראלים, אמרה גולדין כי "אין כאן שום דבר שקורה, עובדה – ישראל לא נמצאת עכשיו בקהיר".

"לא קושרים (בין הדברים), כי מישהו, וכנראה בהובלת ראש הממשלה, תייג את השבת החיילים רק בשחרור מחבלים, ויחד עם זה אמר 'לא ישחררו מחבלים'; אין שגרה אין עדכונים כל מה שאנחנו יודעים זה כי אנחנו יודעים ואנחנו מחוברים לאנשים שיודעים עוד יותר, ואנחנו פועלים המון בחו"ל כך שכל המידע מגיע אלינו משם. התגובות באות רק אחרי שאנחנו מאתגרים את המערכת", הוסיפה.

על שר הביטחון הנכנס, ח"כ נפתלי בנט, הביעה גולדין אופטימיות כי יפעל בנושא. "את נפתלי בנט אני מכירה מגיל 18, המשפחות שלנו חברות, הוא מכיר את הנושא שלנו הוא ישב בקבינט ששלח את הדר בעזה, הוא ישב בקבינט שהפריע למתאם הקודם (ליאור לוטן - א"פ) ולא נתן לו לשחרר מחבלים מ'שובו אחים' - וכן שחררו 13, והוא מאוד מחובר לפעילות שלנו בציר הבינלאומי. אני מקווה שזו ההזדמנות עכשיו מהיום הראשון להביא לסיום הפרשה הזו ולהחזיר את החיילים".

לפי הדיווח בעיתון הבריטי, המשלחת דנה בבקשת חמאס לשחרר 50 אסירים פלשתינים בתמורה לשני האזרחים הישראלים, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד, השבויים אצל חמאס. המגמה בצמרת המדינית, כך לפי המקור, הוא להסכים לשחרור מחצית מהם. לטענתו, ההתקדמות נעוצה ברצון של נתניהו לקצור את ההישג עוד בטרם יעבור אליו המנדט להרכבת הממשלה מידיו של יו"ר כחול לבן בני גנץ.

לצד זאת, עם צאת השבת מיהרו גורמים מדיניים בישראל להבהיר כי בפגישות לא נרשמה פריצת דרך, וכי חמאס "עוד רחוק מאוד" מהסכמות במשא ומתן. גם מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום הבהיר, באופן חריג, כי "למרבה הצער וחרף הניסיונות מצדנו, החמאס מסרב לאמץ גישה ריאלית שתאפשר התקדמות אמיתית בנושא".

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "ראש הממשלה מערכת הביטחון וצה"ל פועלים ללא לאות ועושים מאמצים רבים גלויים וסמויים כדי להשיב את הבנים הביתה. מטבע הדברים כדי לא לפגוע בערוצי המשא ומתן לא נוכל לפרט על מאמצים אלה. ראש הממשלה, מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום וצוותו עומדים בקשר עם המשפחות והופכים כל אבן כדי להשיב את חיילי צה"ל והאזרחים משבי חמאס, וכך ימשיכו לעשות".

תגיות:חמאסלאה גולדין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה