חדשות בארץ

ראש הממשלה עונה לנכדו של רבין: "השתלחות פוליטית בוטה ומבישה"

ראש הממשלה השתתף בישיבה מיוחדת במליאת הכנסת לציון 24 שנים לרצח ראש הממשלה רבין, וטען כי "יש מי שניצל את הטקס הממלכתי בהר הרצל להשתלחות פוליטית מבישה", זאת, בעקבות דברי נכדו של רבין, שקרא לו "לזוז הצידה". גנץ: "אם היום בצהריים לגבי אשכנזי קוראים באשקלון קריאות גנאי חמורות, זה מוקרן מאיפשהו"

נתניהו בהר הרצל (צילום: פלאש 90)נתניהו בהר הרצל (צילום: פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (ראשון) לדברי נכדו של ראש הממשלה המנוח, יצחק רבין, שבנאום בטקס ממלכתי לזכר סבו קרא לו להתפטר מתפקידו. "גם השנה היו מי שהחליטו לנצל את האזכרה להשתלחות פוליטית בוטה ומבישה שפוגעת בזכרו של רבין", אמר נתניהו בטקס במליאת בכנסת.

נתניהו אמר את הדברים לאחר שהשתתף בטקס לזכר רבין בהר הרצל, בו נאם נכדו של רבין, יונתן בן ארצי, שפנה  לראש הממשלה ואמר: "אם דבק בכם רבב, לכו לביתכם והתמודדו עם הטענות האישיות נגדכם".

"רבים פנו אליי ואמרו לי שלא אגיע לאזכרה הממלכתית לאחר מה שהתרחש בה בשנה שעברה", אמר נתניהו. "אמרתי להם שאגיע כי ראש הממשלה המנוח רבין היה ראש הממשלה של כולנו. זאת אזכרה ממלכתית לראש ממשלת ישראל וראוי לכבדה. זאת אזכרה ממלכתית לראש ממשלת ישראל להירצחו וזכרונו צריך להיות נחלת הכלל, נחלת עמנו. אבל זה לא עזר. כי אחרי העצרת הפוליטית באה האזכרה שהפכה פוליטית על ידי חלק מהמשתתפים".

"אני רואה קשר ישיר בין ההתנהגות הלא מכובדת הזו לקושי לאחד את העם, לרפא את הפצע", טען נתניהו. "הן אז והן עתה יש מחלוקות בעם, באתגרים כאלה אפשר וצריך למצוא את המכנה המשותף לאחדות לאומית ולאחריות לאומית. יצחק רבין היה אחד הצירים החשובים בממשלות האחדות בשנות ה-80, שחילצו את ישראל ממצוקותיה אז. אני יודע שמשימת הקמת ממשלת האחדות לא קלה, היא דורשת גישור והתפשרות. בשעה הזאת לאור האתגרים המיוחדים שניצבים בפני ישראל - אחדות היא מכפיל כוח".

בדבריו פנה נתניהו ליו"ר כחול לבן בני גנץ, עליו אמר כי ראוי היה שבנאומו בהר הרצל ידבר "לא רק על שנאה, שנאה אלא גם על אחדות".

יו"ר כחול לבן השיב לדבריו של נתניהו ואמר כי "גם לך, אדוני, צריך להיות לך חלק בממשלת האחדות, אבל לא תוכל להוביל ממשלה אם יוגש נגדך כתב אישום". עוד אמר גנץ כי הוא "נואם על אחדות ופיוס בכל אחת מההזדמנויות, גם בכיכר המלאה בעשרות אלפי אנשים. ובכל זאת, מבקש לומר לך - מאות שעות ישבנו סביב השולחן, מאות החלטות שהשפיעו על חיי אדם וביטחונם של אזרחי ישראל - לקחנו ביחד. מעולם לא חשבתי שהחלטות כאלה ביטחוניות יגיעו לקדמת הבמה. במקום ששיקולי ביטחון יכתיבו את המציאות הפוליטית - השיקולים האישים מכתיבים את העשייה הביטחונית".

יו"ר כחול לבן ניצל את נאומו בכנסת כדי לדבר על ההסתה נגד נבחרי ציבור. "בימים האלו, חלק ממנהיגי הציבור מובילים מסע דה-לגיטימציה שתוצאתם האפשרית היא התפוררות החברה הישראלית", אמר גנץ. "הם מקרינים לרחוב. אם היום בצהריים לגבי אשכנזי קוראים באשקלון קריאות גנאי חמורות, זה מוקרן מאיפשהו. על כולנו להילחם נגד התופעות האלה מלחמה שאין בה פשרות".

תגיות:רצח רבין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה