חדשות בארץ

חפץ על עדותו בתיק 4000: "כל כולה אמת מזוקקת"

עד המדינה בתיק 4000 אמר בתום הדיון שנגע להסרת צו הפרסום על חומר חקירה כי עדותו בחקירות ראש הממשלה נתניהו היא "אמת מזוקקת". סנגורו של חפץ מאשים את נתניהו בהדלפה: "מתקפה בלתי נפסקת של לחצים והשמצות – הכל במטרה אחת, שהוא יחזור בו מעדותו או לחילופין שיגיע מורתע לבית המשפט. אני אומר בצורה המוסמכת ביותר – מי שעושה את זה, טועה טעות חמורה"

חפץ בדיון, היום (צילום: פלאש 90)חפץ בדיון, היום (צילום: פלאש 90)
אא

בתום הדיון הערב (ראשון) בבית משפט השלום בתל אביב טען עד המדינה בתיק 4000, ניר חפץ, כי עדותו בחקירותיו היא "כל כולה אמת מזוקקת, ואני משוכנע שאם נגיע לבית המשפט, ייקבע שעדותי אמינה".

עוד אמר עד המדינה כי העובדה שעדותו פוגעת בהכרח בחשודים נוספים, לרבות ראש הממשלה בנימין נתניהו שחשוד בתיק זה בעבירות שוחד, איננה אומרת שיש לו כוונה לפגוע בהם. "אני לא נגד אף אחד, להפך, בוודאי לא נגד ראש הממשלה שעבדתי איתו שנים רבות. יחד עם זאת, אני חתמתי בפברואר 2018 על הסכם עם מדינת ישראל שאומר אמת". לדברי חפץ, "עבור האמת הזו שאני נצמד אליה ולא זז ממנה אני משלם מחירים בלתי נתפסים, חסרי תקדים... הגעתי לבית המשפט כדי לתאר איזה מסע אני עובר ובני משפחתי עוברים מסע מכוון, יזום, שנועד להזיז אותי מהאמת".

הדיון היום נגע לצו איסור הפרסום שהטיל בית המשפט על חומר חקירה מתיק 4000 בשבוע שעבר, אשר מנע את הפרסום בחדשות 12. בעתירות שהגישו עיתונאים בבקשה להסיר את הצו ולחשוף לציבור את אמצעי החקירה שביצעו החוקרים, לכאורה, כדי ללחוץ על חפץ לחתום על הסכם עד המדינה תוך איום בחשיפת פרטים מביכים מחייו, נטען כי פרטיותו של חפץ כבר נפגעה, ולכן יש להסיר את צו איסור הפרסום.

לאחר הדיון הודיע חפץ כי "אם תהיה החלטה של בית משפט לקבל את צמצום צו איסור הפרסום אבקש לתת לי זמן להגיש ערעור. כלומר, לא לתת צמצום לצו איסור פרסום באופן מיידי. אני רוצה זמן להגיב להחלטה".

סנגורו של חפץ, עו"ד אילן סופר, אמר: "יש כאן פגיעה ישירה בצנעת הפרט ובפרטיותו של ניר חפץ. בעדות שאנחנו מדברים עליה אין דבר וחצי דבר עם האינטרס ציבורי. אין קשר בין העדות לבין החלטתו של ניר חפץ. רק פגיעה בצנעת הפרט".

"אנחנו חזרנו על בקשנו להותיר את צו איסור הפרסום על כנו. מה שהבהרנו בבית המשפט זה שניר חפץ עובר מתקפה בלתי נפסקת של לחצים והשמצות – הכל במטרה אחת, שהוא יחזור בו מעדותו או לחילופין שיגיע מורתע לבית המשפט. אני אומר בצורה המוסמכת ביותר – מי שעושה את זה, טועה טעות חמורה", הוסיף סופר.

מוקדם יותר נטש חפץ את הדיון והטיח בשופט כי "רוצים להרוג אותי", וכי "בית המשפט שפך את דמי", זאת, בשל ההחלטה לקיים את הדיון בדלתיים פתוחות. עם זאת, השופט הודיע כי פרטי הדיון יהיו אסורים לפרסום. "העיתונאים פה מוציאים הכל" צעק ‏חפץ לעברו של השופט עלאא מסרוואה, והוסיף: "החלטת להרוג אותי?! בבקשה תהרוג. די! אני הולך מפה". מאוחר יותר הוא שב לאולם והדיון נמשך כסדרו.

לאחר מכן חפץ התפרץ בשנית על השופט וציין כי כתב המשפט של חדשות 13, אביעד גליקמן, פרסם בטוויטר, בזמן אמת, דברים מהדיון שנאסרו קודם לכן בידי השופט. "אדוני השופט אתה שופך את דמי", אמר חפץ. "תכניסו לפרוטוקול: בית המשפט מוביל אותי לגרדום". גליקמן השיב: "צייצתי ואחרי דקה מחקתי".

נציג הפרקליטות אמר בדיון כי "שתי עילות מצדיקות את הצו", כאשר הבולטת שבהן היא "עילת פגיעה בפרטיות שהצו מנסה למנוע". הוא הוסיף כי בסיבה השנייה נעוץ החשש כי במידע זה ייעשה שימוש להגביר את הלחץ על עד המדינה.

"זו עדות שאסור שתצא החוצה לתקשורת באופן כלשהו", ‏אמר עו"ד שלי אשבול, סנגורו של הגורם שהובא לחקירה אשר פרטי חקירתו נאסרו לפרסום. "מדברים על הפגיעה בעד המדינה ניר חפץ והנזקים שאולי נגרמו אבל לא מתייחסים לצד שלישי שאין לו שום קשר לפרשה. הוא לא חשוד".

מנגד, מגישי העתירה שטענו להסרת צו הפרסום, הצביעו על העובדה שרבים מהפרטים הרלוונטיים כבר הודלפו לרשתות החברתיות ופרטיותו כבר נפגעה. "הצו מונע דיון בהתנהגות הנלוזה של המשטרה והפרקליטות", אמר עו"ד יצחק בם שמייצג את ארגון לביא. "האשם האמיתי ומי שצריך לעמוד במוקד הדיון זה לא חפץ, אלא מי שאישר את פעולת החקירה ומי שביצע. מבצעי העוולה רוצים שהתקשורת לא תבקר אותם. יש לפרסם את הדברים בלי פרטים מזהים. הציבור יראה שאין קשר בין העדות של חפץ לתיק 4000".

תגיות:ניר חפץתיק 4000

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה