חדשות בארץ

חפץ נטש בזעם את הדיון על הסרת צו הפרסום: "השופט, דמי על ידיך"

לאחר ששר המשפטים ניצל את חסינותו מעל בימת הכנסת והפר צו פרסום שחשף פרטים מביכים מחייו של עד המדינה בתיק 4000, בשעות אלו דן בית המשפט בנוגע לצמצום צו איסור הפרסום. לאחר שהשופט הורה לקיים את הדיון בדלתיים פתוחות, חפץ נטש את הדיון וחזר כעבור זמן מה כשהוא מוטיח בשופט כי הוא "שופך" את דמו. סנגורו של חפץ: "פגיעה ישירה בצנעת הפרט. בעדות שאנחנו מדברים עליה אין דבר וחצי דבר עם האינטרס ציבורי"

חפץ בדיון היום (צילום: אבשלום שושני, פלאש 90)חפץ בדיון היום (צילום: אבשלום שושני, פלאש 90)
אא

במהלך הדיון שמתנהל בשעות אלו (ראשון) בבית משפט השלום בתל אביב, בנוגע לאכיפת צו איסור הפרסום על פרטים מביכים מחקירתו של עד המדינה בתיק 4000, ניר חפץ, נטש האחרון את הדיון בזעם, והטיח בשופט כי "רוצים להרוג אותי", וכי "בית המשפט שפך את דמי", זאת, בשל ההחלטה לקיים את הדיון בדלתיים פתוחות. עם זאת, השופט הודיע כי פרטי הדיון יהיו אסורים לפרסום.

נציג הפרקליטות אמר בדיון כי "שתי עילות מצדיקות את הצו", כאשר הבולטת שבהן היא "עילת פגיעה בפרטיות שהצו מנסה למנוע". הוא הוסיף כי בסיבה השנייה נעוץ החשש כי במידע זה ייעשה שימוש להגביר את הלחץ על עד המדינה.

"זו עדות שאסור שתצא החוצה לתקשורת באופן כלשהו", ‏אמר עו"ד שלי אשבול, סנגורו של הגורם שהובא לחקירה אשר פרטי חקירתו נאסרו לפרסום. "מדברים על הפגיעה בעד המדינה ניר חפץ והנזקים שאולי נגרמו אבל לא מתייחסים לצד שלישי שאין לו שום קשר לפרשה. הוא לא חשוד".

פרקליטו של חפץ אמר בדיון: "יש כאן פגיעה ישירה בצנעת הפרט ובפרטיותו של ניר חפץ. בעדות שאנחנו מדברים עליה אין דבר וחצי דבר עם האינטרס ציבורי. אין קשר בין העדות לבין החלטתו של ניר חפץ. רק פגיעה בצנעת הפרט".

השופט עלאא מסראווה הדגיש כי הדיון נסוב סביב שאלת הפרטיות ולא בחשש לשיבוש החקירה, משום שזו נסתיימה: "השאלה היא אם אפשר לצמצם את הצו? יש דיון ציבורי לשאלה אם יש קשר סיבתי לפעולת חקירה מסוימת שנעשתה בין החלטתו של עד המדינה להפוך לעד מדינה. זה דיון לגיטימי בספירה הציבורית".

סנגורו של חפץ, עו"ד אילן סופר, תקף את שר המשפטים אמיר אוחנה, שניצל את חסינותו מעל בימת הכנסת והפר את צו הפרסום, והאשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו, ששלח, לדבריו, את אוחנה לעשות זאת. "מדובר בעד מדינה בפרשה אולי המסוקרת ביותר (מבחינה) ציבורית בישראל. עד מדינה שזה שנה וחצי נתון תחת מתקפה מאורגנת על ידי כוחות בעלי עניין, בניצוחו של לא אחר מאשר ראש ממשלת ישראל. במשך תקופה בלתי פוסקת שופכים את דמו ודמה של משפחתו. המטרה האחת והיחידה היא לגרום לחפץ לחזור בו מהחלטתו להיות עד מדינה או לחילופין לגרום לו להגיע לבית המשפט מורתע ומפוחד. ניר חפץ בינתיים עומד בכך אבל גם לדבר הזה יש גבול".

סופר הוסיף: "'שוחרי טובתו' טענו כי סחטו אותו כדי להוציא ממנו עדות שאיננה אמת. אנחנו בשלב מוקדם זיהינו את פוטנציאל הנזק האדיר לחפץ וביקשנו מהפרקליטות שלא להעביר את זה לצד השני אלא בהתראה מוקדמת, כדי שנוכל לפנות לבית המשפט. בגלל תקלה חמורה של הפרקליטות ההודעה הזו הועברה במסגרת חומר החקירה משלב השימוע על אף שהיא איננה מהווה מליבת חומר החקירה וחמור כך, הפרקליטות איתרה התקלה ולא טרחה ליידע אותנו בזמן. ביום שגילינו את התקלה זהו היום שבו הוגשה הבקשה לצו איסור פרסום".

בסוף השבוע הודיע סופר כי יפנה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד אוחנה, ואיים  כי במקביל תישקל אפשרות להגיש נגד אוחנה גם תביעה אזרחית, תוך שהוא רומז כי ייעשה כן גם נגד יאיר נתניהו, שהדהד ברשת את נאומו של אוחנה ממליאת הכנסת דקות לאחר שנישא.

תגיות:ניר חפץצו איסור פרסום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה